Αγαπητοί φίλοι , συμπατριώτες και μη,
Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας των επαγγελματιών της Β. Ικαρίας (Εδώ)
Αμέσως μετά ξεκινά στις 14 του Φεβρουαρίου δρομολόγηση του πλοίου της ίδιας εταιρείας “Νήσος Ρόδος”, δρομολόγια για όλα τα λιμάνια του νομού εκτός του Ευδήλου Ικαρίας. Αλήθεια το …”προβληματικό λιμάνι του Καρλοβάσου” ξεπεράστηκε και το πλοίο τρείς φορές την εβδομάδα έπιανε όλα τα λιμάνια εκτός από τον Εύδηλο; Άρα λοιπόν όλες οι διαμαρτυρίες αρχών και κατοίκων έπεσαν στο κενό.
Έρχεται αργότερα και η συνέντευξη που είχαμε με τον Βουλευτή του Νομού μας κ. Δ. Σεβαστάκη. Ο οποίος σε σχετική ερώτηση μας είπε ότι ο υφυπουργός τον ενημέρωσε ότι δεν έβρισκε ανάλογο πλοίο στις διαστάσεις να μπαίνει στο λιμάνι του Ευδήλου.
Βέβαια εδώ ξεκινά το …”μεγάλο ψέμα” που βολεύει πολλούς. Το πλοίο “Νήσος Ρόδος” δεν είναι σε μήκος μεγαλύτερο από το “Νήσος Μύκονος” και το λιμάνι του Καρλοβάσου “δύσκολο” να εξυπηρετήσει μεγάλα πλοία σαν το “Νήσος Ρόδος” που είναι δύσκολα στους ελιγμούς τους; Εκεί το ξεπεράσαμε, εδώ στο λιμάνι του Ευδήλου το πρόβλημα….παραμένει κι επιπλέον του “προσθέτουμε” κι άλλες αιτίες – δικαιολογίες (περί φερτών υλικών μέσα στη λιμενολεκάνη, έλλειψης φωτισμού κλπ.) αλλά το κυριότερο επιχείρημα…”αφού η επέκταση του λιμανιού και ο νέος λιμενοβραχίονας δεν έχει παραδοθεί”.
Στο όλο τρελό θέατρο του παραλόγου (να ήταν μόνο αυτό), με αυτά που
συμβαίνουν αυτό το καιρό στη περιοχή, έρχονται και οι ανακοινώσεις περί
της….”νέας απ’ ευθείας σύνδεσης της νήσου της Σάμου με τον Πειραιά” με
πλοία άλλης εταιρείας (Blue Star2, Blue Galaxy) ή της ίδιας εταιρείας
(Αριάδνη). Και η πανηγυρική δήλωση του Αντπεριφερειάρχη Σάμου (Δείτε εδώ) για τη βελτίωση των συγκοινωνιών στα νησιά του νομού μας…..δηλαδή μόνο στη Σάμο.
Ωραία τα καταφέρατε να μας …..προκαλείτε, να περνάει έξω από την Ικαρία το πλοίο της Blue Star Ferries, αλλά στην Ικαρία να μην “πιάνει” για τις δικαιολογίες που ανέφερα παραπάνω. Μήπως κύριοι ξεχάσατε ότι πριν λίγα χρόνια τα “απ’ ευθείας δρομολόγια” στα νησιά μας ήταν Εύδηλο (ή Άγιο Κήρυκο), Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ; Τι έγινε τώρα και ξεχάσατε τα άλλα νησιά του νομού στο σχεδιασμό σας είτε στην προς βορά (Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα), είτε στην προς νότο (Κως, Ρόδος, Κάρπαθος). Σας είχε υποβληθεί πριν λίγα χρόνια και σχετικό αίτημα των φορέων του νησιού μας, με πλήρες σχέδιο σύνδεσης και με άλλους (εκτός Πειραιά) προορισμούς, αφού τα νησιά μας κατέχουν το προνόμιο να βρίσκονται στο κέντρο του ανατολικού Αιγαίου και στα…”σύνορα” Βορείου Αιγαίου, Κυκλάδων και Νοτίου Αιγαίου.
