Η Celestyal φιλοδοξεί να κάνει την Ελλάδα αυτόνομο προορισμό κρουαζιέρας
Ρύθμιση των τραπεζικών δανείων και επιστροφή στο μάνατζμεντ της Louis plc
H Celestyal Cruises που είναι η μοναδική ναυτιλιακή εταιρία που διαχειρίζεται τα κρουαζιερόπλοια της από τον Πειραιά, όπου έχει την έδρα της, σχεδιάζει το μέλλον με στόχο να καταστήσει το Αιγαίο και το Ιόνιο αυτόνομο προορισμό κρουαζιέρας. Ο στόχος αυτός τοποθετείται χρονικά με την απόκτηση του εκατό τοις εκατό των μετοχών της εταιρίας που τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία τους είχε περάσει στις πιστώτριες εταιρίες. Η μητρική εταιρία Louis plc κατόρθωσε μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις και συζητήσεις με τις χρηματοδοτικές τράπεζες να εξασφαλίσει διευθετήσεις “οι οποίες σταδιακά και κάτω υπό συγκεκριμένους όρους αναμένεται να οδηγήσουν σε σημαντική μείωση του δανεισμού και των υποχρεώσεών της”.
Όπως ανακοινώθηκε “τοεπιχειρηματικό σχέδιο και τις προβλέψεις που έγιναν οι οποίες επιβεβαιώθηκαν από ανεξάρτητο ελεγκτικό οίκο IBR”. Διευκρινίσθηκε επίσης ότι “τα αναδιαρθρωμένα δάνεια, θα εξυπηρετούνται από την Celestyal και βάση των νέων δεδομένων, η διοίκηση της Celestyal εκφράζει την πεποίθησή της ότι, εκτός απρόοπτων εξελίξεων στην περιοχή
οι οποίες δύναται να επηρεάσουν τον τομέα της κρουαζιέρας είναι σε θέση να τηρήσει όλους τους όρους της αναδιάρθρωσης και να υλοποιήσει το επιχειρηματικό της σχέδιο εδραιώνοντας έτσι το brand της”.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, δεδομένου ότι σήμερα
κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν είναι ταξιδεύει με ελληνική σημαία, αλλά η
Celestyal είναι η μόνη εταιρία κρουαζιέρας που εδρεύει στον Πειραιά,
απασχολεί μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών και υπαλλήλων στη ξηρά, αλλά
το σημαντικότερο είναι ότι όλες σχεδόν οι κρουαζιέρες της έχουν
αφετήριο λιμάνι τον Πειραιά.
Οι μετοχικές αλλαγές στην εταιρία φέρνουν όμως και διοικητικές αλλαγές. Έτσι στο τέλος του μήνα, ο Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος παραδίδει το “τιμόνι” της εταιρίας στον Κρις Θεοφιλίδη. Όμως, το όραμα είναι ξεκάθαρο, όπως ανέλυσε ο απερχόμενος Κ. Αναστασιάδης: Η επανεκκίνηση της Celestyal αρχίζει με τρεις στόχους.
Όπως επεσήμανε, ο Κ. Αναστασιάδης η Ελλάδα μπορεί να καταστεί αυτόνομος προορισμός κρουαζιέρας, δεδομένου ότι σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει από την Καραϊβική, αντίθετα μάλιστα έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα αξιοθέατα με την πολυνησία της. Αυτό όμως, αναρωτήθηκε, πως μπορεί να γίνει”; Την απάντηση την έδωσε ο ίδιος υποστηρίζοντας ότι “η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες να στηρίξει και τις τριήμερες, τετραήμερες και τις επταήμερες κρουαζιέρες μόνο με ελληνικούς προορισμούς, με την προυπόθεση βέβαια 6-7 λιμάνια να βελτιώσουν σημαντικά τις εγκαταστάσεις τους”. Με αυτόν τον τρόπο, συνέχισε ο Κ. Αναστασιάδης, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα αποδεσμευθεί από τις εξελίξεις στην Τουρκία και στην Ανατολική Μεσόγειο. Η αυτονόμηση της ελληνικής κρουαζιέρας, έναντι οποιουδήποτε άλλου άλλου προορισμού θα δώσει τη δυνατότητα να μην επηρεάζονται οι προγραμματισμοί των δρομολογίων με έκτακτα περιστατικά.
