Παρασκευή 2 Μαρτίου 2018

Σε τρία μέρη διαχωρίζεται το επιβατικό λιμάνι του Πειραιά

Στο πλαίσιο της εφαρμογής των κανονισμών ασφαλείας, τον λεγόμενο ISPS Code, ο ΟΛΠ ΟΛΠ-1,07% θα "κλείσει" τη περιοχή των "Κρητικών πλοίων" (Πύλη Ε3), στην οποία θα μπορεί να εισέλθει κάποιος μόνο αν ταξιδεύει για Κρήτη, ή αν έχει συγκεκριμένη εργασία.

Η κίνηση αυτή θα έπρεπε να έχει γίνει πολλά χρόνια πριν, αλλά ο δημόσιος ΟΛΠ χρησιμοποιούσε τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος για περιφρούρηση του χώρου και το μέτρο αυτό το "βάφτιζε"  δράση ίσης απόδοσης με τον ISPS Code.
Τώρα που το λιμάνι πέρασε στα χέρια της Cosco, τα στελέχη της διοίκηση ανακάλυψαν ότι ο τελευταίος σχεδιασμός για εφαρμογή του ISPS Code που είχε γίνει, και είχε ξεχαστεί στα συρτάρια, ήταν του 2006, και τρέχουν να προλάβουν τις προθεσμίες.

Πάντως η κίνηση αυτή φαίνεται ότι δεν άρεσε σε όσους χρησιμοποιούσαν για χρόνια το λιμάνι για να "κόβουν δρόμο¨ και να αποφεύγουν την κίνηση στους δρόμους, με τις διαμαρτυρίες να είναι έντονες.

Ανοικτό θα παραμείνει το λιμάνι από τη μια πλευρά στην περιοχή του υπουργείου Ναυτιλίας (πύλες Ε1, Ε2) και από την άλλη από τις πύλες Ε4 έως Ε10, μέχρι δηλαδή τη βάση κρουαζιέρας στην οποία εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια ο ISPS Code.

Του Αντώνη Τσιμπλάκη 
Πηγή: naftemporiki
Τι είναι ο ISPS Code
Ο κώδικας ISPS ( International Ship Security Facility ) είναι μια τροποποίηση της σύμβασης SOLAS (1974/1988) σχετικά με τις ελάχιστες ρυθμίσεις ασφαλείας για πλοία , λιμάνια και κυβερνητικούς οργανισμούς. Έχοντας τεθεί σε ισχύ το 2004, ορίζει τις ευθύνες των κυβερνήσεων, των ναυτιλιακών εταιρειών, του προσωπικού επί του πλοίου και του προσωπικού λιμένων / εγκαταστάσεων προκειμένου να «εντοπιστούν οι απειλές κατά της ασφάλειας και να ληφθούν προληπτικά μέτρα κατά των περιστατικών ασφαλείας που επηρεάζουν τα πλοία ή τις λιμενικές εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούνται στο διεθνές εμπόριο».