Ακούστηκε τελευταία και το “αστείο επιχείρημα” ότι αν επιμείνετε να “πιάνουν” στο νησί σας πλοία άλλης εταιρείας, η Hellenic Seaways θα πάρει το πλοίο της “Νήσος Μύκονος ” δυσαρεστημένη από την Ικαρία!!! Αυτό βέβαια δεν ισχύει για δύο λόγους, πρώτον ουδέποτε είπαμε να φύγει από το νησί μας το ανωτέρω πλοίο, από το οποίο είμαστε ευχαριστημένοι και δεύτερον το ίδιο το πλοίο δεν μπορεί να εγκαταλείψει τη γραμμή, λόγω της σύμβασης που έχει υπογράψει για την εξυπηρέτηση (σε ετήσια βάση) της άγονης γραμμής Β. Αιγαίου που ξεκινά από την Ικαρία και τελειώνει στην Καβάλα. Αν παραλείψει έστω και ένα λιμάνι χάνει την όποια επιδότηση της άγονης γραμμής. Εμείς με την πρόταση που κατέθεσαν συμπατριώτες μας επαγγελματίες στον Υφυπουργό Ναυτιλίας (Δείτε εδώ), αυτό που ζητάμε είναι να μπει κι άλλο πλοίο άλλης εταιρείας στη γραμμή και ας προσεγγίζει τον Άγιο Κήρυκο αν συμπίπτουν οι ώρες άφιξης μ’ αυτές του “Νήσος Μύκονος”. Διαφορετικά να προσεγγίζει στο λιμάνι του Ευδήλου, με στόχο πρώτον να υπάρχει συνεχής και απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία του νησιού μας και δεύτερον (όπως έγινε και με τις αερογραμμές του νησιού μας), να υπάρχει μια μείωση (λόγω ανταγωνισμού) στις τιμές των εισιτηρίων.
Τώρα θα μου πείτε γιατί επιμένω να υπάρχει πλήρης αξιοποίηση του λιμανιού του Ευδήλου; Κατ’ αρχήν λόγω της θέσης του εξυπηρετεί το 75% των κατοίκων του νησιού. Το αν μετά από ατυχείς ενέργειες της Επαρχιακής Αρχής του αείμνηστου Επάρχου κ. Στέφανου Παμφίλη, να μειωθεί η μέχρι τότε κίνηση του λιμανιού του Ευδήλου και αντίστοιχα να ενισχυθεί με περισσότερα δρομολόγια το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου όπως αποδεικνύεται από τους παρακάτω πίνακες
Στατιστικά Επιβατικής Κίνησης στην Ικαρία 2015,
Στατιστικά Επιβατικής Κίνησης στην Ικαρία 2016
με τη δικαιολογία ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το λιμάνι της πρωτεύουσας του νησιού, κρίνεται άτοπο.
Η Βόρεια Ικαρία, όπως και να το κάνουμε έχει τις περισσότερες δραστηριότητες, τις περισσότερες επιχειρήσεις και φυσικά τους περισσότερους τόπους που κάποιος μπορεί να επισκεφθεί. Δεν υποτιμώ την αξία της νότιας πλευράς του νησιού μας με τις παγκοσμίου φήμης ιαματικές πηγές, ή αλλά αξιόλογα και διεθνώς φημισμένα σημεία (Σεϋχέλες, Φάρος κλπ), αλλά και το αεροδρόμιο του νησιού μας. Είναι επίσης το σημείο σύνδεσης, τα τελευταία χρόνια, του ταχύπλοου που συνδέει το καλοκαίρι το νησί μας με τα Δωδεκάνησα, αλλά και του μικρότερου πλοίου που συνδέει Ικαρία, Φούρνους, Σάμο. Μπορεί λοιπόν να αξιοποιηθεί το νησί μας ισότιμα. Το να “κλείνει” ένα λιμάνι για το ανωτέρω διάστημα, δεν πρέπει να ξαναγίνει ποτέ.
έρχομαι σήμερα να θέσω ένα θέμα οξύτατο για το νησί
μας, που μάλλον οι υπεύθυνοι γι αυτήν την υπόθεση…σφυρίζουν αδιάφορα,
αφού ουσιαστικά η οποιαδήποτε αντίδραση έχει γίνει μέχρι τώρα είναι από
χαλαρή έως και τυπικά αδιάφορη, βγάζοντας κάποιες ανακοινώσεις απλώς για
τους τύπους.