Ο Κ. Αναστασιάδης συμπλήρωσε επίσης ότι είναι σημαντικό τα βασικά λιμάνια της χώρας να βελτιώσουν τις λιμενικές τους υποδομές ώστε να υποδέχονται τα σύγχρονα και μεγάλα κρουαζιερόπλοια που συνεχώς ναυπηγούνται, ενώ με έντονο επικριτικό τόνο τόνισε ότι είναι απαράδεκτο κάθε χρόνο να λέμε μονότονα ότι “η κρουαζιέρα δεν πήγε καλά λόγω της κατάστασης στην Τουρκία”. Αν είχαμε προβλέψει εδώ και τρία χρόνια να δημιουργήσουμε κατάλληλες υποδοχές στα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα είχαμε προσελκύσει χιλιάδες τουρίστες που δυστυχώς επίλεξαν να πάνε την τελευταία στιγμή σε άλλους προορισμούς εκτός Ελλάδας και Μεσογείου”. Η εταιρία φιλοδοξεί, πρόσθεσε ο Κ. Αναστασιάδης, να πραγματοποιεί με τα πλοία της, κρουαζιέρες και τους δώδεκα μήνες, ένας στόχος που μπορεί να επιτευχθεί με την αρωγή της Ελληνικής Πολιτείας. Ο Κ. Αναστασιάδης αναγνώρισε τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εθνική οικονομία, αλλά τόνισε ότι τα οικονομικά προβλήματα μπορούν να ξεπερασθούν αν στη βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια θα συνεισφέρουν οικονομικά και οι εταιρίες κρουαζιέρας. Μάλιστα ανέφερε ότι η εταιρία έχει ζητήσει, από το 2012, να διαχειριστεί τέρμιναλ στο Λαύριο, αλλά μέχρι σήμερα, καμία απάντηση δεν πήραμε από τα αρμόδια υπουργεία.
Η εταιρία, με αφετήριο λιμάνι το Λαύριο, “θα είχε όφελος μειώνοντας σημαντικά το κόστος κατανάλωσης καυσίμων καθώς η απόσταση Λαύριο – Μύκονος είναι πιο σύντομη από την διαδρομή Πειραιάς – Μύκονος, ενώ οι επιβάτες θα ήταν κερδισμένοι, δεδομένου ότι θα είχαν περισσότερο χρόνο στους προορισμούς και με αυτόν τον τρόπο οι τοπικές αγορές θα ενισχύονταν”.
Από την 1η Ιουλίου, αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος στην Celestyal Cruises, ο Κρις Θεοφιλίδης, μετά την αποχώρηση του κ. Κυριάκου ναστασιάδη ο οποίος ολοκληρώνει τη θητεία του στις 30 Ιουνίου του 2018. Η εταιρία στην επίσημη ενημέρωση της τονίζει ότι «ο κ. Αναστασιάδης συνέβαλε στην εδραίωση της Celestyal Cruises διεθνώς και τη διαμόρφωση της στρατηγικής της επανατοποθέτησης. Παράλληλα, στο πλαίσιο της Προεδρίας του στην CLIA Ευρώπης από τα τέλη του 2016, προώθησε και ανέδειξε σημαντικά ζητήματα του κλάδου κρουαζιέρας. Η Celestyal Cruises ευχαριστεί θερμά τον κ. Αναστασιάδη για τη συμβολή του στην ανάπτυξη της εταιρείας και του εύχεται καλή υγεία και μία όμορφη και δημιουργική συνέχεια.»
Επισημαίνεται ότι ο Κρις Θεοφιλίδης εργάζεται στον κλάδο της κρουαζιέρας από το 2006. Διετέλεσε Αντιπρόεδρος Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Celestyal Cruises από τον Οκτώβριο του 2014, ενώ από τον Ιανουάριο του 2017 κατέχει τη θέση του Chief Operating Officer (COO) της εταιρείας, στηρίζοντας τον CEO σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων της.
Ο Κ. Θεοφιλίδης, αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Rutgers, του New Jersey των ΗΠΑ το 1995, με τίτλο σπουδών Bachelor of Arts in Economics. Συνέχισε τις σπουδές του στο ίδιο ίδρυμα, λαμβάνοντας Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA), το 1997.
Ακολούθως από το 1998 ως το 2006, διετέλεσε Ανώτερος Διευθυντής Χρηματοοικονομικών Συμβουλευτικών Υπηρεσιών στην PricewaterhouseCoopers (PwC) όπου και απέκτησε την πιστοποίηση του εγκεκριμένου λογιστή.
