Παρασκευή 9 Φεβρουαρίου 2018

Νεο ταχυτατο πλοιο αγοραζει η SeaJets συμφωνα με δημοσιευμα του nautilia.gr

Φωτογραφια απο wikipedia
Πριν καλά-καλά η αγορά προλάβει να “χωνέψει” την απόκτηση του HSC KALLI P. (4.934gt/1996) από την εταιρεία του κ. Μάριου Ηλιόπουλου, ένας νέος “πύραυλος” έρχεται να προστεθεί στο στόλο της δυναμικής  Seajets.

Πρόκειται για αγορά έκπληξη, που μας προϊδεάζει να φανταστούμε ακόμη και ότι η συναλλαγή για την απόκτηση του KALLI P. ενδέχεται να μην έχει πραγματοποιηθεί ακόμη, καθώς το εν λόγω πλοίο έχει ήδη αρκετά βάρη.

Το νέο απόκτημα της εταιρείας, όπως είχαμε προβλέψει σε παλαιότερη αναφορά μας στις 19 Δεκεμβρίου 2017, είναι το εντυπωσιακό ταχύπλοο VILLUM CLAUSEN  (6.400gt/2000) της δανέζικης Danske Færger A/S.

Την είδηση, αλιεύσαμε από έγκυρη πηγή και αφορά στις ετήσιες δρομολογήσεις που κατέθεσαν οι εταιρείες στις 30 Ιανουαρίου 2018, στις οποίες το εν λόγω πλοίο φαίνεται να έχει δηλωθεί στη γραμμή Πειραιάς-Χίος-Μυτιλήνη.

Όμως, δεν αποκλείεται να το δούμε και σε άλλη γραμμή, είτε από Ραφήνα, είτε από Πειραιά απέναντι από το HIGHSPEED 4 (6.274gt/2000).

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό σκάφος, υψηλών επιδόσεων και προδιαγραφών, το οποίο μάλιστα κατέχει και μια θέση στο βιβλίο των ρεκόρ του Guinness, καθώς όταν κατασκευάστηκε ήταν το ταχύτερο catamaran του κόσμου. Η συγκεκριμένη διάκριση, σημειώθηκε τον Φεβρουάριο του 2000 και αφορούσε την κάλυψη της απόστασης Sumatra-Cochin των 1.063 ναυτικών μιλίων σε μόλις 24 ώρες, με μέση ταχύτητα 44,9 κόμβους και ανώτατη καταγεγραμμένη ταχύτητα 47,7 κόμβους.
Η αγορά του συγκεκριμένου σκάφους, το οποίο αναμένεται να παραδοθεί τον ερχόμενο Μάιο, αναμένεται να δώσει τη χαριστική βολή στον ανταγωνισμό, ο οποίος πλέον αδυνατεί να παρακολουθήσει το βηματισμό της “ασταμάτητης” SEAJETS, που “πετά” τα ταχύπλοα στον Πειραιά σαν το “χαλάζι”. Μοναδικός της στόχος -ξεκάθαρα πλέον- είναι η απόλυτη κυριαρχία στο Αιγαίο. Στόχος, που επισφραγίζεται με την αγορά του συγκεκριμένου εντυπωσιακού ταχυπλόου.

Με το VILLUM CLAUSΕΝ η SEAJETS αναβαθμίζεται σημαντικά και διαθέτει ένα στόλο από 17 ταχύπλοα, πλέον των 4 συμβατικών πλοίων (TALATON, AQUA BLUE, AQUA JEWEL, WIND SOLUTION), καθώς μέχρι πέρσι με τα πλοία της εξυπηρέτησε 29 λιμάνια με 250 συνδέσεις.
Σήμερα, η αγορά αναμένει με αγωνία την τελική δρομολόγηση όλων αυτών των ταχύπλοων, την ερχόμενη θερινή σεζόν, ενώ η δυναμική SEAJETS σαλπίζει “κατά μέτωπο” επίθεση –σε όλες τις πιθανές γραμμές- εναντίον όλων των επίδοξων ανταγωνιστών της. Γεγονός, που έχει προκαλέσει εύλογα έντονη ανησυχία στα “αντίπαλα στρατόπεδα” του ανταγωνισμού και που αναμφίβολα αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα και τις ισορροπίες στο Αιγαίο.