Λοιπόν εμείς εδώ σ’ αυτό το μέσο επικοινωνίας που
λειτουργούμε, κι εγώ προσωπικά, αυτό το θέμα, δεν θα το αφήσουμε
έτσι…”ακίνδυνο” για εσάς τους έχοντες την ευθύνη αυτής της κατάστασης.
Ξεκινάμε λοιπόν ….από το τέλος και θα φθάσουμε και
στο κέντρο του προβλήματος, παραθέτοντας σας τα στοιχεία που έχουμε
μέχρι τώρα.
Όταν τον περασμένο Ιανουάριο ανακοινώναμε την
απόσυρση για ενάμιση περίπου μήνα του πλοίου “Νήσος Μύκονος” για την
ετήσια ακινησία του (Δείτε εδώ)
σας είχαμε τονίσει σε υποσημείωση ότι για το ανωτέρω χρονικό διάστημα
τα λιμάνια Ευδήλου και Καρλοβάσου δεν θα είχαν την εξυπηρέτηση από έτερο
πλοίο της εταιρείας (;) ή άλλης εταιρείας.
Ακολούθησαν (κατόπιν εορτής )
οι διαμαρτυρίες του Βουλευτή Σάμου και του Δήμου Ικαρίας (Δείτε εδώ),
Νέα επιστολή του Βουλευτή προς τον Υφυπουργό Ναυτιλίας για τη σύνδεση του Ευδήλου με άλλα λιμάνια (Δείτε εδώ),
του Επαρχείου Ικαρίας (Εδώ)
Καταγγελία των συνταξιούχων Ικαρίας (Δείτε εδώ),
Αμέσως μετά ξεκινά στις 14 του Φεβρουαρίου δρομολόγηση του πλοίου της ίδιας εταιρείας “Νήσος Ρόδος”, δρομολόγια για όλα τα λιμάνια του νομού εκτός του Ευδήλου Ικαρίας. Αλήθεια το …”προβληματικό λιμάνι του Καρλοβάσου” ξεπεράστηκε και το πλοίο τρείς φορές την εβδομάδα έπιανε όλα τα λιμάνια εκτός από τον Εύδηλο; Άρα λοιπόν όλες οι διαμαρτυρίες αρχών και κατοίκων έπεσαν στο κενό.
Έρχεται αργότερα και η συνέντευξη που είχαμε με τον Βουλευτή του Νομού μας κ. Δ. Σεβαστάκη. Ο οποίος σε σχετική ερώτηση μας είπε ότι ο υφυπουργός τον ενημέρωσε ότι δεν έβρισκε ανάλογο πλοίο στις διαστάσεις να μπαίνει στο λιμάνι του Ευδήλου.
Βέβαια εδώ ξεκινά το …”μεγάλο ψέμα” που βολεύει πολλούς. Το πλοίο “Νήσος Ρόδος” δεν είναι σε μήκος μεγαλύτερο από το “Νήσος Μύκονος” και το λιμάνι του Καρλοβάσου “δύσκολο” να εξυπηρετήσει μεγάλα πλοία σαν το “Νήσος Ρόδος” που είναι δύσκολα στους ελιγμούς τους; Εκεί το ξεπεράσαμε, εδώ στο λιμάνι του Ευδήλου το πρόβλημα….παραμένει κι επιπλέον του “προσθέτουμε” κι άλλες αιτίες – δικαιολογίες (περί φερτών υλικών μέσα στη λιμενολεκάνη, έλλειψης φωτισμού κλπ.) αλλά το κυριότερο επιχείρημα…”αφού η επέκταση του λιμανιού και ο νέος λιμενοβραχίονας δεν έχει παραδοθεί”.
Λοιπόν για να τα πιάσουμε τα πράγματα από τη αρχή.
