Σάββατο 13 Φεβρουαρίου 2021

48ωρη Πανελλαδική προειδοποιητική απεργία σε όλες τις κατηγορίες πλοίων 23-24 Φλεβάρη 2021

Αντιπροσωπεία των 13 Ναυτεργατικών σωματείων πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Ε.Ν στον οποίο ανέπτυξε τις θέσεις για τα Ναυτεργατικά προβλήματα.

Στην διάρκεια της σύσκεψης οι εκπρόσωποι των Σωματείων εξέφρασαν την κοινή τους θέση για κατάργηση του νόμου 4714/20 με τον οποίο προβλέπεται η κατάργηση των ΣΣΕ και επιχειρείται ταυτόχρονα η αντιδημοκρατική παρέμβαση στις εσωτερικές και εκλογικές διαδικασίες των Σωματείων.

Επίσης τέθηκαν όλα τα επίκαιρα και ουσιαστικά Ναυτεργατικά προβλήματα της περιόδου και τα οποία αφορούν τις καθυστερήσεις στην απόδοση των συντάξεων και των άλλων ασφαλιστικών παροχών προς τους δικαιούχους, την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων στα πλοία, την τραγική ολιγωρία όλων των εμπλεκόμενων φορέων και υπηρεσιών για το ειδικό επίδομα covid-19, τα ζητήματα που αφορούν την ανεργία, την λειτουργία του ΓΕΝΕ, την ναυτική εκπαίδευση.

Στην απάντησή του ο Υπουργός Ε.Ν υπεραμύνθηκε της ασκούμενης κυβερνητικής ναυτιλιακής πολιτικής προτάσσοντας για πολλοστή φορά την πολιτική της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας προκειμένου να δικαιολογήσει την κατάργηση των ΣΣΕ και αναφέροντας επίσης προκλητικά ότι «τυπικά δεν ισχύει η ΣΣΕ του 2010 στα ποντοπόρα». Παράλληλα ανέφερε ότι με τα μέτρα που έλαβε θα επανακάμψει η ελληνική σημαία στο ελληνικό νηολόγιο.....και με υποκρισία ότι «η πολιτική αυτή μπορεί να δημιουργήσει οφέλη τόσο στην πλοιοκτησία όσο και στους Ναυτεργάτες»!!!

Θρασύτατα ο ΥΕΝ αναφερόμενος στην πρόσφατη νομοθετική ρύθμιση για την μείωση των προστίμων στις εταιρίες που παραβιάζουν τα ναυτεργατικά δικαιώματα (ΣΣΕ - Ναυτική νομοθεσία) δήλωσε ότι οι ελλείψεις - ανεπάρκειες και τα προβλήματα στις λιμενικές υποδομές καθιστούν αδύνατη την συμμόρφωση των εταιριών στην εκτέλεση των δρομολογίων που ο ίδιος και το Σ.Α.Σ. εγκρίνουν....

Κατά συνέπεια το μάρμαρο πρέπει να το πληρώσουν οι Ναυτεργάτες με την καταστρατήγηση των δικαιωμάτων τους με πρόστιμα τα οποία είναι κομμένα και ραμμένα σε επίπεδα που ωφελούν και προτρέπουν τους εφοπλιστές να παραβιάζουν την υφιστάμενη νομοθεσία.

Προετοιμάζει τον εκσυγχρονισμό – ταφόπλακα της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης με την σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα!!!

Συνολικά η απάντηση του ΥΕΝ ήταν αρνητική για το σύνολο των Ναυτεργατικών προβλημάτων που ανέδειξαν στην τοποθέτησή τους οι εκπρόσωποι των Ναυτεργατικών Σωματείων.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα τα παραπάνω αποκτάει ακόμη μεγαλύτερη σημασία η αναγκαιότητα της απεργιακής κινητοποίησης και η καθολική συμμετοχή των Ναυτεργατών σε αυτή.

Καλούμε τους Ναυτεργάτες όλων των ειδικοτήτων να κάνουν δική τους υπόθεση τα δίκαια αιτήματα της απεργίας στις 23-24 Φλεβάρη 2021 και την προοπτική κλιμάκωσής της και με τον τρόπο αυτό να στείλουμε ισχυρό, μαζικό αγωνιστικό μήνυμα στην κυβέρνηση και στους εφοπλιστές ότι βάζουμε μπροστά τα Ναυτεργατικά δικαιώματα και τις δικές μας ανάγκες.

Οι Διοικήσεις των Σωματείων

  •     Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Αρχιθαλαμηπόλων – Θαλαμηπόλων Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής Ε.Ν «Ο ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»
  •     Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Ηλεκτρολόγων – Ηλεκτρονικών Ε.Ν
  •     Πανελλήνιος Σύνδεσμος Οικονομικών Αξιωματικών Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών ΜΕΚ Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Φροντιστών Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Τροφοδοσίας Ε.Ν
  •     Πανελλήνια Ένωση Ναυτών M/S - Π/Κ - Ο/Γ
  •     Πανελλήνια Ένωση Πρακτικών Πλοιάρχων – Κυβερνητών Ε.Ν

Πειραιάς 12-2-2021


Σε συνέχεια της χθεσινής σύσκεψης των 13 Ναυτεργατικών σωματείων και της συμφωνίας που επιτεύχθηκε για κοινή κήρυξη 48ωρης πανελλαδικής - προειδοποιητικής απεργίας με προοπτική κλιμάκωσης στις 23-24 Φλεβάρη 2021, πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωΐ έκτακτη συνεδρίαση του Δ.Σ της ΠΕΝΕΝ το οποίο ομόφωνα αποφάσισε την κάθοδο του κλάδου μας στην παραπάνω απεργία.

