Σάββατο 20 Ιουλίου 2019

Τελετή απονομής πτυχίων εκπαιδευτικού έτους 2018-2019 σε σπουδαστές της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας.



 Πραγματοποιήθηκε χθές Παρασκευή 19/07, στις εγκαταστάσεις της Ακαδημίας Εμπορικού Ναυτικού Μακεδονίας, τελετή απονομής πτυχίων σε συνολικά 212 σπουδαστές (89 Πλοίαρχοι και 123 Μηχανικοί), μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών τους. 
Στην τελετή παρέστη, ο Β’ Υπαρχηγός Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ Αντιναύαρχος Λ.Σ. Ιωάννης ΑΡΓΥΡΙΟΥ, ως εκπρόσωπος του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και του Αρχηγού Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..
Επίσης, παρέστησαν ο Επιθεωρητής Βορείου Ελλάδας Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υποναύαρχος Λ.Σ. Γεώργιος ΠΕΡΔΙΚΟΥΡΗΣ, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Θεσσαλονίκης Πλοίαρχος Λ.Σ. Νικόλαος ΚΛΙΑΚΑΣ, ο Διοικητής της σχολής Αντιπλοίαρχος Λ.Σ Παναγιώτης Γ. ΤΖΟΥΑΝΟΣ, το εκπαιδευτικό προσωπικό της Σχολής, καθώς και οικείοι των αποφοίτων.

Στο σύντομο χαιρετισμό του ο Β’ Υπαρχηγός Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ επισήμανε τα εξής:

“Αξιότιμοι προσκεκλημένοι,
Νέοι Αξιωματικοί του Εμπορικού Ναυτικού,

Αισθάνομαι ιδιαίτερη τιμή και χαρά που βρίσκομαι σήμερα κοντά σας, στην σεμνή τελετή απονομής πτυχίων στους νέους Πλοιάρχους και Μηχανικούς Ε.Ν. οι οποίοι περάτωσαν με επιτυχία τις σπουδές τους στην ΑΕΝ/Μακεδονίας. Θα ήθελα να σας συγχαρώ για τις άοκνες προσπάθειες, την υπευθυνότητα, την αφοσίωση και τη μεθοδικότητα με την οποία εργαστήκατε, προκειμένου να ανταποκριθείτε σε όλες τις απαιτήσεις του εκπαιδευτικού προγράμματος της Ακαδημίας σας, καθόλη τη διάρκεια των σπουδών σας συμπεριλαμβανομένης και της 12μηνης θαλάσσιας πρακτικής άσκησης στο πλοίο.

Η Ελλάδα είναι μία παραδοσιακά ναυτιλιακή χώρα με μακρά παράδοση στη ναυτοσύνη και τη ναυτική τέχνη, της οποίας κινητήριος μοχλός ήταν και είναι οι ναυτικοί μας. Η Ελληνική Δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση που παρέχεται στους αυριανούς Αξιωματικούς του Εμπορικού Ναυτικού, είναι υψηλού επιπέδου. Η αφοσίωση και επιμονή για ποιοτική και διαρκώς αναβαθμιζόμενη δημόσια Ναυτική Εκπαίδευση, με βάση τις σύγχρονες απαιτήσεις, τα ευρωπαϊκά και διεθνή πρότυπα αποτελεί ύψιστο στόχο και προτεραιότητα του Φορέα μας, δεδομένου ότι, τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας παρατηρείται έντονη μεταστροφή των νέων προς το ναυτικό επάγγελμα, ενώ παγκοσμίως η ανάγκη για περισσότερους και καλύτερα καταρτισμένους ναυτικούς, έχει αυξηθεί.
Η σημερινή μέρα, έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένου ότι επιβραβεύονται οι κόποι σας, με την απονομή του πτυχίου σας, ώστε στο εξής ως επαγγελματίες με τεχνογνωσία, να είστε έτοιμοι να στελεχώσετε την ελληνική και ελληνόκτητη εμπορική ναυτιλία και να κατακτήσετε τη θάλασσα, διατηρώντας έτσι την ανταγωνιστική θέση που η ελληνική ναυτιλία κατέχει στον παγκόσμιο στίβο που δραστηριοποιείται.