Μπορεί και τα δύο λιμάνια της Ικαρίας να μην έγιναν από την αρχή σωστά
στην κατασκευή τους (προσανατολισμός, εξωλιμενική οχύρωση για τον ισχυρό
χειμερινό κυματισμό κλπ.), με αποτέλεσμα να είναι ευπαθή σε διάφορες
καιρικές συνθήκες. Όμως με τα χρόνια διετέθησαν πολλά χρήματα για να
επεκταθούν ή να γίνουν παράλληλες λιμενικές εγκαταστάσεις (Μαρίνα Αγίου
Κηρύκου), με στόχο το νησί να έχει σταθερή και απρόσκοπτη επικοινωνία
(χειμώνα – καλοκαίρι), ανάπτυξη τουριστική, αλλά και μόνιμη συγκοινωνία
των κατοίκων του με τα μεγάλα κέντρα που το συνδέουν οι θαλάσσιες
συγκοινωνίες.
Πέρσι άλλωστε η Περιφέρεια Β. Αιγαίου όπως δήλωσε
έβγαλε από τον προϋπολογισμό της 45000 ευρώ για την ηλεκτροδότηση του
λιμένα Ευδήλου Ικαρίας. Αλήθεια τι έγινε παραδόθηκαν αυτά τα χρήματα στο
Λιμενικό ταμείο του νησιού; Αν ναι τι έγινε και δεν έγινε το έργο; Το
έργο παραδόθηκε από τον εργολάβο; (Σχετική ερώτηση προς τον Δήμαρχο
κατέθεσε πρόσφατα σε ενημέρωση του Δήμου στις Ράχες ο τοπικός δημοτικός
σύμβουλος Αθαν. Στενός). Μάθαμε πρόσφατα και ανεπίσημα ότι παραδόθηκε
“διοικητικά” (;) το έργο του νέου λιμενοβραχίονα, δίπλα από την μεγάλη
γέφυρα του λιμανιού. Τι σημαίνει “διοικητική παράδοση”
μέρους του συνολικού έργου του λιμανιού του Ευδήλου; Αλήθεια αφού ο
εργολάβος που είχε το έργο, έχει αποχωρήσει αφού δήλωσε ότι τελείωσε τις
εργασίες που ανέλαβε, την ηλεκτροδότηση του νέου τμήματος (επέκταση του
παλιού λιμενοβραχίονα) ποιός θα την κάνει; Και τελικά τη συνολική απόδοση του έργου στους κατοίκους του νησιού ποιός θα την κάνει;
Ωραία τα καταφέρατε να μας …..προκαλείτε, να περνάει έξω από την Ικαρία το πλοίο της Blue Star Ferries, αλλά στην Ικαρία να μην “πιάνει” για τις δικαιολογίες που ανέφερα παραπάνω. Μήπως κύριοι ξεχάσατε ότι πριν λίγα χρόνια τα “απ’ ευθείας δρομολόγια” στα νησιά μας ήταν Εύδηλο (ή Άγιο Κήρυκο), Φούρνους, Καρλόβασι, Βαθύ; Τι έγινε τώρα και ξεχάσατε τα άλλα νησιά του νομού στο σχεδιασμό σας είτε στην προς βορά (Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα), είτε στην προς νότο (Κως, Ρόδος, Κάρπαθος). Σας είχε υποβληθεί πριν λίγα χρόνια και σχετικό αίτημα των φορέων του νησιού μας, με πλήρες σχέδιο σύνδεσης και με άλλους (εκτός Πειραιά) προορισμούς, αφού τα νησιά μας κατέχουν το προνόμιο να βρίσκονται στο κέντρο του ανατολικού Αιγαίου και στα…”σύνορα” Βορείου Αιγαίου, Κυκλάδων και Νοτίου Αιγαίου.
