Στίς ανησυχίες των τοπικών αρχών και των κατοίκων του Βορείου και Ανατολικού Αιγαίου μετά το πράσινο φως στην εξαγορά της ακτοπλοϊκής εταιρείας Hellenic Seaways από τον όμιλο Attica Group απαντά με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Ανταγωνισμού.
Σε αυτήν επισημαίνει ότι "αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά".
Οι όροι αυτοί στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα α) της συχνότητας των δρομολογίων και β) του ύψους των ναύλων. Έτσι, όσον αφορά στη διασύνδεση των νησιών Χίου και Μυτιλήνης με την Αττική, η Attica Group έχει δεσμευθεί:
α) για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
β) Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν, επίσης, στην απελευθέρωση «ζήτησης/χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή/δεσπόζουσα θέση η Attica Group με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Στο πλαίσιο αυτό η Attica Group ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττική-Χίος, Μυτιλήνη-Χίος και Μυτιλήνη- Αττική, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.
Η διαδικασία μείωσης των προσεγγίσεων περιγράφεται αναλυτικά στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και περιλαμβάνει αξιολόγηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού των χαρακτηριστικών του τρίτου ανταγωνιστή, το βαθμό αντιστοιχίας της δήλωσης δρομολόγησής του με τη σύνδεση στην οποία επιθυμεί να εισέλθει και κατά πόσο η είσοδος αυτή και η αποχώρηση της Attica Group σχεδιάζεται με τρόπο συνεπή προς τις δεσμεύσεις και εκπληρώνει τους σκοπούς τους.
Πηγή: naftemporiki
Σε αυτήν επισημαίνει ότι "αντιλαμβανόμενη τον προβληματισμό και τις ανησυχίες των κατοίκων και φορέων των νησιών, καθώς και την τεράστια σημασία της ακτοπλοϊκής σύνδεσης για τους κατοίκους όλων των νησιωτικών περιοχών, ενέκρινε υπό όρους και προϋποθέσεις την εξαγορά".
Οι όροι αυτοί στοχεύουν, μεταξύ άλλων, στη διατήρηση στα υφιστάμενα επίπεδα α) της συχνότητας των δρομολογίων και β) του ύψους των ναύλων. Έτσι, όσον αφορά στη διασύνδεση των νησιών Χίου και Μυτιλήνης με την Αττική, η Attica Group έχει δεσμευθεί:
α) για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει και να μη μειώσει, ανά σχετική αγορά προϊόντος (επιβάτες, ΙΧ οχήματα, φορτηγά), τις συχνότητες δρομολογίων, σε σύγκριση με τις συχνότητες των δρομολογίων της περιόδου 2017-2018.
β) Για πέντε έτη, μέχρι το 2023, να μην αυξήσει τους ναύλους επιβατών, ΙΧ και φορτηγών οχημάτων, σε σχέση με τους υφιστάμενους, ανά κατηγορία και ανά θέση ναύλους, με την εξαίρεση της σήμερα υφιστάμενης ακριβότερης κατηγορίας ναύλου καμπίνας, με την επιφύλαξη της ρήτρας καυσίμου.
Σύμφωνα με την Επιτροπή Ανταγωνισμού τα διορθωτικά μέτρα που επιβλήθηκαν αποβλέπουν, επίσης, στην απελευθέρωση «ζήτησης/χώρου» για τη διευκόλυνση της εισόδου νέων ανταγωνιστών σε ζεύγη λιμένων στα οποία κατέχει μονοπωλιακή/δεσπόζουσα θέση η Attica Group με στόχο, αφενός, την αύξηση του επιπέδου ανταγωνισμού και, αφετέρου, την επαρκή εξυπηρέτηση των ταξιδιωτών.
Στο πλαίσιο αυτό η Attica Group ανέλαβε την υποχρέωση, εφόσον δραστηριοποιηθεί τρίτος ανταγωνιστής με συμβατικό πλοίο στη σύνδεση Αττική-Χίος, Μυτιλήνη-Χίος και Μυτιλήνη- Αττική, να μειώσει τις προσεγγίσεις που εκτελούν τα δικά της συμβατικά πλοία στα λιμάνια των νησιών αυτών.
Η διαδικασία μείωσης των προσεγγίσεων περιγράφεται αναλυτικά στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού και περιλαμβάνει αξιολόγηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού των χαρακτηριστικών του τρίτου ανταγωνιστή, το βαθμό αντιστοιχίας της δήλωσης δρομολόγησής του με τη σύνδεση στην οποία επιθυμεί να εισέλθει και κατά πόσο η είσοδος αυτή και η αποχώρηση της Attica Group σχεδιάζεται με τρόπο συνεπή προς τις δεσμεύσεις και εκπληρώνει τους σκοπούς τους.
Πηγή: naftemporiki