Ενίσχυση εσόδων και κερδοφορίας - Θετικές εκτιμιἡσεις, και για το δεύτερο
μισὁ του 2018
Στην ποιο αποτελεσματική λειτουργική ενσωμάτωση της Hellenic SeaWays (HSW), ώστε να διασφαλίσει για το σὐνολο της χρήσης ένα θετκόοικονομικό αποτέλεσμα, ανάλογο αυτού που παρουσίασε το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, εστιάζει η διοίκηση του Ομίλου Attica Group.
Παράλληλα, η θυγατρική του ομίλου MIG βρίσκεται εν αναμονἡ και ενδεχόμενων μετοχικὡν εξελίξεων, οι οποίες εξαρτώνται από την πορεία των συζητήσεων μεταξύ Τραπἑζης Πειραιώς, Frotress και Marfin Invesment Group (MIG), καθώς και άλλων ενδιαφερομένων. Στη διαρκεια του πρώτου εζτιμἡνου του τρέχοντος έτους, η Attica Group, ενσωματὡνοντας για ένα διάστημα (1/6/2018 30/6/2018) και την HSW, την οποία ελέγχει πλέον κατά 98%, παρουσίασε λειτουργικἀ κέρδη, παρά τη σημανσκή αύξηση του κόστους των καυσίμων, ενώ κατέγραψε και κἑρδη μετά φὁρων, λόγω έκτακτων κερδών από πωλήσεις πλοίων.
Για το δεύτερο εξάμηνο η διοίκηση της εταιρείας. εκτιμἀ, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει << N>>, ὁτι τα αποτελέσματα θα είναι εξίσου θετικἀ, εκτός απροόπτου. Αναμένεται ὁτι η σωστή λειτουργική ενσωμάτωση της HSW θα παρἀζει σοβαρές οικονομίες κλίμακος, λόγω νέου σχεδιασμού των δρομολογίων των δυο εταιρειών, που θα απορροφήσουν σε μεγάλο βαθμό τις αρνητικἑς επιπτὡσεις από τη σημαντική αύξηση του κόστους των καυσἰμων.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2018 η Attica Grup, θυγατρική εταιρεία του ομίλου Marfin Invesment Group (MIG), ανακοίνωσε ενοποιημἑνες πωλήσεις 131,68 εκατ. ευρώ έναντι 112,04. εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2017. Τα ΕΒITDA ανήλθαν σε 8,81 εκατ. ευρώ, ἑναντι των αντίστοιχων κερδών 7,07 εκατ. ευρώ το πρώτο εξἀμηνο του 2017.
Η άνοδος του κύκλου εργασιών του ομίλου ανπσταθμἰσπικε από τη συνεχιζόμενη, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017, άνοδο της τιμής των καυσίμων, που επιβἀρυνε τα αποτελέσματα με ποσό άνω των 12 εκατ. ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι η τιμἡ των καυσίμων συνέχισε την ανοδική της πορεία, αφού προηγἡθηκε άνοδος κατά 50% το πρώτο εξάμηνο του 2017, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2016.
Τα κέρδη μετά φόρων του ομίλου κατά το πρὡτο εξάμηνο του 2018 ανἡλθαν στα 8,52 εκατ. ευρώ έναντι ζημιών 22,26 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινἡ περίοδο, καθώς το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους προέκυψαν κἑρδη ύψους 16,96 εκατ. ευρὡ από πωλήσεις των πλοίων SuperFast XII και Highspeed 7, πωλἡσες που ἑγιναν στο πλαίσιο των συμφωνιών για αγορά των μετοχών της HSW από της Μινωικἑς Γραμμές του ομίλου Grimaldi. Στις 30 Ιουνίου 2018 τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου ανήλθαν σε 48,78 εκατ. ευρὡ έναντι 44,1 εκατ. ευρὡ την 31η Δεκεμβρἰου 2017.
Τα ενσὡματα πάγια του ομίλου παρουσίασαν αύξηση σε σχεση με την 31η/12/2017 (664,7 εκατ. ευρὡ, ἑναντι 527,07 εκατ. ευρώ), η οποία οφείλεται στην ολική ενσωμάτωση της HSW.
Στις 30/6/2018 ο όμιλος είχε μακροπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 283,14. εκατ. ευρὡ έναντι 214,43 εκατ. ευρώ στις 31/12/2017 και βραχυπρόθεσμες δανειακές υποχρεώσεις 73,44 εκατ. ευρὡ, εναντι 24,3 εκατ. ευρώ στις 31/12/2017. Η αύξηση των δανειακὡν υποχρεώσεων προέκυψε κυρίως λόγω της ολικής ενσωμάτωσης της HSW.
Τα ίδια κεφαλαια του ομίλου μετά τα δικαιώματα μειοψηφίας διαμορφὡθηκαν σε 405,53 εκατ. ευρώ, από 402,92 εκατ. ευρώ στις 31/12/2017.
Το μεταφορικό έργο του ομίλου, λαμβάνοντας υπόψιν την ολική ενσωμάτωση των μεγεθών της HSW στις ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις της Attica Group, η οποία αφορα μόνο τον μήνα Ιούνιο (1|6/2018 - 30/6/2018), ανήλθε σε 2,05 εκατ. επιβάτες (αύξηση 32 ,5% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2017), 278,71 χιλ. Ι.Χ. οχήματα (αύξηση 27%) και 167,88 φορτηγά οχήματα (αύξηση 14,5%).
Στις γραμμἑς της Αδριατικής, καθὡς και σας γραμμές Ηρακλείου και Χανίων, τα πλοία της Attica Croup λειτουργούν κοινοπρακτικά με πλοία της ANEK.
Πηγή: Ναυτεμπορική
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δεν επιτρέπονται νέα σχόλια.