Ακούστηκε τελευταία και το “αστείο επιχείρημα” ότι αν επιμείνετε να “πιάνουν” στο νησί σας πλοία άλλης εταιρείας, η Hellenic Seaways θα πάρει το πλοίο της “Νήσος Μύκονος ” δυσαρεστημένη από την Ικαρία!!! Αυτό βέβαια δεν ισχύει για δύο λόγους, πρώτον ουδέποτε είπαμε να φύγει από το νησί μας το ανωτέρω πλοίο, από το οποίο είμαστε ευχαριστημένοι και δεύτερον το ίδιο το πλοίο δεν μπορεί να εγκαταλείψει τη γραμμή, λόγω της σύμβασης που έχει υπογράψει για την εξυπηρέτηση (σε ετήσια βάση) της άγονης γραμμής Β. Αιγαίου που ξεκινά από την Ικαρία και τελειώνει στην Καβάλα. Αν παραλείψει έστω και ένα λιμάνι χάνει την όποια επιδότηση της άγονης γραμμής. Εμείς με την πρόταση που κατέθεσαν συμπατριώτες μας επαγγελματίες στον Υφυπουργό Ναυτιλίας (Δείτε εδώ), αυτό που ζητάμε είναι να μπει κι άλλο πλοίο άλλης εταιρείας στη γραμμή και ας προσεγγίζει τον Άγιο Κήρυκο αν συμπίπτουν οι ώρες άφιξης μ’ αυτές του “Νήσος Μύκονος”. Διαφορετικά να προσεγγίζει στο λιμάνι του Ευδήλου, με στόχο πρώτον να υπάρχει συνεχής και απρόσκοπτη θαλάσσια συγκοινωνία του νησιού μας και δεύτερον (όπως έγινε και με τις αερογραμμές του νησιού μας), να υπάρχει μια μείωση (λόγω ανταγωνισμού) στις τιμές των εισιτηρίων.
Τώρα θα μου πείτε γιατί επιμένω να υπάρχει πλήρης αξιοποίηση του λιμανιού του Ευδήλου; Κατ’ αρχήν λόγω της θέσης του εξυπηρετεί το 75% των κατοίκων του νησιού. Το αν μετά από ατυχείς ενέργειες της Επαρχιακής Αρχής του αείμνηστου Επάρχου κ. Στέφανου Παμφίλη, να μειωθεί η μέχρι τότε κίνηση του λιμανιού του Ευδήλου και αντίστοιχα να ενισχυθεί με περισσότερα δρομολόγια το λιμάνι του Αγίου Κηρύκου όπως αποδεικνύεται από τους παρακάτω πίνακες
Στατιστικά Επιβατικής Κίνησης στην Ικαρία 2015,
Στατιστικά Επιβατικής Κίνησης στην Ικαρία 2016
με τη δικαιολογία ότι πρέπει να αξιοποιηθεί το λιμάνι της πρωτεύουσας του νησιού, κρίνεται άτοπο.
Η Βόρεια Ικαρία, όπως και να το κάνουμε έχει τις περισσότερες δραστηριότητες, τις περισσότερες επιχειρήσεις και φυσικά τους περισσότερους τόπους που κάποιος μπορεί να επισκεφθεί. Δεν υποτιμώ την αξία της νότιας πλευράς του νησιού μας με τις παγκοσμίου φήμης ιαματικές πηγές, ή αλλά αξιόλογα και διεθνώς φημισμένα σημεία (Σεϋχέλες, Φάρος κλπ), αλλά και το αεροδρόμιο του νησιού μας. Είναι επίσης το σημείο σύνδεσης, τα τελευταία χρόνια, του ταχύπλοου που συνδέει το καλοκαίρι το νησί μας με τα Δωδεκάνησα, αλλά και του μικρότερου πλοίου που συνδέει Ικαρία, Φούρνους, Σάμο. Μπορεί λοιπόν να αξιοποιηθεί το νησί μας ισότιμα. Το να “κλείνει” ένα λιμάνι για το ανωτέρω διάστημα, δεν πρέπει να ξαναγίνει ποτέ.
Έχουμε πολλά να πούμε για την οικονομία του νησιού
μας, κυρίως στο βόρειο εύφορο κομμάτι του και αντίστοιχα πάλι έχουμε να
πούμε πολλά στις δημόσιες αρχές που έχουν καταργήσει ή καταργούν τις
περισσότερες δημόσιες υπηρεσίες (πρόσφατο παράδειγμα η απόπειρα να κλείσει το υποκατάστημα της ALPHA BANK στον Εύδηλο). Αλλά ας τα αφήσουμε για ένα άλλο άρθρο.
