Όπως είναι σε όλους γνωστό από 1ης Ιουλίου 2016 όλα τα οχηματαγωγά πλοία της Γραμμής προσεγγίζουν πλέον στην νέα προβλήτα του Λιμανιού μας - μετά την απομάκρυνση επιτέλους του Ε/Γ - Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ.
Όπως τονίσαμε και στο προηγούμενο τεύχος του Συλλόγου μας, στο Λιμάνι μας εκκρεμούν διάφορα έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα, ώστε να εξασφαλισθεί η στατική επάρκεια της νέας προβλήτας , σύμφωνα με την εκπονηθείσα άψογη και λεπτομερή μελέτη επισκευής, των υποσκαφών από τον Ιούλιο του 2013, για την απρόσκοπτη προσέγγιση των πλοίων και την ασφαλή αποβίβαση επιβατών και οχημάτων, με τις απαιτούμενες χερσαίες υποδομές που από ότι γνωρίζουμε ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί από το Λιμενικό Ταμείο Σάμου.
Επίσης θα παρακαλούσαμε και πάλι την ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Καρλοβάσου, να εντείνει τις πιέσεις της προς το Λιμενικό Ταμείο, ώστε η ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ στο Λιμάνι Καρλοβάσου που είναι αποκλειστική επιτυχία της, να αποκτήσει την πρέπουσα εμφάνιση και τις υποδομές που αρμόζουν για την ομαλή λειτουργία της, αναβαθμίζοντας όλη την περιοχή και αναπτερώνοντας έτσι και τις προσδοκίες των πολιτών της Δυτικής Σάμου.
Επί τη ευκαιρία επειδή πολλά λέγονται τα οποία δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα - σχετικά με την απομάκρυνση του Ε/Γ - Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ μετά από 17 μήνες παραμονής του στην νέα προβλήτα του λιμανιού μας - θέλουμε να αναφερθούμε στα κάτωθι προς άρση δημιουργίας περαιτέρω λανθασμένων εντυπώσεων :
1. Το ως άνω πλοίο λόγω βλάβης παρέμενε στο λιμάνι του Καρλοβάσου για αρκετό χρονικό διάστημα διότι η Πλοιοκτήτρια εταιρεία προφανώς λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν προέβει στην επισκευή του. Επιπλέον η Εταιρεία δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις όσον αφορά την μισθοδοσία του πληρώματος με αποτέλεσμα το πλήρωμα να προβεί σε επίσχεση εργασίας μετά από την παρέλευση αρκετών μηνών.
2. Με συντονισμένες ενέργειες των τοπικών αρχών (Βουλευτής, Δήμαρχος, Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου, κ.α.) το ΝΑΤ προς άρση της επίσχεσης εργασίας εξόφλησε τα οφειλόμενα προς το πλήρωμα, τα οποία πιθανόν θα εισπράξει είτε από την πώληση είτε από τον πλειστηριασμό του πλοίου. Με την κίνηση αυτή το πλοίο ήταν δυνατόν να μετακινηθεί ρυμουλκούμενο από το λιμάνι του Καρλοβάσου στο λιμάνι του Πειραιά.
3. Ζητήθηκε προσφορά από το Υ.Ε.Ν. για τη ρυμούλκηση του πλοίου η οποία ήταν ποσού 45.000 ευρώ περίπου. Έγιναν περαιτέρω ενέργειες τόσο από το Βουλευτή όσο και από τον Δήμο και από το Λιμενικό Ταμείο για την εξεύρεση του ως άνω ποσού, το οποίο λόγω γραφειοκρατικών και άλλων γνωστών εμποδίων δεν μπόρεσε να εξασφαλιστεί. Εν τω μεταξύ το πλοίο παρέμενε στο λιμάνι του Καρλοβάσου χωρίς πλήρωμα με άμεσο κίνδυνο να αποκοπούν οι ήδη ταλαιπωρημένοι και παλαιοί κάβοι πρόσδεσης και να βυθιστεί μέσα στο λιμάνι με αποτέλεσμα το λιμάνι του Καρλοβάσου να είναι άχρηστο για πάρα πολλά χρόνια.
