Σαρωτικές αλλαγές έρχονται στο τοπίο της ακτοπλοΐας, καθώς όπως ανακοίνωσε στο 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής ο πρόεδρος της Grimaldi Group SpA, Emanouele Grimaldi, ο όμιλος εξετάζει να προχωρήσει στην εξαγορά 17 ακτοπλοϊκών εταιρειών, αλλάζοντας συθέμελα την εικόνα του κλάδου.
Άλλωστε, ο όμιλος Grimaldi έχει ήδη μια πολύ ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς έχει στην κατοχή του το 95% των Μινωικών Γραμμών, που, όπως είχε γράψει το mononews στις 11 Ιανουαρίου, είχε ανακοινωθεί ότι αποφάσισε να μην ανανεώσει τις συμβάσεις ναύλωσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia και να ακυρώσει τη γραμμή της Ιταλίας.
Αξιοσημείωτο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αριθμός των εταιρειών-στόχων, όπως τις χαρακτήρισε ο Ιταλός εφοπλιστής, που ανέρχεται σε 17, γεγονός που σημαίνει πως η πλειοψηφία της ακτοπλοΐας της Μεσογείου θα περάσει στα «χέρια» του. Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Grimaldi Group, τόνισε και τη σημασία των συγχωνεύσεων στον κλάδο των πλοίων τύπου Ro-Ro (οχηματαγωγά), όπου και δραστηριοποιείται, λέγοντας ότι «Οι συχγωνεύσεις, οι οποίες λαμβάνουν ήδη χώρα, είναι πολύ σημαντικές για τα Ro-Ros».
Οι εταιρείες αυτές, τις οποίες και στοχεύει ο Grimaldi να προσθέσει στην ομπρέλα του ομίλου του, δραστηριοποιούνται με δρομολόγια στην ευρύτερη λεκάνη της Μεσογείου. Μία από αυτές, όπως όλα δείχνουν, θα είναι και η Hellenic Seaways, που, όπως έχει γράψει το mononews.gr, ο όμιλος στοχεύει στην απόκτηση του 100% της εταιρείας, ενώ ένα ποσοστό 2% χωρίζει τον Ιταλό εφοπλιστή από την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου, που ανέρχεται σε ποσοστό της τάξεως του 51%.
Μάλιστα, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά, «Αν βρούμε εταιρείες στη σωστή τιμή, θα είμαστε αγοραστές. Αυτό ισχύει για την Grandi Navi και την Hellenic Seaways, και σε πολλές άλλες εταιρείες. Έχουμε ένα ναυτιλιακό μοντέλο που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί με εξαγορές».
Παράλληλα, σημειώνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς – η οποία είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hellenic Seaways και ταυτόχρονα ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος – ετοιμάζεται να πουλήσει το ποσοστό της, με επικρατέστερο αγοραστή τον Grimaldi, παρά τις αρχικές επιφυλάξεις.
Πηγή: mononews
Άλλωστε, ο όμιλος Grimaldi έχει ήδη μια πολύ ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά, καθώς έχει στην κατοχή του το 95% των Μινωικών Γραμμών, που, όπως είχε γράψει το mononews στις 11 Ιανουαρίου, είχε ανακοινωθεί ότι αποφάσισε να μην ανανεώσει τις συμβάσεις ναύλωσης των πλοίων Cruise Europa και Cruise Olympia και να ακυρώσει τη γραμμή της Ιταλίας.
Αξιοσημείωτο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο αριθμός των εταιρειών-στόχων, όπως τις χαρακτήρισε ο Ιταλός εφοπλιστής, που ανέρχεται σε 17, γεγονός που σημαίνει πως η πλειοψηφία της ακτοπλοΐας της Μεσογείου θα περάσει στα «χέρια» του. Στην ομιλία του ο πρόεδρος της Grimaldi Group, τόνισε και τη σημασία των συγχωνεύσεων στον κλάδο των πλοίων τύπου Ro-Ro (οχηματαγωγά), όπου και δραστηριοποιείται, λέγοντας ότι «Οι συχγωνεύσεις, οι οποίες λαμβάνουν ήδη χώρα, είναι πολύ σημαντικές για τα Ro-Ros».
Οι εταιρείες αυτές, τις οποίες και στοχεύει ο Grimaldi να προσθέσει στην ομπρέλα του ομίλου του, δραστηριοποιούνται με δρομολόγια στην ευρύτερη λεκάνη της Μεσογείου. Μία από αυτές, όπως όλα δείχνουν, θα είναι και η Hellenic Seaways, που, όπως έχει γράψει το mononews.gr, ο όμιλος στοχεύει στην απόκτηση του 100% της εταιρείας, ενώ ένα ποσοστό 2% χωρίζει τον Ιταλό εφοπλιστή από την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου, που ανέρχεται σε ποσοστό της τάξεως του 51%.
Μάλιστα, όπως ο ίδιος είχε δηλώσει χαρακτηριστικά, «Αν βρούμε εταιρείες στη σωστή τιμή, θα είμαστε αγοραστές. Αυτό ισχύει για την Grandi Navi και την Hellenic Seaways, και σε πολλές άλλες εταιρείες. Έχουμε ένα ναυτιλιακό μοντέλο που έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί με εξαγορές».
Παράλληλα, σημειώνεται ότι η Τράπεζα Πειραιώς – η οποία είναι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hellenic Seaways και ταυτόχρονα ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος – ετοιμάζεται να πουλήσει το ποσοστό της, με επικρατέστερο αγοραστή τον Grimaldi, παρά τις αρχικές επιφυλάξεις.
Πηγή: mononews