Συνεχίζεται η εφαρμογή του μέτρου της απόσυρσης των αλιευτικών σκαφών, το οποίο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος Σεπτεμβρίου.
Από το 1994 απ' όταν και ξεκίνησε η εφαρμογή του Μέτρου 6.1.10 «Οριστική παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων» που αφορά στη Δράση «Διάλυση αλιευτικού σκάφους» και μέχρι σήμερα, έχουν αποσυρθεί συνολικά 4.542 αλιευτικά σκάφη, τόσο παράκτια (συμπεριλαμβανομένου των βιντζοτρατών) όσο και μέσης αλιείας (μηχανότρατες και γρι-γρι), ενώ 26 από αυτά δεν καταστράφηκαν αλλά διασώθηκαν ως παραδοσιακά και αποκλειστικά για μουσειακή χρήση.
Η συγχρηματοδότηση του μέτρου που ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, γίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από τα Κράτη - Μέλη και έχει ως απώτερο στόχο τη μείωση της αλιευτικής πίεσης στα ιχθυοαποθέματα.
«Με την απόσυρση των αλιευτικών σκαφών δεν αποσύρονται μόνο τα σκάφη, αλλά αποσύρονται, διαγράφονται οι άδειες τόσο από το εθνικό όσο και από το ευρωπαϊκό μητρώο» δήλωσε στο «Πρακτορείο FM» ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου και συμπλήρωσε «έτσι, συνολικά, μειώνεται ο αλιευτικός στόλος και ασκείται μικρότερη πίεση στα αλιεύματα».
Από το Νοέμβριο του 2017 έχουν υποβληθεί συνολικά 1.341 αιτήσεις για ένταξη στο μέτρο απόσυρσης, από τις οποίες εντάχθηκαν 764 και ενώ ακόμη 522 πληρούσαν τις προϋποθέσεις, δεν μπόρεσαν να ενταχθούν καθώς το οι πόροι του μέτρου εξαντλήθηκαν.
Εν τω μεταξύ, το ΥΠΑΑΤ εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να σταματήσει η απόσυρση και το σπάσιμο των ξύλινων αλιευτικών σκαφών. «Μιλάμε για παραδοσιακά σκάφη με τεράστια πολιτιστική και πολιτισμική αξία και πρέπει να δούμε τι μπορούμε να διασώσουμε από αυτά» δήλωσε ο κ. Αποστόλου και συνέχισε «σε διαρκή συνεννόηση με τον αρμόδιο Επίτροπο, το πρώτο που πήραμε ήταν αυτά που θα χαρακτηριστούν ως παραδοσιακά σκάφη, να τύχουν της ίδιας αποζημίωσης, εάν πήγαιναν για διάλυση, κάτι το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον κάτοχο».
Μέχρι στιγμής, τα ξύλινα σκάφη τα οποία έχουν αποσυρθεί ανέρχονται σε 450. Από αυτά, 42 έχουν επιλεγεί από το ΥΠΑΑΤ, σε συνεργασία με τα υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας, για στη ένταξη στη διαδικασία χαρακτηρισμού τους ως παραδοσιακά.
Αξίζει να σημειωθεί, για τα εν λόγω σκάφη υπάρχει ήδη αρκετό ενδιαφέρον από φορείς για την έκθεσή τους, οι οποίοι προτίθενται να αναλάβουν και όλες τις μακροχρόνιες υποχρεώσεις διατήρησής τους.