4. Λαμβανομένου υπ’όψιν της πολύ σοβαρής κατάστασης, ο Σύλλογος μας κινητοποιήθηκε άμεσα και ζήτησε την βοήθεια από τους κ.κ. Σούτο, Ιγγλέση, Θαλασσινό και Παναγιώτη Λυμπέρη (ο οποίος ως γνωστόν είναι επικεφαλής του Συλλόγου Ενεργών Πολιτών Καρλοβάσου) - οι οποίοι δέχθηκαν ευχαρίστως να συνεργαστούν και να βοηθήσουν όπου μπορούν - να συμμετέχουν στις όποιες αναγκαίες και άμεσες προσπάθειες χρειάζονται προκειμένου να απομακρυνθεί το πλοίο.
5. Οι κ.κ. Ιωάννης και Αντώνης Ιγγλέσης προσφέρθηκαν να καλύψουν το κόστος ρυμούλκησης ποσού 45.000 ευρώ περίπου όταν διαπιστώθηκε ότι όλες οι προσπάθειες προς ανεύρεση του ποσού απέβησαν άκαρπες. Ταυτόχρονα με ενέργεια του κ. Σούτου ο προσωπικός του φίλος και ιδιοκτήτης ρυμουλκών κος Γκιγκιλίνης προσεφέρθει να στείλει δικά του ρυμουλκά για την ασφαλή ρυμούλκηση του πλοίου ζητώντας μόλις 25.000 ευρώ για να καλύψει μόνο τα λειτουργικά του έξοδα.
6. Εν συνεχεία ο κος Σούτος προσεφέρθει να ρυθμίσει έτσι ώστε να διοριστεί ένας Ναυτιλιακός Νομικός Σύμβουλος αναγνωρισμένης αξίας και πείρας προκειμένου να βοηθήσει και να υποδείξει τον τρόπο για την νόμιμη ρυμούλκηση του πλοίου προς το λιμάνι του Πειραιά.
7. Ο Δήμαρχος κ. Αγγελόπουλος με τον οποίο ήρθε σε επαφή ο κ. Σούτος, υπέδειξε έναν άλλο νομικό σύμβουλο ο οποίος είχε ήδη εμπλακεί στο θέμα. Τελικώς με την άμεση και πρόθυμη συνεργασία του διορισθέντος νομικού συμβούλου, του Δημάρχου κ. Αγγελόπουλου, του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Μαυρατζώτη ταυτόχρονα και με τη πολύτιμη βοήθεια του κ. Σταύρου Πανέρη ως επίσης του κ. Παναγιώτη Λυμπέρη, ο κ. Σούτος ρύθμισε με τον κ. Γκιγκιλίνη να αποσταλούν δύο μεγάλα ρυμουλκά τα οποία τελικώς ρυμούλκησαν το πλοίο ασφαλώς στον Πειραιά.
8. Η Πλοιοκτήτρια εταιρεία ανέλαβε την υποχρέωση να καλύψει την πληρωμή των 25.000 ευρώ στο κ. Γκιγκιλίνητα οποία εξ' όσο γνωρίζουμε δεν έχουν καταβληθεί μέχρι σήμερα.
9. Εμείς ως Σύλλογος Καρλοβασιτών Αττικής θέλουμε επί τη ευκαιρία να εκφράσουμε για μία ακόμα φορά τις πιο θερμές μας ευχαριστίες σε όσους συνέβαλαν και συνετέλεσαν στην απομάκρυνση του Ε/Γ - Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ από το λιμάνι μας.
Ειδικότερα στους κ. Νικόλαο Σούτο, κ.κ. Ιωάννη και Αντώνη Ιγγλέση, στο Βουλευτή Σάμου Δ. Σεβαστάκη, στο Δήμαρχο Σάμου κ. Μ. Αγγελόπουλο, στον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Ε. Μαυρατζώτη, στον πρώην Βουλευτή μας Θ. Θαλασσινό, στον κ. Γκιγκιλίνη ο οποίος ανέλαβε και εξετέλεσε επιτυχώς την ρυμούλκηση του πλοίου, στο Σύλλογο Ενεργών Πολιτών Καρλοβάσου και βεβαίως στον Νομικό Σύμβουλο ο οποίος με τη γνώση του και την εμπειρία του, υπέδειξε τον τρόπο για την νόμιμη ρυμούλκηση του πλοίου στο λιμάνι το Πειραιά.