Αυτό που προέχει, κύριοι που διοικείτε αυτόν το τόπο, από τον πρώτο μέχρι τον τελευταίο, βάλτε το καλά στο μυαλό σας, το λιμάνι του Ευδήλου πρέπει πρώτον να παραδοθεί κανονικά και αφού έχουν τελειώσει όλες του οι εργασίες, δεύτερον να αξιοποιηθεί και τουριστικά (οι προεκλογικές εξαγγελίες σας για πύλες εισόδου στο νησί να γίνουν πράξη κάποτε)
Κλείνοντας με το επίσης “αστείο επιχείρημα” το κάθε
νησί να έχει ένα λιμάνι, τα υπόλοιπα είναι πολυτέλειες!! Τι λέτε βρε
άσχετοι και αγράμματοι χαρτογιακάδες, ήλθατε ποτέ να δείτε αυτό το νησί,
το οδικό του δίκτυο, ότι δεν υπάρχει κανονικό δίκτυο εσωτερικής
συγκοινωνίας παρά μόνο υποτυπώδες, ότι ο κεντρικός επαρχιακός δρόμος τον
χειμώνα πολλές φορές “περνιέται” δύσκολα από έντονη ομίχλη, ισχυρούς
ανέμους κι ενίοτε χιονόπτωση ή χαλαζόπτωση, δηλ. για να φτάσεις στο
λιμάνι του Αγίου Κηρύκου θα πρέπει στη καλύτερη περίπτωση, με τους
παραπάνω απρόβλεπτους παράγοντες, να διανύσεις 60 χιλιόμετρα ασφαλτόδρομου και στην χειρότερη 90 χιλιόμετρα χωματόδρομου και ασφάλτου.
Κι όλα αυτά με το άγχος ότι η παραμικρή καθυστέρηση αυτόματα κάνει
χαμένο τον κόπο και τη ταλαιπωρία σου και θα περιμένεις το επόμενο
ταξίδι. Και αν το ταξίδι σου είναι…”ρουτίνας” (προληπτικές εξετάσεις σε
μεγάλο νοσοκομείο της Αθήνας, διεκπεραίωση προσωπικών υποθέσεων με
δημόσιες υπηρεσίες κλπ.) ας πούμε δεν συντρέχει και τόσο άγχος, αλλά αν
το ταξίδι σου έχει σοβαρό λόγο, τότε τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Και
όλα αυτά για να ικανοποιηθούν μερικοί “θερμοκέφαλοι” που πιστεύουν ότι ο
…”ομφαλός της Ικαρίας” είναι ο Άγιος Κήρυκος άρα όλα πρέπει να
συγκεντρωθούν εκεί;
Εδώ λοιπόν, έρχομαι απευθυνόμενος σε εσάς κύριε υφυπουργέ Ναυτιλίας, κύριε Αντιπεριφερειάρχα, κύριε Βουλευτά, κύριοι των ναυτιλιακών εταιριών
(για τη δρομολόγηση των πλοίων σας και μόνο) και όποιοι έχετε κάποιο
ρόλο σ’ αυτό το σοβαρό πρόβλημα της σωστής λειτουργίας του λιμανιού του
Ευδήλου, ενεργήσετε πάραυτα να γίνει πλήρης παράδοση του λιμανιού με
όλες τις προβλεπόμενες λειτουργίες του, κινήστε τη
διαδικασία για τις τρεις πύλες εισόδου του νησιού, γιατί και ο
τουρισμός, ο καλός τουρισμός και όχι το “σκουπιδαριό” του τουρισμού που
μας “πετάτε” τα τελευταία χρόνια πάνω στο νησί μας, έχει μέλλον γι αυτό
το νησί και τους κατοίκους του. Και μην ξεχνάτε οι
Ικαριώτες είναι κι αυτοί ισότιμα μέλη της ευρύτερης ελληνικής κοινωνίας,
με τα δικαιώματα τους και όχι μόνο με τις υποχρεώσεις και τη απίστευτη
φορολογία, που όπως και όλοι οι άλλοι Έλληνες, υφίστανται και οι ίδιοι.
Εμείς εδώ είμαστε κι εγώ προσωπικά σας …”υπόσχομαι”
ότι αν δεν δούμε σύντομα ανταπόκριση στα αιτήματα μας, θα επανέλθουμε
πιο πιεστικά.
Σωτήρης Πολίτης
Αναδημοσιευση απο: ikariaki.gr