Την έγγραφη ενημέρωσή τους με τα στοιχεία του ελέγχου και την παρέμβαση με βάση τα καταγγελλόμενα για το RO/RO πλοίο "ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ", απαιτούν από τις υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ.
Στην ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία αναφέρουν τα εξής:
«Επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες για το RO/RO πλοίο "ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ", μετά από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων των σωματείων ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".
Συγκεκριμένα διαπιστώθηκαν:
1. Η οργανική σύνθεση του πλοίου η οποία καθορίζεται από Υπουργική Απόφαση (ΥΑ 70003/1639/08-04-1986) καθορίζει 8μελές πλήρωμα και παρότι είναι ναυτολογημένοι 10 ναυτεργάτες, με βάση και τις καταστάσεις που καθορίζουν τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, εμφανίζονται οι ναυτεργάτες να δουλεύουν 12 ώρες κάθε μέρα, δηλαδή 84 ώρες την εβδομάδα και σε ορισμένες ειδικότητες ακόμα περισσότερες.
2. Το πλοίο φέρει πιστοποιητικό για αυτοματοποιημένο μηχανοστάσιο από τον ιδιωτικό ελληνικό νηογνώμονα INSB, με αποτέλεσμα λόγω της μειωμένης σύνθεσης οι φυλακές μηχανοστασίου (σε λιμάνι και εν πλω) να επιφορτίζονται από τα 2 μέλη (Α' Μηχανικός και Μηχανοδηγός Α').
3. Δεν υπήρχαν στο πλοίο αντίγραφα από τις συμβάσεις των ναυτεργατών.
4. Δεν εμφανίστηκαν Εξοφλητικοί Λογαριασμοί (PAY) με βάση την ΣΣΕ.
5. Η εταιρεία, όπως δηλώθηκε, καταβάλλει τις δεδουλευμένες αποδοχές μέσω επιταγών και δεν εφαρμόζει την ΥΑ (Αριθμ. 2242.7-2.1/13960/2018), που καθορίζει την καταβολή αποδοχών των ναυτεργατών αποκλειστικά σε τραπεζικούς λογαριασμούς.
Απαιτούμε από τις υπηρεσίες του ΥΝΑ την έγγραφη ενημέρωσή μας με τα στοιχεία του ελέγχου και την παρέμβαση με βάση τα καταγγελλόμενα για το ανωτέρω πλοίο».
Πηγή: 902.gr
Στην ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία αναφέρουν τα εξής:
«Επιβεβαιώθηκαν οι καταγγελίες για το RO/RO πλοίο "ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ", μετά από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε παρουσία εκπροσώπων των σωματείων ΠΕΜΕΝ, "ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ".
Συγκεκριμένα διαπιστώθηκαν:
1. Η οργανική σύνθεση του πλοίου η οποία καθορίζεται από Υπουργική Απόφαση (ΥΑ 70003/1639/08-04-1986) καθορίζει 8μελές πλήρωμα και παρότι είναι ναυτολογημένοι 10 ναυτεργάτες, με βάση και τις καταστάσεις που καθορίζουν τις ώρες εργασίας και ανάπαυσης, εμφανίζονται οι ναυτεργάτες να δουλεύουν 12 ώρες κάθε μέρα, δηλαδή 84 ώρες την εβδομάδα και σε ορισμένες ειδικότητες ακόμα περισσότερες.
2. Το πλοίο φέρει πιστοποιητικό για αυτοματοποιημένο μηχανοστάσιο από τον ιδιωτικό ελληνικό νηογνώμονα INSB, με αποτέλεσμα λόγω της μειωμένης σύνθεσης οι φυλακές μηχανοστασίου (σε λιμάνι και εν πλω) να επιφορτίζονται από τα 2 μέλη (Α' Μηχανικός και Μηχανοδηγός Α').
3. Δεν υπήρχαν στο πλοίο αντίγραφα από τις συμβάσεις των ναυτεργατών.
4. Δεν εμφανίστηκαν Εξοφλητικοί Λογαριασμοί (PAY) με βάση την ΣΣΕ.
5. Η εταιρεία, όπως δηλώθηκε, καταβάλλει τις δεδουλευμένες αποδοχές μέσω επιταγών και δεν εφαρμόζει την ΥΑ (Αριθμ. 2242.7-2.1/13960/2018), που καθορίζει την καταβολή αποδοχών των ναυτεργατών αποκλειστικά σε τραπεζικούς λογαριασμούς.
Απαιτούμε από τις υπηρεσίες του ΥΝΑ την έγγραφη ενημέρωσή μας με τα στοιχεία του ελέγχου και την παρέμβαση με βάση τα καταγγελλόμενα για το ανωτέρω πλοίο».
Πηγή: 902.gr