Ένας πολύ σημαντικός αριθμός Σωματείων, Ομοσπονδιών και Εργατικών Κέντρων της χώρας μας έχουν ήδη λάβει αποφάσεις για την κάθοδό τους σε απεργιακή κινητοποίηση για τις 8 Νοέμβρη 2018.
Το συνδικαλιστικό κίνημα αυτή την περίοδο καλείται να ανταποκριθεί στην ανεβασμένη αγωνιστική βούληση των εργαζομένων και να παλέψει για την υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς. Να απορρίψει και να αποδομήσει την άθλια κυβερνητική προπαγάνδα περί επαναφοράς του κατώτατου μισθού και των συλλογικών διαπραγματεύσεων που συνιστούν ένα επικοινωνιακό τέχνασμα το οποίο ουδεμία σχέση έχει με την σκληρή πραγματικότητα που βιώνει η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
Επίσης να παλέψει ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική κεφαλαίου – κυβέρνησης και συστημικών αστικών κομμάτων για τις ιδιωτικοποιήσεις, τους πλειστηριασμούς, τις ελαστικές μορφές εργασίας, για την λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ανεργία.
Παράλληλα να αγωνιστεί στον χώρο της Ναυτιλίας και να απαιτήσει την υπογραφή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με αυξήσεις που θα καλύπτουν το μεγάλο μέρος των απωλειών που έχει υποστεί το Ναυτεργατικό εισόδημα.
Ειδικότερα πρέπει επιτέλους να οργανωθούν άμεσα αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις στην κατηγορία της φορτηγού Ναυτιλίας (Ποντοπόρα – Μεσογειακά – Φ/Γ κάτω των 500 κόρων) που επικρατούν συνθήκες εργασιακής γαλέρας και οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών όχι μόνο αρνούνται την υπογραφή ΣΣΕ αλλά απαιτούν την κατάργηση της υφιστάμενης ΣΣΕ και την αντικατάστασή της με αυτή της ITF.
Σημειώνουμε ότι σε αυτές τις τρεις κατηγορίες πλοίων οι βασικοί (κατώτεροι) μισθοί των νεοεισερχομένων είναι χαμηλότεροι από τα 751 ευρώ που αποτελεί κεντρικό αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος να ισχύσει παντού. Επίσης σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων θριαμβεύει το μοντέλο της ανασφάλιστης χαμηλόμισθης και ανασφάλιστης εργασίας για την μεγάλη πλειοψηφία των Ναυτεργατών.
Στο πλαίσιο αυτό ταυτόχρονα πρέπει να διεκδικήσουμε αγωνιστικά λύσεις στο κοινωνικοασφαλιστικό με την κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων, επαναφορά του Π.Δ 177/74 σε όλες τις κατηγορίες Ε/Γ πλοίων ως ελάχιστο επίπεδο επάνδρωσης, την αντιμετώπιση των γενικευμένων παραβιάσεων στην νομοθεσία και τις ΣΣΕ στα εργασιακά Ναυτεργατικά προβλήματα, την λύση στο μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας που στον χώρο της Ναυτικής εργασίας ήταν και παραμένει κορυφαίο πρόβλημα που επιβάλλεται να δοθεί ουσιαστική λύση με την κατάργηση των εγκριτικών πράξεων, του νόμου 4150/2013, των ειδικών και Υπουργικών συνθέσεων, την ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ κ.α.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θεωρεί αναγκαία προϋπόθεση και μονόδρομο την ανάπτυξη πολύμορφων αγώνων για να μπει φραγμός στο καθεστώς της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.
Στην κατεύθυνση αυτή και παίρνοντας υπόψη το σχέδιο του αντιλαϊκού προϋπολογισμού που κατατέθηκε στην Βουλή πιστεύουμε ότι γίνεται περισσότερο από ποτέ αναγκαίο συνολικά τα συνδικάτα να δώσουν την δική τους απάντηση όχι μόνο να μην περάσουν νέα αντιλαϊκά μέτρα αλλά να δημιουργήσουν τους όρους και τις συνθήκες για την επαναφορά των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Στην κατεύθυνση αυτή επιβάλλεται άμεσα να συγκληθεί σε συνεδρίαση η Διοίκηση της ΠΝΟ και να πάρει τις ανάλογες αποφάσεις όπως προτείνουμε παραπάνω που θα αφορούν το σύνολο των Ναυτεργατών σε πανελλαδική κλίμακα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Το συνδικαλιστικό κίνημα αυτή την περίοδο καλείται να ανταποκριθεί στην ανεβασμένη αγωνιστική βούληση των εργαζομένων και να παλέψει για την υπογραφή ΣΣΕ με ουσιαστικές αυξήσεις στους μισθούς. Να απορρίψει και να αποδομήσει την άθλια κυβερνητική προπαγάνδα περί επαναφοράς του κατώτατου μισθού και των συλλογικών διαπραγματεύσεων που συνιστούν ένα επικοινωνιακό τέχνασμα το οποίο ουδεμία σχέση έχει με την σκληρή πραγματικότητα που βιώνει η εργατική τάξη και τα λαϊκά στρώματα.
