Καθοριστικός αναμένεται να είναι ο επόμενος μήνας για το μέλλον ενός από τους μεγαλύτερους πόλους της ελληνικής ακτοπλοΐας της Hellenic Seaways.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Τράπεζα Πειραιώς έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης των μετοχών που κατέχει και οι οποίες αντιστοιχούν στο 40,4% του μετοχικού κεφαλαίου της ακτοπλοϊκής.
Η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού διενεργείται από το χρηματοοικονομικό σύμβουλο της Πειραιώς, που είναι η εταιρεία Lazard. Μάλιστα ο σύμβουλος έχει ήδη αποστείλει, σύμφωνα με πληροφορίες πρόσκληση προς τους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία, ενώ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού σύμφωνα με το ρεαλιστικό σενάριο τοποθετείται εντός του Οκτωβρίου.
Ως προς τους ενδιαφερόμενους, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η πρόθεση των Μινωϊκών γραμμών, ως πρώτος μέτοχος αυτή τη στιγμή με μερίδιο 48% στη Hellenic Seaways, να προχωρήσουν σε εξαγορά όλου του υπόλοιπου μεριδίου που θα διατεθεί μέσω του διαγωνισμού.
Άλλωστε από τον περασμένο Φεβρουάριο όταν και ελήφθη η απόφαση για αγορά μετοχών της HSW, η Minoan έχει ανεβάσει το ποσοστό της αποκτώντας περίπου το 15% των μετοχών της ακτοπλοϊκής. Για το σκοπό αυτό έχει δαπανηθεί μάλιστα ένα ποσό της τάξης των 29,8 εκατ. Ευρώ.
Οι Μινωϊκές που ελέγχονται από τον όμιλο Grimaldi με έδρα τη Νάπολη, όπως αναφέρεται και στο ενημερωτικό δελτίο των αποτελεσμάτων εξαμήνου, συνεχίζουν να αγοράζουν μετοχές της HSW στην τιμή των 4 ευρώ. Άλλωστε όπως έχει υπογραμμίσει η διοίκηση της Minoan, η απόκτηση της HSW αποτελεί μια στρατηγική κίνηση επέκτασης σε γραμμές που δεν καλύπτονται από την υπάρχουσα δραστηριότητα στις γραμμές Ηράκλειο – Πειραιάς και Ελλάδα – Ιταλία.
Εκτός από το μερίδιο της Πειραιώς που ανέρχεται σε 40,4%, μέτοχοι επίσης είναι η ΑΝΕΚ με 2,6%, η ΕΤΑΝΑΠ (Γ.Σ. Βαρδινογιάννης) 1,05% μέτοχοι που εκπροσωπούνται από τη διοίκηση Αγαπητού, ενώ περίπου 8% ανήκει σε άλλους μικρομετόχους.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία μετά από 5 ζημιογόνες χρήσεις εμφάνισε το 2015 καθαρά κέρδη ύψους 3,9 εκατ. ευρώ, με αύξηση του μεταφορικού έργου, έχει προχωρήσει σε πλήρη αναδιάρθρωση του δανεισμού της και έχει ενισχύσει την παρουσία της με επενδύσεις σε αγορές νέων πλοίων, αναβάθμιση του στόλου της και ενίσχυση δρομολογίων της σε νέες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας.
Πηγή: capital.gr
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Τράπεζα Πειραιώς έχει ξεκινήσει τη διαδικασία πώλησης των μετοχών που κατέχει και οι οποίες αντιστοιχούν στο 40,4% του μετοχικού κεφαλαίου της ακτοπλοϊκής.
Η διαδικασία του διεθνούς διαγωνισμού διενεργείται από το χρηματοοικονομικό σύμβουλο της Πειραιώς, που είναι η εταιρεία Lazard. Μάλιστα ο σύμβουλος έχει ήδη αποστείλει, σύμφωνα με πληροφορίες πρόσκληση προς τους ενδιαφερομένους να συμμετάσχουν στη διαδικασία, ενώ η ολοκλήρωση του διαγωνισμού σύμφωνα με το ρεαλιστικό σενάριο τοποθετείται εντός του Οκτωβρίου.
Ως προς τους ενδιαφερόμενους, θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη η πρόθεση των Μινωϊκών γραμμών, ως πρώτος μέτοχος αυτή τη στιγμή με μερίδιο 48% στη Hellenic Seaways, να προχωρήσουν σε εξαγορά όλου του υπόλοιπου μεριδίου που θα διατεθεί μέσω του διαγωνισμού.
Άλλωστε από τον περασμένο Φεβρουάριο όταν και ελήφθη η απόφαση για αγορά μετοχών της HSW, η Minoan έχει ανεβάσει το ποσοστό της αποκτώντας περίπου το 15% των μετοχών της ακτοπλοϊκής. Για το σκοπό αυτό έχει δαπανηθεί μάλιστα ένα ποσό της τάξης των 29,8 εκατ. Ευρώ.
Οι Μινωϊκές που ελέγχονται από τον όμιλο Grimaldi με έδρα τη Νάπολη, όπως αναφέρεται και στο ενημερωτικό δελτίο των αποτελεσμάτων εξαμήνου, συνεχίζουν να αγοράζουν μετοχές της HSW στην τιμή των 4 ευρώ. Άλλωστε όπως έχει υπογραμμίσει η διοίκηση της Minoan, η απόκτηση της HSW αποτελεί μια στρατηγική κίνηση επέκτασης σε γραμμές που δεν καλύπτονται από την υπάρχουσα δραστηριότητα στις γραμμές Ηράκλειο – Πειραιάς και Ελλάδα – Ιταλία.
Εκτός από το μερίδιο της Πειραιώς που ανέρχεται σε 40,4%, μέτοχοι επίσης είναι η ΑΝΕΚ με 2,6%, η ΕΤΑΝΑΠ (Γ.Σ. Βαρδινογιάννης) 1,05% μέτοχοι που εκπροσωπούνται από τη διοίκηση Αγαπητού, ενώ περίπου 8% ανήκει σε άλλους μικρομετόχους.
Σημειώνεται ότι η εταιρεία μετά από 5 ζημιογόνες χρήσεις εμφάνισε το 2015 καθαρά κέρδη ύψους 3,9 εκατ. ευρώ, με αύξηση του μεταφορικού έργου, έχει προχωρήσει σε πλήρη αναδιάρθρωση του δανεισμού της και έχει ενισχύσει την παρουσία της με επενδύσεις σε αγορές νέων πλοίων, αναβάθμιση του στόλου της και ενίσχυση δρομολογίων της σε νέες γραμμές δημόσιας υπηρεσίας.
Πηγή: capital.gr