Αξίζουν συγχαρητήρια στους γονείς σας που στάθηκαν πλάι  σας όλα αυτά τα χρόνια, αξίζουν συγχαρητήρια στον Διοικητή και στους Διευθυντές Σπουδών, στους καθηγητές σας που συνεισέφεραν τα μέγιστα στην κατάκτηση των γνώσεων, τέλος αξίζουν συγχαρητήρια στο διοικητικό προσωπικό της Ακαδημίας για τις υπηρεσίες τις οποίες σας προσέφεραν.
Νέοι Αξιωματικοί του Εμπορικού μας Ναυτικού, ηγηθείτε με όραμα, αξιοποιείστε όλες τις γνώσεις και δεξιότητες τις οποίες αποκτήσατε κατά τη διάρκεια φοίτησής σας, για να ξεπεράσετε κάθε σκόπελο, ανοίξτε τα πανιά σας και βάλτε ψηλά τον πήχη, ώστε να συνεχίσετε την υπερήφανη παράδοση της χώρας μας και να παραμείνουμε πρωτοπόροι στον τομέα της ναυτιλίας.

Θερμά συγχαρητήρια
Καλά ταξίδια και ο Άγιος Νικόλαος να στέκει στην πλώρη των καραβιών σας.
Ευχαριστώ.

Πηγή: fonils

Ενισχύεται το Λιμενικό Σώμα με ακόμη ένα παράκτιο περιπολικό πλοίο

Υπεγράφη μεταξύ του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Ιωάννη Πλακιωτάκη και του Προέδρου και Διευθύνων Συμβούλου των Ιταλικών Ναυπηγείων CANTIERE NAVALE VITTORIA SPA κ. Λουίτζι Ντούο, συμπληρωματική τροποποιητική σύμβαση για την ενεργοποίηση του δικαιώματος προαίρεσης και την προμήθεια ενός επιπλέον παράκτιου περιπολικού πλοίου, προϋπολογισμού 13,89 εκατομμυρίων ευρώ.

Όπως είναι ήδη γνωστό στις 22/01/2019 υπεγράφη σύμβαση μεταξύ του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής με τα παραπάνω Ιταλικά Ναυπηγεία, για την προμήθεια τριών (03) παράκτιων περιπολικών πλοίων αξίας 41,67 εκατομμυρίων ευρώ με δικαίωμα προαίρεσης για ένα ακόμα πλοίο.

Το έργο συγχρηματοδοτείται σε ποσοστό 90% από την ειδική δράση «εξοπλισμός οργανισμού Frontex», του ταμείου Εσωτερικής Ασφαλείας Ευρωπαϊκής Ένωσης κατόπιν της θετικής αξιολόγησης των προτάσεων που υπέβαλε το Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στις τρεις διαδοχικές ανταγωνιστικές εκδηλώσεις ενδιαφέροντος που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή  το 2014, το 2017 και το 2018.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα τέσσερα (04) πλέον αυτά παράκτια περιπολικά πλοία αυξάνουν κατακόρυφα τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στην καθημερινή «μάχη» που δίνουν τα στελέχη του για την ασφάλεια και την προστασία της ζωής στη θάλασσα, την ασφάλεια του θαλάσσιου περιβάλλοντος και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.

Πηγή: fonils

Τρίτη 16 Ιουλίου 2019

Το νεο αποκτημα της Blue Star Ferries "Blue Carrier 1", την Κυριακη 21/07 στον λιμενα Καρλοβασου

Φωτογραφια Χρηστος Χατζαρας
Την ερχομενη Κυριακη 21 Ιουλιου την εμφανιση του στον λιμενα Καρλοβασου θα κανει το νεο αποκτημα της Blue Star Ferries,  το Ro/Ro "Blue Carrier 1" (μεταφερει ΜΟΝΟ οχηματα).

