Φωτογραφια hellenicnavy |
Όταν ξημέρωσε, σε κατάδυση ευρισκόμενος με το περισκόπιο ερεύνησε τις δυτικές και βορειοδυτικές ακτές της Σάμου, και στις 8 το πρωί εντόπισε τα δυο πλοία στο λιμάνι του Καρλοβάσου. Το αντιτορπιλικό είχε πλευρίσει στο μεγάλο δυτικό κυματοθραύστη ενώ το φορτηγό στο μικρό ανατολικό.
Το στόμιο του λιμανιού άφηνε ακάλυπτο ένα μέρος της πρύμης του φορτηγού, αλλά η προσβολή του με τορπίλη απ’ το εξωτερικό του λιμανιού δεν ήταν εύκολη, έτσι πήρε την απόφαση να περιμένει να χτυπήσει όταν, πιθανόν το βράδυ, θα έβγαιναν απ’ το λιμάνι.
Κατά την διάρκεια της ενέδρας παρατήρησε ότι μέσα στο λιμάνι υπήρχαν κι άλλα δυο πλοία των 200 τόνων, και κατά το μεσημέρι ένα υδροπλάνο που πέρασε από μικρή απόσταση το ανάγκασε να πάρει βάθος, αλλά σύντομα επανήλθε στο περισκόπιο. Στις 16 και 58 φάνηκε το αντιτορπιλικό να κινείται για ν’ αποπλεύσει, σήμανε αμέσως συναγερμό και στις 17 και 5, μόλις το πλοίο είχε εξέλθει του έστειλε τέσσερες τορπίλες. Θανατηφόρα ήταν η δεύτερη που βρήκε το πλοίο στο ύψος της καπνοδόχου της πλώρης. Παρά της προσπάθειες να πλησιάσει την παραλία δεν τα κατάφερε και στις 7 και 30 το πλοίο κόβεται στα δυο και βυθίζεται, υπό τα έκπληκτα βλέμματα των κατοίκων του Καρλοβάσου και τις ενθουσιώδεις ζητωκραυγές του πληρώματος του Πιπίνου.
Το αντιτορπιλικό ήταν το Ιταλικό CALAFATINI, είχε ναυπηγηθεί το 1922, εκτοπίσματος 967 τόνων και με μέγιστη ταχύτητα 32 μιλίων. Έπλεε υπό Γερμανική σημαία κι ήταν επανδρωμένο με γερμανικό προσωπικό.
Ο κυβερνήτης του Πιπίνου σκέφτηκε να προσβάλει και το φορτηγό Ωρίων μέσα στο λιμάνι, περνώντας την τορπίλη μέσα απ’ το στενό όριο του στομίου του λιμανιού. Η χρήση του πυροβόλου θα προκαλούσε ζημιές στη πόλη και πιθανόν απώλειες αμάχων.
Στις 19 και 14 εξαπολύει την πρώτη τορπίλη που προσέκρουσε στην άκρη του ανατολικού κυματοθραύστη, η δεύτερη δεν λειτούργησε, η Τρίτη είχε την τύχη της πρώτης και η τέταρτη πέρασε απ’ το μέσο του στομίου του λιμανιού και προσέκρουσε στη πρύμη του Ωρίωνα, η πολύ κοντά του. Απ’ όσα πρόλαβαν να δουν απ’ το υποβρύχιο, πριν έρθει το σκοτάδι, το πλοίο δεν βούλιαξε αμέσως, οι ζημιές όμως στις υπερκατασκευές ήταν πολύ μεγάλες.
Πηγή: kiloukiotis-evaggelos.blogspot.com
Το 1959 επεστράφηκε στο Βρετανικό Ναυτικό (πηγή hellenicnavy.gr)