Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020

Συντήρηση και επισκευή πυρσών, πραγματοποίησε το συνεργείο του ΠΦΑ Καραβόγιαννος (Α-479) την Δευτέρα 05/10 και Τρίτη 06/10/2020

Tην Κυριακή 4 Οκτωβρίου έδεσε στην προβλήτα κρουαζιερας στον λιμένα Σάμου το Φαρόπλοιο του Πολεμικού Ναυτικού Καραβόγιαννος Α-497.

Το πλοίο επισκεύθηκε το νησί μας για την ετήσια συντήρη επισκευή όλων των φάρων.

 H συντήρηση όλων των πυρσών (επιτηρούμενων και αυτόματων) γίνονται μια φορά τον χρόνο με προκαθορισμένους πλόες του Πλοίου  ΠΦΑ ΚΑΡΑΒΟΓΙΑΝΝΟΣ (Α-479) από τον Μάρτιο έως και τον Νοέμβριο

Την Δευτέρα 5/10 το συνεργείο ήταν στην ανατολική πλευρά του νησιού και με συνεργασία του Λιμενικού Σώματος πραγματοποήσε επισκευή-συντήρηση του φάρου που βρίσκεται στο Ακρ. Γάτος (που βρίσκεται κοντά στο Ποσειδώνιο).

Φωτογραφία: Κώστας Σπέης
 

Την Τρίτη 6/10 το συνεργείο βρέθηκε στην δυτική πλευρά του νησιού και επισκεύασε τον φάρο που ήταν εκτός λειτουργίας στον εξωτερικό μόλο της μαρίνας-αλιευτικου καταφυγίου.Επίσεις του έκανε και συντήρηση.

Επίσεις έκανε συντήρηση στους 2 φάρους που σηματοδοτούν την μπούκα του λιμενος Καρλοβάσου καθώς και στον φάρο που βρίσκεται στην περιοχη Σχίνος.

 

video


 Λίγα λόγια για το πλοίο

Η ναυπήγηση του πλοίου έγινε μετά από απόφαση ΓΕΝ προς αντικατάσταση των παλαιών πλοίων. Τα σχέδια κατασκευής του πλοίου εκπονήθηκαν από ΓΕΝ.


Η παραλαβή του ΠΦΑ ΚΑΡΑΒΟΓΙΑΝΝΟΣ πραγματοποιήθηκε στο Πέραμα στις 17 Μαρτίου του 1976 στο ίδιο ναυπηγείο. Επανδρώθηκε από Στρατιωτικό προσωπικό και έκτοτε κατέπλευσε στην ΑΚΤΗ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΕΟΥΣ Προλιμένα Πειραιώς.


Την 17 Αυγούστου 1977 έγινε αντικατάσταση του στρατιωτικού προσωπικού με επίτακτους, προερχόμενους από το Εμπορικό Ναυτικό. Στους ανωτέρω επιτάκτους εδόθη από την Υ\.Φάρων ο ανάλογος βαθμός Π.Ν. και διακριτικά εφέδρων. Την 31 Δεκεμβρίου 1980 έγινε ξανά αντικατάσταση των επιτάκτων με μόνιμο στρατιωτικό προσωπικό.


Το καλοκαίρι του 2003 η βάση του πλοίου μετεφέρθει στο ΝΣ,όπου και εδρεύει έκτοτε.Το πλοίο φέρει το όνομα του ΙΩΑΝΝΗ ΘΕΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (ΚΑΡΑΒΟΓΙΑΝΝΗ) ήρωα του 1821.  

Το σκάφος είναι κατασκευασμένο με χάλυβα και έχει δύο παρατροπίδια κατά το 50% του μήκους του και έχει τα ακόλουθα στοιχεία:

1. Μέγιστο εκτόπισμα     : 1.639.7 Μ/Γ
2.-Μέγιστο επιτρεπόμενο μέσο βύθισμα     : 04.00 μέτρα
3. Ολικό Μήκος     : 63.20 "
4. Μήκος μεταξύ των καθέτων     : 56.50 "
5. Μέγιστο πλάτος     : 11.60 "
6. Μέγιστο βάθος "(κοίλο)     : 06.80 "
7. Απόσταση μεταξύ των νομέων     : 00.77 "
8. Υψος κυρίου ιστού από κυρ.κατάστρωμα     : 12.60 "
9. Υψος επιμ,κυρ.ιστού από κυρ.κατάστρωμα     : 15.95 "
10.Υψος ΠΡ ιστού από κυρίως κατάστρωμα     : 06.60 "
11. Υψοςπλώρας από τρόπιδα     : 09.55 "
12. Υψος πρύμης (πίστα ΕΉ) από τρόπιδα     : 08.85 "
13. Υψος γέφυρας από τρόπιδα     : 10.00 "
14. Υψος άνω γέφυρας από τρόπιδα     : 13.40 "
15. Μήκος πρόστεγου     : 23.90 "
16. Μήκος πίστας Ε/Π     : 15.90 "
17. Μέγιστο πλάτος πίστας Ε/Π ΠΡ     : 10.80 "
18. Ελάχιστον πλάτος πίστας Ε/Π ΠΜ     : 05.90 "


Επειδή οι δυνατότητες των φαρόπλοιων είναι περιορισμένες η ανασύνταξη των φωτοσημαντήρων γίνεται με την συνεργασία του Ναυστάθμου Σαλαμίνας ο οποίος διαθέτει σκάφη υποστήριξης και το εξοπλισμένο για αυτόν τον σκοπό, σκάφος ΘΕΤΙΣ. Η παραπάνω εργασία γίνεται παράλληλα με την την ετήσια επιθεώρηση ναυδέτων που εκτελείται με μέριμνα του Ν.Σ. Επιπλέον σε σημεία που δεν είναι δυνατή η προσέγγιση του Φ/Θ ΘΕΤΙΣ η επιθεώρηση των φάρων γίνεται με ταχύπλοο σκάφος της Υπηρεσίας Φάρων ή με μίσθωση ιδιωτικών μέσων.

Δείτε το video