Τρίτη 18 Αυγούστου 2020

Περιπολικό - Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης τύπου Stan Patrol 5509

Περιπολικό - Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης τύπου Stan Patrol 5509

Βασικά Χαρακτηριστικά

Διαστάσεις: Μήκος 58,5 μέτρα
Εκτόπισμα: 700 τόνους
Ταχύτητα: 27-30 κόμβοι
Ναυπηγείο Χώρας προέλευσης: Ολλανδία

Ονομασία  ενεργών  Σκαφών:  ΛΣ-090 "ΓΑΥΔΟΣ"

Ιστορικό:  Το πλοίο ΛΣ-090κατασκευάστηκε στα Ναυπηγεία Damenκαι παραδόθηκε τον Οκτώβριο του 2015.

Είναι το πρώτο σκάφος που αποκτά η χώρα μας, της επαναστατικής σχεδίασης Axe Bow(Sea Axeκατά Damen), δηλαδή του κύτους σε σχήμα πέλεκυ, μιας σχεδίασης που επιτρέπει στο πλοίο να διατηρεί υψηλές ταχύτητες σε ισχυρούς ανέμους και εν γένει υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες.
Ενώ αρχικά αναπτύχθηκε για να βελτιώσει το προφίλ λειτουργίας του σκάφους και την ασφάλεια και την άνεση του πληρώματος, η σχεδίαση απέδειξε την αξία της όσον αφορά τη βιωσιμότητα.
Τα σκάφη αυτής της σχεδίασης παρουσιάζουν ανώτερη συμπεριφορά κίνησης και σημαντικά χαμηλότερη αντίσταση στο νερό.
Αυτό οδηγεί σε μείωση της χρήσης καυσίμων κατά 20% και κατά συνέπεια σε χαμηλότερες εκπομπές.
Το  Σκάφος σημείωσε επίσης ακόμη μια πρωτιά αφού διαθέτει στη πρύμνη κεκλιμένο καθέλκυσης ταχύπλοου σκάφους, τη λεγόμενη γλίστρα.
Το πλοίο διαθέτει ό,τι πιο σύγχρονο στο τομέα του και αποτελεί την αιχμή του δόρατοςτου Λιμενικού Σώματος,και έχει την απαραίτητη υποδομή για την τοποθέτηση τηλεκατευθυνόμενου πυργίσκου πυροβόλου.

Το σχήμα πέλεκυ ή κάθετο σχήμα πλώρης ταχύπλοων σκαφών ήταν μια παράμετρος, η οποία μέχρι τις μέρες μας προκαλούσε συζήτηση και ήταν αμφισβητούμενη, επειδή επικρατούσε σε ορισμένους κύκλους του ναυπηγικού τομέα η αντίληψη ότι το σκάφος, κάτω από ορισμένες συνθήκες πλεύσης με τον καιρό από πρύμα (πρίμα) ήταν ευάλωτο, καθόσον η πρύμη ξενερίζει και τα πηδάλια είναι εκτός , δηλαδή δεν είναι μέσα στο νερό, ενώ η πλώρη εισχωρεί (καρφώνεται) στη θάλασσα, με αποτέλεσμα το σκάφος να γυρίζει ανεξέλεγκτα προς μια πλευρά (με το πλάι/με την μπάντα) στο κύμα και να ανατρέπεται.

Επίσης ορισμένοι οι οποίοι ήταν κατά της κάθετης πλώρης θεωρούσαν ότι κατά την διάρκεια πλεύσης του το σκάφος θα μπορούσε να παρουσιάσει μειωμένη ευστάθεια πορείας.
Μετά όμως από δοκιμές σε ειδικές δεξαμενές του πρωτοποριακού μοντέλου Wallypower 118, αποδείχθηκε ότι η κάθετη πλώρη εκτός του ότι του προσφέρει μεγαλύτερη ίσαλο, του δίνει επίσης ένα συγκριτικό πλεονέκτημα ταχύτητας σε σχέση με άλλα σκάφη του ιδίου ολικού μήκους.
 Όμως οι σχεδιαστές με μια πολύ έξυπνη σχεδίαση κατόρθωσαν (αυξάνοντας τη σχέση μήκους/πλάτους,) το σκάφος να είναι πιο γρήγορο και να συμπεριφέρεται καλύτερα στο κύμα αλλά και να προσφέρει καλύτερη ανταπόκριση στους χειρισμούς του.
Επίσης ένα άλλο πλεονέκτημα της κάθετης πλώρης είναι ότι αυξάνεται ο εσωτερικός όγκος σε όλο το μήκος του σκάφους.