Πηγή: shippingtv
Ρύθμιση των τραπεζικών δανείων και επιστροφή στο μάνατζμεντ της Louis plc
H Celestyal Cruises που είναι η μοναδική ναυτιλιακή εταιρία που διαχειρίζεται τα κρουαζιερόπλοια της από τον Πειραιά, όπου έχει την έδρα της, σχεδιάζει το μέλλον με στόχο να καταστήσει το Αιγαίο και το Ιόνιο αυτόνομο προορισμό κρουαζιέρας. Ο στόχος αυτός τοποθετείται χρονικά με την απόκτηση του εκατό τοις εκατό των μετοχών της εταιρίας που τα τελευταία χρόνια η πλειοψηφία τους είχε περάσει στις πιστώτριες εταιρίες. Η μητρική εταιρία Louis plc κατόρθωσε μετά από συνεχείς διαβουλεύσεις και συζητήσεις με τις χρηματοδοτικές τράπεζες να εξασφαλίσει διευθετήσεις “οι οποίες σταδιακά και κάτω υπό συγκεκριμένους όρους αναμένεται να οδηγήσουν σε σημαντική μείωση του δανεισμού και των υποχρεώσεών της”.
Όπως ανακοινώθηκε “τοεπιχειρηματικό σχέδιο και τις προβλέψεις που έγιναν οι οποίες επιβεβαιώθηκαν από ανεξάρτητο ελεγκτικό οίκο IBR”. Διευκρινίσθηκε επίσης ότι “τα αναδιαρθρωμένα δάνεια, θα εξυπηρετούνται από την Celestyal και βάση των νέων δεδομένων, η διοίκηση της Celestyal εκφράζει την πεποίθησή της ότι, εκτός απρόοπτων εξελίξεων στην περιοχή
οι οποίες δύναται να επηρεάσουν τον τομέα της κρουαζιέρας είναι σε θέση να τηρήσει όλους τους όρους της αναδιάρθρωσης και να υλοποιήσει το επιχειρηματικό της σχέδιο εδραιώνοντας έτσι το brand της”.
Η εξέλιξη αυτή είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντική, δεδομένου ότι σήμερα
κανένα κρουαζιερόπλοιο δεν είναι ταξιδεύει με ελληνική σημαία, αλλά η
Celestyal είναι η μόνη εταιρία κρουαζιέρας που εδρεύει στον Πειραιά,
απασχολεί μεγάλο αριθμό Ελλήνων ναυτικών και υπαλλήλων στη ξηρά, αλλά
το σημαντικότερο είναι ότι όλες σχεδόν οι κρουαζιέρες της έχουν
αφετήριο λιμάνι τον Πειραιά.
Οι μετοχικές αλλαγές στην εταιρία φέρνουν όμως και διοικητικές αλλαγές. Έτσι στο τέλος του μήνα, ο Κυριάκος Αναστασιάδης, διευθύνων σύμβουλος παραδίδει το “τιμόνι” της εταιρίας στον Κρις Θεοφιλίδη. Όμως, το όραμα είναι ξεκάθαρο, όπως ανέλυσε ο απερχόμενος Κ. Αναστασιάδης: Η επανεκκίνηση της Celestyal αρχίζει με τρεις στόχους.
Όπως επεσήμανε, ο Κ. Αναστασιάδης η Ελλάδα μπορεί να καταστεί αυτόνομος προορισμός κρουαζιέρας, δεδομένου ότι σε τίποτα δεν έχει να ζηλέψει από την Καραϊβική, αντίθετα μάλιστα έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα αξιοθέατα με την πολυνησία της. Αυτό όμως, αναρωτήθηκε, πως μπορεί να γίνει”; Την απάντηση την έδωσε ο ίδιος υποστηρίζοντας ότι “η Ελλάδα έχει τις δυνατότητες να στηρίξει και τις τριήμερες, τετραήμερες και τις επταήμερες κρουαζιέρες μόνο με ελληνικούς προορισμούς, με την προυπόθεση βέβαια 6-7 λιμάνια να βελτιώσουν σημαντικά τις εγκαταστάσεις τους”. Με αυτόν τον τρόπο, συνέχισε ο Κ. Αναστασιάδης, η κρουαζιέρα στην Ελλάδα θα αποδεσμευθεί από τις εξελίξεις στην Τουρκία και στην Ανατολική Μεσόγειο. Η αυτονόμηση της ελληνικής κρουαζιέρας, έναντι οποιουδήποτε άλλου άλλου προορισμού θα δώσει τη δυνατότητα να μην επηρεάζονται οι προγραμματισμοί των δρομολογίων με έκτακτα περιστατικά.