Συγχρόνως θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς όλους ότι η απομάκρυνση του Ε/Γ-Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ μετά από 17 μήνες παράνομης κατάληψης της νέας προβλήτας του Λιμανιού μας, επιτεύχθει μετά από δυναμικές παρεμβάσεις του Συλλόγου μας προς όλους τους αρμόδιους , την παρέμβαση του Βουλευτού μας με επερώτηση στη Βουλή η οποία προσέκρουσε στη γνωστή τυπολατρεία την κρατική γραφειοκρατία και το έντονο ενδιαφέρον του κ. Ν. Σούτου, ο οποίος βοήθησε στην εξεύρεση του κατάλληλου ρυμουλκού, από Θεσσαλονίκη με την μικρότερη οικονομική προσφορά και την διάθεση των Κυρίων Ιωάννη και Αντώνη Ιγγλέση να καλύψουν τα έξοδα ρυμούλκησης, μετά την δήλωση αδυναμίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και την χρονοβόρα διαδικασία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, να διαθέσει το απαιτούμενο ποσό.
Σημασία για εμάς έχει το γεγονός ότι το πλοίο τελικά απεμακρύνθη από το Λιμάνι μας και αποφύγαμε πολύ δυσάρεστες και μακροχρόνιες εξελίξεις, ανάλογες του Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ που παρότι είναι βουλιαγμένο στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά, παραμένει εκεί από τον Μάιο του 2016.
Όπως τονίσαμε και στο προηγούμενο τεύχος του Συλλόγου μας, στο Λιμάνι μας εκκρεμούν διάφορα έργα που πρέπει να ολοκληρωθούν άμεσα, ώστε να εξασφαλισθεί η στατική επάρκεια της νέας προβλήτας , σύμφωνα με την εκπονηθείσα άψογη και λεπτομερή μελέτη επισκευής, των υποσκαφών από τον Ιούλιο του 2013, για την απρόσκοπτη προσέγγιση των πλοίων και την ασφαλή αποβίβαση επιβατών και οχημάτων, με τις απαιτούμενες χερσαίες υποδομές που από ότι γνωρίζουμε ακόμη δεν έχουν δημοπρατηθεί από το Λιμενικό Ταμείο Σάμου.
Επίσης θα παρακαλούσαμε και πάλι την ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ Καρλοβάσου, να εντείνει τις πιέσεις της προς το Λιμενικό Ταμείο, ώστε η ΠΥΛΗ ΕΙΣΟΔΟΥ στο Λιμάνι Καρλοβάσου που είναι αποκλειστική επιτυχία της, να αποκτήσει την πρέπουσα εμφάνιση και τις υποδομές που αρμόζουν για την ομαλή λειτουργία της, αναβαθμίζοντας όλη την περιοχή και αναπτερώνοντας έτσι και τις προσδοκίες των πολιτών της Δυτικής Σάμου.
Επί τη ευκαιρία επειδή πολλά λέγονται τα οποία δεν έχουν σχέση με την πραγματικότητα - σχετικά με την απομάκρυνση του Ε/Γ - Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ μετά από 17 μήνες παραμονής του στην νέα προβλήτα του λιμανιού μας - θέλουμε να αναφερθούμε στα κάτωθι προς άρση δημιουργίας περαιτέρω λανθασμένων εντυπώσεων :
1. Το ως άνω πλοίο λόγω βλάβης παρέμενε στο λιμάνι του Καρλοβάσου για αρκετό χρονικό διάστημα διότι η Πλοιοκτήτρια εταιρεία προφανώς λόγω οικονομικής αδυναμίας δεν προέβει στην επισκευή του. Επιπλέον η Εταιρεία δεν μπόρεσε να ανταποκριθεί στις οικονομικές υποχρεώσεις όσον αφορά την μισθοδοσία του πληρώματος με αποτέλεσμα το πλήρωμα να προβεί σε επίσχεση εργασίας μετά από την παρέλευση αρκετών μηνών.