Το πλοιο στην επιστροφη του απο Ροδο θα περασει ξανα απο το λιμανι μας την Δευτερα 22/07.

 Το New Port Karlovassi φυσικα θα ειναι εκει...

Λιγα λογια για το Ro/Ro
Η Attica Group αγορασε το φορτηγο-οχηματαγωγο πλοιο απο την εταιρεια DFDS, εναντι τιμηματος 12.050.000 τοις μετρητοις.
Το πλοιο εχει ολικο μηκος 142,5m, υπηρεσιακη ταχυτητα 17,5 κομβων, ειναι ετους κατασκευης 2000, εχει μεταφορικη ικανοτητα 1.680 μετρων φορτωσης ή 120 ασυνοδευτων φορτηγων οχηματων με δυνατοτητα μεταφορας ειδικων φορτιων.

Ακολουθει το πληρες προγραμμα του δρομολογιου που εχει μεσα και το Καλοβασι

Αναχωρηση απο την προβλητα Γ1 - Δραπετσωνα 20/07

Αναχωρηση απο Ροδο 21/07

Δειτε την παρθενικη του χθεσινη ΠΡΩΤΗ αναχωρηση

Για την ιστορια να αναφερουμε οτι περυσι η BSF ειχε μισθωσει το Ro/Ro "Pelagitis" για τον σκοπο αυτο (μετα το ατυχες συμβαν με την φωτια στο Med Star ανοιχτα της Ροδου).

Τρίτη 2 Ιουλίου 2019

Τελετή έναρξης ακτοπλοϊκής σύνδεσης λιμένων Λαυρίου – Τσεσμέ (Λαύριο, 01.07.2019)

Πρώτη θαλάσσια διασύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Τουρκία 

Στο πλαίσιο της τελετής έναρξης της ακτοπλοϊκής σύνδεσης λιμένων Λαυρίου – Τσεσμέ, που πραγματοποιήθηκε στο λιμένα Λαυρίου την 01.07.2019, παρευρέθη ο Γενικός Γραμματέας κ. Διονύσιος Τεμπονέρας, ως εκπρόσωπος του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Στην εν λόγω εκδήλωση παρευρέθησαν επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο Πρέσβης της Δημοκρατίας της Τουρκίας στην Αθήνα κ. Burak Ozugergin, εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, της επιχειρηματικής και ναυτιλιακής κοινότητας, του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου και της οικείας Λιμενικής Αρχής.

Ο Γενικός Γραμματέας ΥΝΑΝΠ κ. Δ. Τεμπονέρας απηύθυνε χαιρετισμό, αποδίδοντας έμφαση στο σημαντικό ρόλο των διεθνών θαλασσίων μεταφορών αλλά και των θαλασσίων συνδέσεων μεταξύ των δύο χωρών στην οικονομική ανάπτυξη των παράκτιων περιοχών τους. Υπό το πρίσμα αυτό αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο γεγονός ότι η προώθηση των εμπορικών θαλάσσιων συνδέσεων αποτελεί ένα πρόσφορο πεδίο συνεργασίας μεταξύ της Ελλάδος και της Τουρκίας, η οποία αποτέλεσε κοινή προτεραιότητα για πολλά χρόνια και έχει αναδειχθεί και στο Ανώτατο Συμβούλιο Συνεργασίας Ελλάδας-Τουρκίας.
Με αφορμή την πρώτη θαλάσσια σύνδεση της ηπειρωτικής Ελλάδας με την Τουρκία ο Γενικός Γραμματέας ΥΝΑΝΠ κ. Δ. Τεμπονέρας δήλωσε: «Η έναρξη των δρομολογίων μεταξύ των λιμένων του Λαυρίου και του Τσεσμέ, αναδεικνύει το υφιστάμενο δομημένο πλαίσιο συνεργασίας μεταξύ των χωρών μας στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών, το οποίο οριοθετείται από τη διμερή ναυτιλιακή συμφωνία και το μνημόνιο κατανόησης στον τομέα της θαλάσσιας συνεργασίας. Αυτό το συγκεκριμένο πλαίσιο επέτρεψε την υλοποίηση, εδώ και αρκετά χρόνια, θαλάσσιων συνδέσεων υψηλού τουριστικού και οικονομικού ενδιαφέροντος στο ανατολικό Αιγαίο. Το πλαίσιο αυτό ανοίγει τώρα νέους δρόμους οικονομικής συνεργασίας, αποτελεσματικότητας των μεταφορών και περαιτέρω ανάπτυξης και ευημερίας στον ευρύτερο θαλάσσιο τομέα»