Η κυβέρνηση της Ν.Δ και ο Υπουργός Ε.Ν όλο το διάστημα της πανδημίας καταφέρνει το ένα μετά το άλλο χτυπήματα στα ναυτεργατικά - συνδικαλιστικά και εργασιακά δικαιώματα των Ναυτεργατών υπηρετώντας πιστά το δόγμα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου.

Στο πλαίσιο αυτό, ενεργώντας κατ' εντολή τους, τον περασμένο Ιούλη έφεραν και ψήφισαν στην Βουλή τον νόμο 4714/2020 με τον οποίο επιφέρει συντριπτικό πλήγμα στον θεσμό των ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία ανοίγοντας διάπλατα δρόμο αυτές οι αντιδραστικές ρυθμίσεις να επεκταθούν σε όλους τους Ναυτεργάτες και σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Η κατάργηση της ΣΣΕ οδηγεί σε εργασιακές συνθήκες γαλέρας, διαμορφώνει μισθούς σύμφωνα με τα "διεθνώς κρατούντα" (Φιλιππίνων κ.λπ) και παράλληλα επιχειρεί μια σφοδρή επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα καταργώντας στην πράξη τα καταστατικά των σωματείων και τις δημοκρατικές αρχές που αυτά κατοχυρώνουν στην συλλογική και συνδικαλιστική συγκρότησή τους.

Παράλληλα όλο αυτό το διάστημα επιδείχνει μια εχθρική και επιθετική πολιτική ενάντια στα θεσμοθετημένα ναυτεργατικά δικαιώματα στην ναυτική εργασία, στην κοινωνική ασφάλιση, στην συνδικαλιστική δράση.

Η επιθετικότητα κυβέρνησης - εφοπλιστών όλο αυτό το διάστημα έχει οδηγήσει στην όξυνση των Ναυτεργατικών προβλημάτων με την εκρηκτική αύξηση της ανεργίας, την καταστρατήγηση των ΣΣΕ, με επιδόματα φτώχειας και εξαθλίωσης τα οποία ακόμη και αυτά καθυστερούν δραματικά να καταβληθούν στους δικαιούχους Ναυτεργάτες.

Είναι η ίδια πολιτική που ακολουθεί την περίοδο της υγειονομικής κρίσης με την οποία έχει αφήσει αθωράκιστο το δημόσιο σύστημα υγείας, προτάσσει διαρκώς την ατομική ευθύνη, το καθεστώς των απαγορεύσεων και με τον τρόπο αυτό προσπαθεί να κρύψει τις εγκληματικές της ευθύνες και την παταγώδη αποτυχία της στην διαχείριση της πανδημίας.

Από την άλλη συνεχώς "σπρώχνει" πακέτα δις ευρώ από ζωντανό κρατικό χρήμα προς το κεφάλαιο ώστε να ανταπεξέλθει αυτό με επιτυχία της οικονομικής κρίσης....

Η κατάσταση αυτή έχει φθάσει στο απροχώρητο, η δραματική επιβάρυνση του συνόλου των ναυτεργατικών προβλημάτων βάζει μπροστά μας την ανάγκη να οργανωθεί η αντίσταση σε μια ανάλγητη πολιτική που συνεχώς συρρικνώνει τα Ναυτεργατικά δικαιώματα, παρέχει γη και ύδωρ στο παρασιτικό εφοπλιστικό κεφάλαιο, οδηγεί με βεβαιότητα στην συντριβή όλων όσων κατακτήθηκαν με σκληρούς και μακροχρόνιους αγώνες.

Μπροστά σε αυτές τις συνθήκες η αγωνιστική παρέμβαση των Ναυτεργατών αποκτάει καθοριστική σημασία στην αναμέτρηση με την διαλυτική - καταστροφική κυβερνητική πολιτική σε βάρος των δικαιωμάτων μας, επιβάλει να οικοδομηθεί ένα ισχυρό - μαζικό αγωνιστικό μέτωπο σε όλα τα καράβια βάζοντας μπροστά τα δίκαια και ώριμα ναυτεργατικά αιτήματα και δικαιώματα.

Η 48ωρη απεργία πρέπει να αποτελέσει το εφαλτήριο, το σημείο επανεκκίνησης έτσι ώστε και οι Ναυτεργάτες να σηκώσουν ακόμη πιο ψηλά το αγωνιστικό τους ανάστημα, να απαιτήσουν και να επιβάλουν λύσεις στα οξυμένα προβλήματά τους.

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ καλεί τον κλάδο μας να δώσει αποφασιστικά την μάχη με όλους τους Ναυτεργάτες για τα δικαιώματά του και τις σύγχρονες ανάγκες του.

Έναρξη απεργίας 23 Φλεβάρη 2021 ώρα 00.01

Λήξη απεργίας 24 Φλεβάρη 2021 ώρα 24.00


 

Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