Πρόκειται για την Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) και την Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΕΜΑΓΕΝ)
Σε ανακοινώσεις τους αντιδρούν στη ρύθμιση με την οποία επιτρέπεται στα εμπορικά πλοία άνω των 3.000 Κόρων Ολικής Χωρητικότητας (ΚΟΧ), που έχουν νηολογηθεί ή νηολογούνται στην ελληνική σημαία, η υπογραφή διεθνών συλλογικών συμβάσεων εργασίας για κατώτερα πληρώματα, καθώς και για τις ειδικότητες του ανθυποπλοιάρχου και του γ' μηχανικού.
Η ΠΕΝΕΝ στην ανακοίνωσή της τονίζει ότι «η κατάργηση της ΣΣΕ στην ποντοπόρο ναυτιλία ανοίγει τον δρόμο αυτή να επεκταθεί και σε άλλες κατηγορίες πλοίων» προσθέτοντας ότι οι «αποδρομολογήσεις των Ε/Γ-Ο/Γ πλοίων σε όλη την χώρα έχουν οδηγήσει σε μαζική ανεργία χιλιάδες ναυτικούς οι οποίοι καλούνται να επιβιώσουν με επιδόματα»
«Στην επιβατηγό ναυτιλία η μαζική ακινησία των πλοίων και οι μειωμένες οργανικές συνθέσεις έχουν προκαλέσει έκρηξη της ανεργίας, ενώ ακόμα και το επίδομα των 534 ευρώ, για τους ναυτεργάτες που είναι σε κατάσταση αναστολής δεν έχει δοθεί από τον Μάη του 2020» αναφέρει από την πλευρά της η Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων Εμπορικού Ναυτικού. Επισημαίνει επίσης ότι η Ένωση «συμπορεύεται με τις αποφάσεις για απεργία που έχουν πάρει Εργατικά Κέντρα, Ομοσπονδίες, σωματεία, ενάντια στο νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης που θέλει να καταργήσει το 8ωρο και να βάλει ταφόπλακα στη συνδικαλιστική δράση».