Επίσης να παλέψει ενάντια στην αντιλαϊκή πολιτική κεφαλαίου – κυβέρνησης και συστημικών αστικών κομμάτων για τις ιδιωτικοποιήσεις, τους πλειστηριασμούς, τις ελαστικές μορφές εργασίας, για την λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ανεργία.
Παράλληλα να αγωνιστεί στον χώρο της Ναυτιλίας και να απαιτήσει την υπογραφή των ΣΣΕ σε όλες τις κατηγορίες πλοίων με αυξήσεις που θα καλύπτουν το μεγάλο μέρος των απωλειών που έχει υποστεί το Ναυτεργατικό εισόδημα.
Ειδικότερα πρέπει επιτέλους να οργανωθούν άμεσα αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις στην κατηγορία της φορτηγού Ναυτιλίας (Ποντοπόρα – Μεσογειακά – Φ/Γ κάτω των 500 κόρων) που επικρατούν συνθήκες εργασιακής γαλέρας και οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών όχι μόνο αρνούνται την υπογραφή ΣΣΕ αλλά απαιτούν την κατάργηση της υφιστάμενης ΣΣΕ και την αντικατάστασή της με αυτή της ITF.
Σημειώνουμε ότι σε αυτές τις τρεις κατηγορίες πλοίων οι βασικοί (κατώτεροι) μισθοί των νεοεισερχομένων είναι χαμηλότεροι από τα 751 ευρώ που αποτελεί κεντρικό αίτημα του συνδικαλιστικού κινήματος να ισχύσει παντού. Επίσης σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων θριαμβεύει το μοντέλο της ανασφάλιστης χαμηλόμισθης και ανασφάλιστης εργασίας για την μεγάλη πλειοψηφία των Ναυτεργατών.
Στο πλαίσιο αυτό ταυτόχρονα πρέπει να διεκδικήσουμε αγωνιστικά λύσεις στο κοινωνικοασφαλιστικό με την κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων, επαναφορά του Π.Δ 177/74 σε όλες τις κατηγορίες Ε/Γ πλοίων ως ελάχιστο επίπεδο επάνδρωσης, την αντιμετώπιση των γενικευμένων παραβιάσεων στην νομοθεσία και τις ΣΣΕ στα εργασιακά Ναυτεργατικά προβλήματα, την λύση στο μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα της ανεργίας που στον χώρο της Ναυτικής εργασίας ήταν και παραμένει κορυφαίο πρόβλημα που επιβάλλεται να δοθεί ουσιαστική λύση με την κατάργηση των εγκριτικών πράξεων, του νόμου 4150/2013, των ειδικών και Υπουργικών συνθέσεων, την ριζική αναδιοργάνωση του ΓΕΝΕ κ.α.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θεωρεί αναγκαία προϋπόθεση και μονόδρομο την ανάπτυξη πολύμορφων αγώνων για να μπει φραγμός στο καθεστώς της εφοπλιστικής ασυδοσίας και της αντιλαϊκής κυβερνητικής πολιτικής.
Στην κατεύθυνση αυτή και παίρνοντας υπόψη το σχέδιο του αντιλαϊκού προϋπολογισμού που κατατέθηκε στην Βουλή πιστεύουμε ότι γίνεται περισσότερο από ποτέ αναγκαίο συνολικά τα συνδικάτα να δώσουν την δική τους απάντηση όχι μόνο να μην περάσουν νέα αντιλαϊκά μέτρα αλλά να δημιουργήσουν τους όρους και τις συνθήκες για την επαναφορά των δικαιωμάτων των εργαζομένων.
Στην κατεύθυνση αυτή επιβάλλεται άμεσα να συγκληθεί σε συνεδρίαση η Διοίκηση της ΠΝΟ και να πάρει τις ανάλογες αποφάσεις όπως προτείνουμε παραπάνω που θα αφορούν το σύνολο των Ναυτεργατών σε πανελλαδική κλίμακα σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