Ο κ. Τεμπονέρας ευχαρίστησε τις αντιπροσωπείες της Τουρκίας και της Ελλάδος, που συνέβαλαν σημαντικά στην επιτυχή υλοποίηση της εν λόγω ακτοπλοϊκής σύνδεσης, στο πλαίσιο της "4ης Κοινής Ομάδας Ναυτικής Εργασίας Τουρκίας-Ελλάδας" που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στη Σμύρνη, καθώς και τα στελέχη των αρμοδίων Αρχών, του Λιμεναρχείου και του Οργανισμού Λιμένα Λαυρίου που εργάσθηκαν για την υλοποίηση της θαλάσσιας σύνδεσης. Εξέφρασε, τέλος, την υποστήριξη του ΥΝΑΝΠ σε σχετικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Tροποποίηση δρομολογίου του πλοίου Νήσος Κάλυμνος, λόγω των Βουλευτικών Εκλογών

Ενημερώνουμε το επιβατικό μας κοινό, ότι λόγω των Βουλευτικών Εκλογών την Κυριακή 07-07-2019 το δρομολόγιο του πλοίο μας Νήσος Κάλυμνος Ν.Κ 02 για Σάμο θα εκτελεστεί με αναχώρηση από Κάλυμνο στις 07:30.

Όλα τα άλλα δρομολόγια θα εκτελεστούν κανονικά

Δελτιο τυπου

Ακυρώσεις - τροποποιήσεις δρομολογίων Hellenic SeaWays - Blue Star Ferries λόγω της ΑΠΕΡΓΙΑ της Π.Ν.Ο. (03/07/2019)

 
Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι λόγω της 24ωρης ανακοινωθείσας απεργίας της Π.Ν.Ο. την Τετάρτη 03/07/2019, τα δρομολόγια των πλοίων μας θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

ΤΑΧΥΠΛΟΑ ΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Τα δρομολόγια των ταχυπλόων για Αίγινα, Αγκίστρι, Πόρο, Ύδρα, Ερμιόνη, Σπέτσες, Πόρτο Χέλι, καθώς και οι επιστροφές τους, δεν θα πραγματοποιηθούν.

FLYINGCAT 5
Το δρομολόγιο του πλοίου από Αλόννησο 06:30, για Σκόπελο-Γλώσσα-Σκιάθο-Βόλο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

HIGHSPEED 4
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:15, για Πάρο-Νάξο-Κουφονήσι και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B ΕΞΠΡΕΣ ΣΚΙΑΘΟΣ
Το δρομολόγιο του πλοίου από Βόλο 07:45, για Σκιάθο-Γλώσσα-Σκόπελο-Αλόννησο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B ΕΧΠΡΕΣ ΠΗΓΑΣΟΣ
Το δρομολόγιο του πλοίου από Λαύριο 15:00, για Άγιο Ευστράτιο-Λήμνο-Καβάλα και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B ΝΗΣΟΣ ΣΑΜΟΣ

Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά 23:59, για Ψαρά 06:40-06:50, Οινούσσες 08:45- 08:55, Χίο 09:25-09:55, Μυτιλήνη 12:50 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.

F/B ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ
Το πλοίο θα αναχωρήσει από Μυτιλήνη 23:59, για Χίο 02:45-03:15, Πειραιά 11:15 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.

