Ενημερώθηκε, πρωινές ώρες σήμερα, η Λιμενική Αρχή Σαλαμίνας για περιστατικό προσάραξης του παροπλισμένου Ε/Γ- Ο/Γ “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ” Ν.Π. 11537 στη θαλάσσια περιοχή ακρωτηρίου “ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ” Σαλαμίνας.
Στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής που έσπευσαν στο σημείο διαπίστωσαν ότι επί του κόλπου “ΛΙΜΝΙΩΝΑ ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ” είχε προσαράξει με την πλώρη το ανωτέρω Ε/Γ- Ο/Γ, χωρίς επί του πλοίου να υπάρχει πλήρωμα ή επιβαίνοντες.
Στην περιοχή μετέβησαν επίσης τρία (03) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., αντιρρυπαντικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το οποίο τοποθέτησε προληπτικά πλωτό φράγμα περιμετρικά του πλοίου, το Ρ/Κ “ΧΡΗΣΤΟΣ ΧΧΧΙΙΙ”, ενώ ενημερώθηκε ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης προς παροχή συνδρομής, αν απαιτηθεί.
Από το συμβάν δεν παρατηρήθηκε θαλάσσια ρύπανση, ούτε αναφέρθηκε τραυματισμός.
Προανάκριση διενεργείται από το Γ' Λιμενικό Τμήμα Σαλαμίνας του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά στο πλαίσιο του Ν.Δ. 712/1970, ενώ ενημερώθηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία προκειμένου να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για την απομάκρυνση του προσαραγμένου Ε/Γ-Ο/Γ “ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ”.
Συνέχεια ενημέρωσης σχετικά με την προσάραξη του Ε/Γ-Ο/Γ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ» στη θαλάσσια περιοχή ακρωτηρίου ΚΥΝΟΣΟΥΡΑΣ Σαλαμίνας (κόλπος Λιμνιώνα).
Από την πρώτη στιγμή προσάραξης του Ε/Γ – Ο/Γ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Ν.Π. 11537 στη θαλάσσια περιοχή ακρωτηρίου Κυνοσούρας Σαλαμίνας (κόλπος Λιμνιώνα), μετέβησαν στο σημείο ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Νεκτάριος Σαντορινιός, ο Αρχηγός Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναύαρχος Σταμάτιος Ράπτης, ο Διευθυντής Κλάδου Α΄ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Υποναύαρχος Ιωάννης Αργυρίου και ο Κεντρικός Λιμενάρχης Πειραιά Αρχιπλοίαρχος Κωνσταντίνος Λεοντάρας.
Ταυτόχρονα ενημερώθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος έδωσε άμεσα σαφείς οδηγίες για την λήψη επειγόντων μέτρων προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και αποφυγής οποιουδήποτε κινδύνου για τη ναυσιπλοΐα.
Κατά τη διάρκεια των ανωτέρω ενεργειών, προσήλθαν ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Παναγιώτης Χατζηπέρου, η Δήμαρχος Σαλαμίνας Ισιδώρα Νάνου Παπαθανασίου και ο Διοικητής ΔΑΛ κ. Δημοσθένης Μπακόπουλος.
Στο πλαίσιο των ανωτέρω εντολών κ. ΥΝΑΝΠ, διενεργήθηκε επί του πλοίου αυτοψία από τον Αρχηγό Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τον Διευθυντή Κλάδου Α΄ Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ενώ παράλληλα βατραχάνθρωποι Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. προέβησαν σε υποβρύχιο έλεγχο υψηλού ρίσκου, διαπιστώνοντας ότι δε συντρέχει άμεσος κίνδυνος για το θαλάσσιο περιβάλλον και τις ακτές της Σαλαμίνας.
Στην περιοχή μετέβησαν τέσσερα (04) περιπολικά σκάφη Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και αντιρρυπαντικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., το οποίο τοποθέτησε προληπτικά πλωτό φράγμα περιμετρικά του πλοίου.
Δόθηκε εντολή στην πλοιοκτήτρια εταιρεία για την άμεση απομάκρυνση του ανωτέρω Ε/Γ – Ο/Γ, το αργότερο εντός είκοσι τεσσάρων (24) ωρών, καθώς και για αδιάκοπη φύλαξη του πλοίου και παραμονή στο σημείο ρυμουλκού επιφυλακής.
Στην περιοχή παραμένουν σκάφη Λ.Σ.ΕΛ.ΑΚΤ. για λόγους επιτήρησης και προστασίας του περιβάλλοντος.
Γίνεται μνεία ότι στο Ε/Γ – Ο/Γ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ επετράπη η αγκυροβολία στο αγκυροβόλιο λιμένα Πειραιά το έτος 2013 για χρονικό διάστημα 30 ημερών, αλλά έκτοτε η απομάκρυνση του δεν είχε καταστεί δυνατή. Κατόπιν συντονισμένων ενεργειών του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά και της ΔΑΛ, για πρώτη φορά μετά από χρόνια, η πλοιοκτήτρια εταιρεία υποχρεώθηκε να προβεί σε έναρξη των διαδικασιών ρυμούλκησης του πλοίου εκτός Λιμένα Πειραιά στα μέσα Νοεμβρίου 2017, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση του κρατικού προϋπολογισμού.
Παράλληλα τόσο το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά όσο και η Δ.Α.Λ., διερευνούσαν ήδη την τυχόν ευθύνη των υπόχρεων για τη φύλαξη του πλοίου.
Κάθε στοιχείο για την ανωτέρω υπόθεση θα διαβιβασθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Πειραιά, προκειμένου να συσχετισθεί με τη διενεργούμενη προανάκριση.