2. Με συντονισμένες ενέργειες των τοπικών αρχών (Βουλευτής, Δήμαρχος, Πρόεδρος Λιμενικού Ταμείου, κ.α.) το ΝΑΤ προς άρση της επίσχεσης εργασίας εξόφλησε τα οφειλόμενα προς το πλήρωμα, τα οποία πιθανόν θα εισπράξει είτε από την πώληση είτε από τον πλειστηριασμό του πλοίου. Με την κίνηση αυτή το πλοίο ήταν δυνατόν να μετακινηθεί ρυμουλκούμενο από το λιμάνι του Καρλοβάσου στο λιμάνι του Πειραιά.
3. Ζητήθηκε προσφορά από το Υ.Ε.Ν. για τη ρυμούλκηση του πλοίου η οποία ήταν ποσού 45.000 ευρώ περίπου. Έγιναν περαιτέρω ενέργειες τόσο από το Βουλευτή όσο και από τον Δήμο και από το Λιμενικό Ταμείο για την εξεύρεση του ως άνω ποσού, το οποίο λόγω γραφειοκρατικών και άλλων γνωστών εμποδίων δεν μπόρεσε να εξασφαλιστεί. Εν τω μεταξύ το πλοίο παρέμενε στο λιμάνι του Καρλοβάσου χωρίς πλήρωμα με άμεσο κίνδυνο να αποκοπούν οι ήδη ταλαιπωρημένοι και παλαιοί κάβοι πρόσδεσης και να βυθιστεί μέσα στο λιμάνι με αποτέλεσμα το λιμάνι του Καρλοβάσου να είναι άχρηστο για πάρα πολλά χρόνια.
4. Λαμβανομένου υπ’όψιν της πολύ σοβαρής κατάστασης, ο Σύλλογος μας κινητοποιήθηκε άμεσα και ζήτησε την βοήθεια από τους κ.κ. Σούτο, Ιγγλέση, Θαλασσινό και Παναγιώτη Λυμπέρη (ο οποίος ως γνωστόν είναι επικεφαλής του Συλλόγου Ενεργών Πολιτών Καρλοβάσου) - οι οποίοι δέχθηκαν ευχαρίστως να συνεργαστούν και να βοηθήσουν όπου μπορούν - να συμμετέχουν στις όποιες αναγκαίες και άμεσες προσπάθειες χρειάζονται προκειμένου να απομακρυνθεί το πλοίο.
5. Οι κ.κ. Ιωάννης και Αντώνης Ιγγλέσης προσφέρθηκαν να καλύψουν το κόστος ρυμούλκησης ποσού 45.000 ευρώ περίπου όταν διαπιστώθηκε ότι όλες οι προσπάθειες προς ανεύρεση του ποσού απέβησαν άκαρπες. Ταυτόχρονα με ενέργεια του κ. Σούτου ο προσωπικός του φίλος και ιδιοκτήτης ρυμουλκών κος Γκιγκιλίνης προσεφέρθει να στείλει δικά του ρυμουλκά για την ασφαλή ρυμούλκηση του πλοίου ζητώντας μόλις 25.000 ευρώ για να καλύψει μόνο τα λειτουργικά του έξοδα.
6. Εν συνεχεία ο κος Σούτος προσεφέρθει να ρυθμίσει έτσι ώστε να διοριστεί ένας Ναυτιλιακός Νομικός Σύμβουλος αναγνωρισμένης αξίας και πείρας προκειμένου να βοηθήσει και να υποδείξει τον τρόπο για την νόμιμη ρυμούλκηση του πλοίου προς το λιμάνι του Πειραιά.