F/B BLUE STAR NAXOS
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 06:45, για Πάρο-Νάξο-Δονούσα-Αιγιάλη-Αστυπάλαια και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B BLUE STAR DELOS
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:25, για Πάρο-Νάξο-Θήρα και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B BLUE STAR PAROS
Το δρομολόγιο του πλοίου από Πειραιά 07:30, για Σύρο-Τήνο-Μύκονο και επιστροφή, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B BLUE STAR PATMOS
Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά 23:59, για Πάρο 04:10-04:25, Νάξο 05:10-05:25, Θήρα 07:25-07:45, Ίο 08:50-09:00, Νάξο 10:05-10:20, Πάρο 11:05-11:20, Πειραιά 15:30 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα. Η προσέγγιση στην Ίο κατά την μετάβαση, δεν θα πραγματοποιηθεί.

F/B BLUE STAR 2
Το πλοίο θα αναχωρήσει από Πειραιά την 23:59, για Σύρο 03:30-03:45, Πάτμο 07:15- 07:35, Λέρο 08:30-08:50, Κω 10:20-10:50, Ρόδο 13:30-16:00, Κω 18:40-19:00, Πειραιά 03:00. Από Πειραιά θα αναχωρήσει την Παρασκευή 05/07/2019 και ώρα 06:00, για Βαθύ 13:30- 13:50, Κω 17:10-17:40, Ρόδο 20:25-23:59, Κω 02:45-03:15, Βαθύ 06:35-06:50, Πειραιά 14:20 και εν συνεχεία όπως εγκεκριμένα.

Δελτιο Τυπου
Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019
Ωρα 12:03

Στα 5 μέτρα οι ξαπλώστρες από την παραλία υποχρεωτικά. Δείτε τα δικαιώματά σας


Η απόφαση του τότε Υπουργειου Οικονομικών και Εσωτερικών το 2015, ορίζει τον τρόπο παραχώρησης των παραλιών όπου σύμφωνα με αυτόν, οι ενοικιαζόμενες ξαπλώστρες θα πρέπει να απέχουν τουλάχιστον 5 μέτρα από το κύμα, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για όλους τους λουόμενους που επιθυμούν να απολαύσουν το μπάνιο τους χωρίς να πληρώνουν το αντίστοιχο αντίτιμο.

                    Τι απαγορεύεται και τι επιτρέπεται

Απαγορεύεται ρητώς η τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων στις παραλίες, καθώς και η τοποθέτηση ξύλινων δαπέδων, με εξαίρεση τους ξύλινους διαδρόμους.

Αυξάνεται από 3 μέτρα σε 5 μέτρα η απόσταση που πρέπει να διατηρείται ελεύθερη ανάμεσα στην όποια χρήση (λ.χ. ξαπλώστρες) και στο κύμα.

Οι τροχήλατες καντίνες μπορούν να μισθώσουν τον μισό χώρο από πέρυσι (έως 15 τ.μ., έναντι 30 τ.μ. που ίσχυε μέχρι και το 2014), ενώ απαγορεύεται να έχουν ηχητικές εγκαταστάσεις.

Παράλληλα, απαγορεύονται οι «αφαιρούμενες σκιάδες» (τέντες ή κατασκευές σκίασης) στις παραλίες (πέρυσι επιτρεπόταν να καταλαμβάνουν έως 20 τ.μ. εκάστη) και η μίσθωση ακτών με αυθαίρετες κατασκευές (πέρυσι αρκούσε να έχει υποβληθεί αίτημα νομιμοποίησης, ανεξαρτήτως της τύχης του).

Εκτός από τις υπέρ των λουομένων (και κατά του χάους) τροποποιήσεις, η απόφαση περιλαμβάνει και μερικές οικονομικού ή διοικητικού τύπου βελτιώσεις.