«Για να αποφευχθούν τα εγκλήματα του παρελθόντος και παρά το γεγονός ότι η αρμοδιότητα του ΥΠΑΑΤ περιορίζεται στην απόσυρση των εν λόγω σκαφών, αναλάβαμε μια προσπάθεια για τη διάσωση των παραδοσιακών σκαφών, η οποία έχει ήδη υποστηριχθεί από πολλούς φορείς, δήμους, απλούς πολίτες», δήλωσε στο «Πρακτορείο Fm» σχετικά ο αρμόδιος υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Από το 1994 απ' όταν και ξεκίνησε η εφαρμογή του Μέτρου 6.1.10 «Οριστική παύση των αλιευτικών δραστηριοτήτων» που αφορά στη Δράση «Διάλυση αλιευτικού σκάφους» και μέχρι σήμερα, έχουν αποσυρθεί συνολικά 4.542 αλιευτικά σκάφη, τόσο παράκτια (συμπεριλαμβανομένου των βιντζοτρατών) όσο και μέσης αλιείας (μηχανότρατες και γρι-γρι), ενώ 26 από αυτά δεν καταστράφηκαν αλλά διασώθηκαν ως παραδοσιακά και αποκλειστικά για μουσειακή χρήση.
Η συγχρηματοδότηση του μέτρου που ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, γίνεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και από τα Κράτη - Μέλη και έχει ως απώτερο στόχο τη μείωση της αλιευτικής πίεσης στα ιχθυοαποθέματα.
«Με την απόσυρση των αλιευτικών σκαφών δεν αποσύρονται μόνο τα σκάφη, αλλά αποσύρονται, διαγράφονται οι άδειες τόσο από το εθνικό όσο και από το ευρωπαϊκό μητρώο» δήλωσε στο «Πρακτορείο FM» ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Βαγγέλης Αποστόλου και συμπλήρωσε «έτσι, συνολικά, μειώνεται ο αλιευτικός στόλος και ασκείται μικρότερη πίεση στα αλιεύματα».
Από το Νοέμβριο του 2017 έχουν υποβληθεί συνολικά 1.341 αιτήσεις για ένταξη στο μέτρο απόσυρσης, από τις οποίες εντάχθηκαν 764 και ενώ ακόμη 522 πληρούσαν τις προϋποθέσεις, δεν μπόρεσαν να ενταχθούν καθώς το οι πόροι του μέτρου εξαντλήθηκαν.
Εν τω μεταξύ, το ΥΠΑΑΤ εξετάζει τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να σταματήσει η απόσυρση και το σπάσιμο των ξύλινων αλιευτικών σκαφών. «Μιλάμε για παραδοσιακά σκάφη με τεράστια πολιτιστική και πολιτισμική αξία και πρέπει να δούμε τι μπορούμε να διασώσουμε από αυτά» δήλωσε ο κ. Αποστόλου και συνέχισε «σε διαρκή συνεννόηση με τον αρμόδιο Επίτροπο, το πρώτο που πήραμε ήταν αυτά που θα χαρακτηριστούν ως παραδοσιακά σκάφη, να τύχουν της ίδιας αποζημίωσης, εάν πήγαιναν για διάλυση, κάτι το οποίο ενδιαφέρει ιδιαίτερα τον κάτοχο».
Μέχρι στιγμής, τα ξύλινα σκάφη τα οποία έχουν αποσυρθεί ανέρχονται σε 450. Από αυτά, 42 έχουν επιλεγεί από το ΥΠΑΑΤ, σε συνεργασία με τα υπουργεία Πολιτισμού και Ναυτιλίας, για στη ένταξη στη διαδικασία χαρακτηρισμού τους ως παραδοσιακά.
Αξίζει να σημειωθεί, για τα εν λόγω σκάφη υπάρχει ήδη αρκετό ενδιαφέρον από φορείς για την έκθεσή τους, οι οποίοι προτίθενται να αναλάβουν και όλες τις μακροχρόνιες υποχρεώσεις διατήρησής τους.
«Για να αποφευχθούν τα εγκλήματα του παρελθόντος και παρά το γεγονός ότι η αρμοδιότητα του ΥΠΑΑΤ περιορίζεται στην απόσυρση των εν λόγω σκαφών, αναλάβαμε μια προσπάθεια για τη διάσωση των παραδοσιακών σκαφών, η οποία έχει ήδη υποστηριχθεί από πολλούς φορείς, δήμους, απλούς πολίτες», δήλωσε στο «Πρακτορείο Fm» σχετικά ο αρμόδιος υπουργός.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