7. Ο Δήμαρχος κ. Αγγελόπουλος με τον οποίο ήρθε σε επαφή ο κ. Σούτος, υπέδειξε έναν άλλο νομικό σύμβουλο ο οποίος είχε ήδη εμπλακεί στο θέμα. Τελικώς με την άμεση και πρόθυμη συνεργασία του διορισθέντος νομικού συμβούλου, του Δημάρχου κ. Αγγελόπουλου, του Προέδρου του Λιμενικού Ταμείου κ. Μαυρατζώτη ταυτόχρονα και με τη πολύτιμη βοήθεια του κ. Σταύρου Πανέρη ως επίσης του κ. Παναγιώτη Λυμπέρη, ο κ. Σούτος ρύθμισε με τον κ. Γκιγκιλίνη να αποσταλούν δύο μεγάλα ρυμουλκά τα οποία τελικώς ρυμούλκησαν το πλοίο ασφαλώς στον Πειραιά.
8. Η Πλοιοκτήτρια εταιρεία ανέλαβε την υποχρέωση να καλύψει την πληρωμή των 25.000 ευρώ στο κ. Γκιγκιλίνητα οποία εξ' όσο γνωρίζουμε δεν έχουν καταβληθεί μέχρι σήμερα.
9. Εμείς ως Σύλλογος Καρλοβασιτών Αττικής θέλουμε επί τη ευκαιρία να εκφράσουμε για μία ακόμα φορά τις πιο θερμές μας ευχαριστίες σε όσους συνέβαλαν και συνετέλεσαν στην απομάκρυνση του Ε/Γ - Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ από το λιμάνι μας.
Ειδικότερα στους κ. Νικόλαο Σούτο, κ.κ. Ιωάννη και Αντώνη Ιγγλέση, στο Βουλευτή Σάμου Δ. Σεβαστάκη, στο Δήμαρχο Σάμου κ. Μ. Αγγελόπουλο, στον Πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου Ε. Μαυρατζώτη, στον πρώην Βουλευτή μας Θ. Θαλασσινό, στον κ. Γκιγκιλίνη ο οποίος ανέλαβε και εξετέλεσε επιτυχώς την ρυμούλκηση του πλοίου, στο Σύλλογο Ενεργών Πολιτών Καρλοβάσου και βεβαίως στον Νομικό Σύμβουλο ο οποίος με τη γνώση του και την εμπειρία του, υπέδειξε τον τρόπο για την νόμιμη ρυμούλκηση του πλοίου στο λιμάνι το Πειραιά.
Συγχρόνως θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς όλους ότι η απομάκρυνση του Ε/Γ-Ο/Γ ΜΥΤΙΛΗΝΗ μετά από 17 μήνες παράνομης κατάληψης της νέας προβλήτας του Λιμανιού μας, επιτεύχθει μετά από δυναμικές παρεμβάσεις του Συλλόγου μας προς όλους τους αρμόδιους , την παρέμβαση του Βουλευτού μας με επερώτηση στη Βουλή η οποία προσέκρουσε στη γνωστή τυπολατρεία την κρατική γραφειοκρατία και το έντονο ενδιαφέρον του κ. Ν. Σούτου, ο οποίος βοήθησε στην εξεύρεση του κατάλληλου ρυμουλκού, από Θεσσαλονίκη με την μικρότερη οικονομική προσφορά και την διάθεση των Κυρίων Ιωάννη και Αντώνη Ιγγλέση να καλύψουν τα έξοδα ρυμούλκησης, μετά την δήλωση αδυναμίας του Υπουργείου Ναυτιλίας και την χρονοβόρα διαδικασία του Υπουργείου Περιβάλλοντος, να διαθέσει το απαιτούμενο ποσό.
Σημασία για εμάς έχει το γεγονός ότι το πλοίο τελικά απεμακρύνθη από το Λιμάνι μας και αποφύγαμε πολύ δυσάρεστες και μακροχρόνιες εξελίξεις, ανάλογες του Ε/Γ-Ο/Γ ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ που παρότι είναι βουλιαγμένο στο Κεντρικό Λιμάνι του Πειραιά, παραμένει εκεί από τον Μάιο του 2016.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΠΑΝΕΡΗΣ
Την εφημερίδα του Συλλόγου Καρλοβασιτών Αττικης (τευχος Σεπτέμβριος Δεκέμβριος 2016) μπορείται να την κατεβάσετε και να την διαβάσετε απο ΕΔΩ