Η πιο σημαντική, σύμφωνα με την Καθημερινή, είναι ότι αυξάνει το ποσοστό του μισθώματος που αποδίδεται στο Δημόσιο από 20% σε 30%. Επίσης, δίνει για πρώτη φορά τη δυνατότητα υπογραφής διετούς σύμβασης, καθώς η ΚΥΑ έχει διάρκεια μέχρι τον Μάρτιο του 2017.

Παρά τις σημαντικές βελτιώσεις της, όμως, η κοινή απόφαση των Υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών διατηρεί τη φιλοσοφία της άνευ εξαιρέσεων παραχώρησης όλων των παραλιών (η εξαίρεση κάποιων εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των Δήμων), κάτι που είναι αντίθετο με την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επίσης, η απόφαση δεν συνυπογράφεται από τον υπουργό Περιβάλλοντος.

                        11 σημεία που πρέπει να γνωρίζετε

1. Πώς παραχωρείται η χρήση αιγιαλού και παραλίας;
Αιγιαλοί και παραλίες είναι, βάσει του Συντάγματος, δημόσιοι (εκτός συναλλαγής) και κοινόχρηστοι. Κάθε χρόνο, το υπουργείο Οικονομικών εκδίδει μια απόφαση με την οποία παραχωρεί το δικαίωμα απλής χρήσης τους στους δήμους, που με τη σειρά τους μπορεί να το παραχωρήσουν σε ιδιώτες ή δημοτικές επιχειρήσεις.

Η παραχώρηση της εκμετάλλευσης χώρου μπροστά από μια τουριστική επιχείρηση (λ.χ. ένα ξενοδοχείο) μπορεί να γίνεται απευθείας, ενώ στις υπόλοιπες περιπτώσεις μέσω δημοπρασίας από τον δήμο.

2. Υπάρχουν ιδιωτικές παραλίες στη χώρα μας;
Οχι. Ακόμα κι αν μια επιχείρηση (λ.χ. ένα ξενοδοχείο) βρίσκεται ακριβώς μπροστά από μια παραλία, οφείλει υποχρεωτικά να διατηρεί ελεύθερη την πρόσβαση των λουομένων (αν η μόνη δίοδος είναι μέσω των εγκαταστάσεών του).

3. Υπό ποιους όρους επιτρέπεται να τοποθετούνται ομπρέλες και ξαπλώστρες;
Η μέγιστη παραχωρούμενη επιφάνεια δεν μπορεί να ξεπερνά το 50% μιας παραλίας. Και η μέγιστη κάλυψη της χρήσης δεν μπορεί να υπερβαίνει το μισό της έκτασης που παραχωρήθηκε: πρέπει να υπάρχουν οριζόντιοι και κάθετοι διάδρομοι μήκους ενός μέτρου.

Επιπλέον, οι ξαπλώστρες δεν επιτρέπεται… να είναι «η μία επάνω στην άλλη»: ένα τυπικό σετ (ξαπλώστρα – ομπρέλα – τραπεζάκι) πρέπει κατ’ ελάχιστον να έχει χώρο 5 τετραγωνικών μέτρων.

4. Μπορούν οι ξαπλώστρες να φθάνουν στο κύμα;

Οχι. Υποχρεωτικά πρέπει να διατηρείται απόσταση 5 μέτρων από την τελευταία σειρά από ξαπλώστρες μέχρι τη θάλασσα.

5. Σε μια μεγάλη παραλία μπορούν να υπάρχουν πολλές παραχωρήσεις σε «ομπρελάδες»;
Ναι. Αλλά πρέπει να καταλαμβάνουν έως 500 τ.μ. έκαστος και να διατηρούν ανάμεσά τους ελεύθερη ζώνη 100 μέτρων (και συνολικά να καταλάβουν έως το 50% μιας παραλίας). Η υποχρέωση ελεύθερης ζώνης δεν ισχύει για τις περιπτώσεις χρήσης της παραλίας από τις επιχειρήσεις που βρίσκονται σε επαφή με αυτήν.