Τα πρώτα σύννεφα, μάλιστα, έχουν ήδη μαζευτεί γύρω από τη μεγάλη “κόντρα” που εξελίσσεται μεταξύ της SEAJETS και της Golden Star Ferries για τα φετινά δρομολόγια. Μια “κόντρα”, που αναμένεται να φτάσει στα άκρα στο επόμενο Σ.Α.Σ. που θα λάβει χώρα στο τέλος του τρέχοντος μήνα. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, εμείς αναμένουμε τις εξελίξεις –που θα είναι ραγδαίες- με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Ωστόσο, ας γνωρίσουμε καλύτερα το νέο ταχύπλοο της SEAJETS.

Το HSC VILLUM CLAUSEN ναυπηγήθηκε το Μάρτιο 2000 στο Perth της Αυστραλίας από τα φημισμένα Austal Ships, για λογαριασμό της δανέζικης Lessors Borholmstrafikken.
Δρομολογήθηκε στη γραμμή Rønne (Bornholm Δανία) Ystad (Σουηδία) και διακρίθηκε τότε ως το ταχύτερο πλοίο/catamaran στον κόσμο. Τον Απρίλιο του 2015, μεταβιβάστηκε στην Danske Færger A/S, ενώ από το 2011 χρησιμοποιήθηκε ως εφεδρικό πλοίο.


Έχει χωρητικότητα 6.400gt (485 dwt), μήκος 84 μέτρα, πλάτος 25 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Εξοπλίζεται με 2 πανίσχυρες General Electric LM 2500 gas turbines, συνολικής ισχύος 36.000 kwκαι αναπτύσσει υπηρεσιακή ταχύτητα 41 κόμβων και μέγιστη 48 Κόμβων! Στο 85% της ισχύος του καταναλώνει 7,4 τόνους/ώρα, ενώ φέρει την κλάση του Νορβηγικού Νηογνώμονα (Det Norske Veritas).

Μπορεί να μεταφέρει 1.055 επιβάτες και διαθέτει κοινόχρηστους χώρους συνολικής επιφάνειας 2.000 m². Το ξενοδοχείο του προσφέρει σαλόνι διακεκριμένης θέσης (business class lounge), εστιατόριο, bridge deck bar και σαλόνι, παιδότοπο, υποδοχή και shopping area. Έχει 597 καθίσματα στα σαλόνια του κυρίως deck, 56 καθίσματα στη διακεκριμένη θέση και 384 καθίσματα στο σαλόνι του ανώτερου deck, ενώ παρέχει ευκολίες πρόσβασης για τα ΑμεΑ. Στο γκαράζ του (837 γραμ. μέτρα) μπορεί να φιλοξενήσει 215 Ι.Χ. ή 144 Ι.Χ. και 10 φορτηγά των 20 τόνων ή 10 λεωφορεία, ενώ το μέγιστο ύψος του είναι 4,4 μέτρα.

Το VILLUM CLAUSΕΝ ήταν το πρώτο ταχύπλοο σκάφος που εξοπλίστηκε με το RFD Marine Evacuation System, ενώ διαθέτει 4 σταθμούς MES με τρεις αυτοδύναμες σωσίβιες σχεδίες, ικανές να μεταφέρουν 275 άτομα η κάθε μια σε περίπτωση εκκένωσης.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι το πλοίο έχει άλλα 6 υπερσύγχρονα αδελφά.
Πρόκειται για τα:
Adnan Menderes, Carmen_Ernestina, Carmen Ernestina, Jonathan_Swift, Lilia Concepcion, Tanger Jet II καιTurgut Ozal

Καλορίζικο και καλώς να μας έρθει


Πηγή: Nautilia.gr - Σπυρος Ρουσσος