Ο Κ. Αναστασιάδης συμπλήρωσε επίσης ότι είναι σημαντικό τα βασικά λιμάνια της χώρας να βελτιώσουν τις λιμενικές τους υποδομές ώστε να υποδέχονται τα σύγχρονα και μεγάλα κρουαζιερόπλοια που συνεχώς ναυπηγούνται, ενώ με έντονο επικριτικό τόνο τόνισε ότι είναι απαράδεκτο κάθε χρόνο να λέμε μονότονα ότι “η κρουαζιέρα δεν πήγε καλά λόγω της κατάστασης στην Τουρκία”. Αν είχαμε προβλέψει εδώ και τρία χρόνια να δημιουργήσουμε κατάλληλες υποδοχές στα μεγάλα λιμάνια της χώρας θα είχαμε προσελκύσει χιλιάδες τουρίστες που δυστυχώς επίλεξαν να πάνε την τελευταία στιγμή σε άλλους προορισμούς εκτός Ελλάδας και Μεσογείου”. Η εταιρία φιλοδοξεί, πρόσθεσε ο Κ. Αναστασιάδης, να πραγματοποιεί με τα πλοία της, κρουαζιέρες και τους δώδεκα μήνες, ένας στόχος που μπορεί να επιτευχθεί με την αρωγή της Ελληνικής Πολιτείας. Ο Κ. Αναστασιάδης αναγνώρισε τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η εθνική οικονομία, αλλά τόνισε ότι τα οικονομικά προβλήματα μπορούν να ξεπερασθούν αν στη βελτίωση των υποδομών στα λιμάνια θα συνεισφέρουν οικονομικά και οι εταιρίες κρουαζιέρας. Μάλιστα ανέφερε ότι η εταιρία έχει ζητήσει, από το 2012, να διαχειριστεί τέρμιναλ στο Λαύριο, αλλά μέχρι σήμερα, καμία απάντηση δεν πήραμε από τα αρμόδια υπουργεία.
Η εταιρία, με αφετήριο λιμάνι το Λαύριο, “θα είχε όφελος μειώνοντας σημαντικά το κόστος κατανάλωσης καυσίμων καθώς η απόσταση Λαύριο – Μύκονος είναι πιο σύντομη από την διαδρομή Πειραιάς – Μύκονος, ενώ οι επιβάτες θα ήταν κερδισμένοι, δεδομένου ότι θα είχαν περισσότερο χρόνο στους προορισμούς και με αυτόν τον τρόπο οι τοπικές αγορές θα ενισχύονταν”.
Από την 1η Ιουλίου, αναλαμβάνει διευθύνων σύμβουλος στην Celestyal Cruises, ο Κρις Θεοφιλίδης, μετά την αποχώρηση του κ. Κυριάκου ναστασιάδη ο οποίος ολοκληρώνει τη θητεία του στις 30 Ιουνίου του 2018. Η εταιρία στην επίσημη ενημέρωση της τονίζει ότι «ο κ. Αναστασιάδης συνέβαλε στην εδραίωση της Celestyal Cruises διεθνώς και τη διαμόρφωση της στρατηγικής της επανατοποθέτησης. Παράλληλα, στο πλαίσιο της Προεδρίας του στην CLIA Ευρώπης από τα τέλη του 2016, προώθησε και ανέδειξε σημαντικά ζητήματα του κλάδου κρουαζιέρας. Η Celestyal Cruises ευχαριστεί θερμά τον κ. Αναστασιάδη για τη συμβολή του στην ανάπτυξη της εταιρείας και του εύχεται καλή υγεία και μία όμορφη και δημιουργική συνέχεια.»
Επισημαίνεται ότι ο Κρις Θεοφιλίδης εργάζεται στον κλάδο της κρουαζιέρας από το 2006. Διετέλεσε Αντιπρόεδρος Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Celestyal Cruises από τον Οκτώβριο του 2014, ενώ από τον Ιανουάριο του 2017 κατέχει τη θέση του Chief Operating Officer (COO) της εταιρείας, στηρίζοντας τον CEO σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων της.
Ο Κ. Θεοφιλίδης, αποφοίτησε από το Πανεπιστήμιο Rutgers, του New Jersey των ΗΠΑ το 1995, με τίτλο σπουδών Bachelor of Arts in Economics. Συνέχισε τις σπουδές του στο ίδιο ίδρυμα, λαμβάνοντας Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA), το 1997.
Ακολούθως από το 1998 ως το 2006, διετέλεσε Ανώτερος Διευθυντής Χρηματοοικονομικών Συμβουλευτικών Υπηρεσιών στην PricewaterhouseCoopers (PwC) όπου και απέκτησε την πιστοποίηση του εγκεκριμένου λογιστή.
Πηγή: shippingtv