6. Τα εστιατόρια «επάνω στο κύμα» είναι παράνομα;
Ναι. Ο νόμος απαγορεύει ρητά την τοποθέτηση τραπεζοκαθισμάτων από επιχειρήσεις υγειονομικού ενδιαφέροντος.

7. Τι ισχύει για τις καντίνες;
Μπορούν να καταλάβουν μέχρι 15 τ.μ. Πρέπει να λειτουργούν με άδεια και να πληρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Δεν επιτρέπεται να έχουν ηχεία και πρέπει να απέχουν 100 μέτρα από τις παραθαλάσσιες επιχειρήσεις (λ.χ. κέντρα αναψυχής, ξενοδοχεία).

8. Επιτρέπονται περιφράξεις επάνω στην άμμο;Κατηγορηματικά όχι.

Η παραχώρηση απλής χρήσης δεν ακυρώνει την κοινοχρησία του αγαθού. Επίσης απαγορεύεται οποιαδήποτε κατασκευή που συνδέεται μόνιμα με το έδαφος, όπως οι πακτώσεις με τσιμέντο.

9. Τι ισχύει για τη μουσική;
Απαγορεύεται η τοποθέτηση ηχητικών συστημάτων στον δημόσιο χώρο. Στις περιπτώσεις παραθαλάσσιων επιχειρήσεων, η παραγόμενη στάθμη θορύβου δεν πρέπει να ξεπερνά τα 50 ντεσιμπέλ.

10. Τι ισχύει για τον φωτισμό;
Πρέπει να είναι χαμηλός και περιορισμένος, στο απολύτως αναγκαίο για λόγους ασφαλείας και καθοδήγησης.

11. Αυτά ισχύουν για όλες τις παραλίες;
Ναι, εκτός από τις παραλίες των προστατευόμενων περιοχών (Natura), όπου υπάρχουν πιο συγκεκριμένοι περιορισμοί, όπως η απαγόρευση ισοπέδωσης των αμμοθινών και ο υποχρεωτικός καθημερινός καθαρισμός τους.

Ποιοι είναι υπεύθυνοι για τι

Πού μπορεί να απευθυνθεί ένας πολίτης για να καταγγείλει παρανομίες στη χρήση μιας παραλίας; Τυπικά υπεύθυνοι είναι ο δήμος αλλά και το αρμόδιο Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας (οι παλαιές Κτηματικές Υπηρεσίες). Αυτοψίες πρέπει να πραγματοποιούν και οι δύο για την τήρηση των όσων έχουν συμφωνηθεί, επομένως ο πολίτης μπορεί να απευθυνθεί σε οποιονδήποτε από τους δύο.

Στην πραγματικότητα βέβαια, επειδή οι μισθώσεις παραλιών γίνονται κατά κανόνα σε τοπικούς επιχειρηματίες, είναι ίσως σοφότερο να απευθυνθεί κάποιος απευθείας στο Γραφείο Δημόσιας Περιουσίας, κάνοντας έγγραφη καταγγελία. Επίσης σε κάποιες περιπτώσεις (λ.χ. ηχορρύπανση) ενδέχεται να εμπλέκεται και η αστυνομία. Ειδικά για τις επιχειρήσεις που ενοικιάζουν μέσα θαλάσσιας αναψυχής, αποκλειστικά υπεύθυνο είναι το Λιμενικό Σώμα, το οποίο ορίζει και τους ειδικούς όρους λειτουργίας τους.

Δυστυχώς, στην πράξη οι έλεγχοι από τις υπηρεσίες στις μισθώσεις είναι ελάχιστες, άλλοτε ελλείψει προσωπικού και άλλοτε ελλείψει βούλησης. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα χώρου εστίασης στη Μύκονο, όπου (παρά τις επαναλαμβανόμενες καταγγελίες) έχει καταπατήσει την παραλία, χτίζοντας κιόσκια, κτίσματα, πέργκολες, τοιχία και ό,τι άλλο εξυπηρετεί την επιχείρηση…

Πηγή: newsone.gr