Την εμπλοκή των δήμων στο σχεδιασμό των δρομολογίων των άγονων γραμμών επιδιώκει ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός. Στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ραδιοφωνικό σταθμό «Aegean Voice» και αναμετάδωσε το Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων διευκρινίζει ότι οι δήμοι δεν θα κληθούν να πληρώσουν μέρος του κόστους των άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών. Ωστόσο, δεν διευκρίνισε με ποιο τρόπο οι ακτοπλοϊκές εταιρείες θα υποχρεωθούν να συνεργαστούν με τους δήμους στη σχεδίαση των δρομολόγιων αν οι δήμοι δεν συμβάλλουν οικονομικά στην κάλυψη των μισθωμάτων. Επίσης, ερωτηματικά δημιουργεί τι θα συμβεί στις περιπτώσεις όπου δύο ή περισσότεροι δήμοι δεν μπορούν να συμφωνήσουν στις ώρες άφιξης και αναχώρησης άγονων γραμμών κοινού ενδιαφέροντος.
«Το ζήτημα των προγραμματικών συμβάσεων άγονων γραμμών μέσω της τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ρύθμιση που προωθείται μέσω του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το οποίο σε σύντομο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση. Αυτό που σχεδιάζουμε είναι να δίνεται η δυνατότητα σε δήμους που έχουν στην επικράτειά τους άγονες γραμμές και αυτήν τη στιγμή υπάρχει δυσλειτουργία στην εξυπηρέτηση κατά τη μεταφορά των νησιωτών, σε συνεργασία με ναυτιλιακές εταιρείες και με την εποπτεία του ΥΝΑΝΠ, να γίνεται η διαχείριση αυτών των γραμμών σε τοπικό επίπεδο, με σκοπό να βελτιωθεί ο τρόπος που διασυνδέονται τα μικρά νησιά -ή συστάδες μικρών νησιών- μεταξύ τους και με την πρωτεύουσα του νομού στο οποίο ανήκουν», τόνισε ο κ. Σαντορινιός και πρόσθεσε: «Οι μικροί δήμοι θα εμπλακούν στον προγραμματισμό των δρομολογίων. Η χρηματοδότηση, όπως και σήμερα, των άγονων γραμμών θα συνεχίσει να είναι καθήκον του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τέλος, η ναυτιλιακή εταιρεία, σε συνεργασία με τους δήμους και το ΥΝΑΝΠ, θα εντάσσει τα δρομολόγια στο πρόγραμμά της».
Ανασχεδιασμός των δρομολογίων
Ο υφυπουργός παράλληλα ανέφερε ότι πρόθεσή του είναι να αλλάξει συνολικά ο δρομολογιακός νόμος (2932/2001), ο οποίος συμπληρώνει φέτος 16 χρόνια εν ισχύ. Στον ανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού χάρτη θα υπάρξει συνεργασία με την Ένωση Περιφερειών, την ΚΕΔΕ και τους φορείς της ακτοπλοΐας. Για το σκοπό αυτό έχει συγκροτηθεί επιτροπή η οποία θα ξεκινήσει άμεσα τη λειτουργία της. Ταυτόχρονα, στο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ υπάρχει ρύθμιση που προβλέπει τη συγκρότηση μιας επιπλέον επιτροπής που θα εξετάζει τις συνδυασμένες μεταφορές των νησιών - ακτοπλοΐα, αεροπορία και χρήση νέων μέσων όπως των υδροπλάνων.
Σε ό,τι αφορά τα ακτινωτά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, ο κ. Σαντορινιός ανέφερε: «Το δίκτυο ακτινωτών μεταφορών είναι ιδανικό για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στα νησιά. Όμως δεν είναι εύκολο να σχεδιαστεί, ούτε αρκεί μόνο η πολιτική βούληση. Χρειάζεται τη βοήθεια ειδικών επιστημόνων στη μελέτη του αλλά και σοβαρές υποδομές στα λιμάνια των νησιών προορισμού. Εμείς σκοπό έχουμε να εμπλέξουμε σε αυτήν τη διαδικασία και τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής -του οποίου σχεδιάζουμε άμεσα την επαναλειτουργία του σε νέα βάση- αλλά και της σχολής Ναυπηγών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και, πιθανότατα, επιστήμονες του Πανεπιστημίου Αιγαίου που έχουν κάνει σοβαρές μελέτες για το μεταφορικό ισοδύναμο».
Και νομιμοποίηση λιμανιών
Μια τελευταία ευκαιρία για τη νομιμοποίηση των λιμανιών της χώρας θα δοθεί με το νομοσχέδιο του Υπουργείου τόνισε ο υφυπουργός και σημείωσε: «Το ζήτημα της μη νομιμοποίησης, ακόμη, πολλών λιμανιών της χώρας είναι πολύ σοβαρό. Υπάρχουν ευθύνες τόσο της κεντρικής Διοίκησης όσο και των Τοπικών Δημοτικών Αρχών. Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, που σε λίγο καιρό θα προωθηθεί για συζήτηση στη Βουλή, δίνεται μια τελευταία ευκαιρία στα δημοτικά λιμενικά ταμεία να νομιμοποιήσουν τις λιμενικές τους υποδομές ώστε να μπορέσουν να επεκταθούν και να αποτελέσουν άξονες ανάπτυξης».
«Ο σχεδιασμός των συναρμόδιων υπουργείων είναι να ενταχθούν στα προγράμματα της κρουαζιέρας όσα περισσότερα νησιά είναι δυνατόν. Η επέκταση των προορισμών της κρουαζιέρας γνωρίζουμε πολύ καλά πως έχει άμεση σχέση με τις λιμενικές υποδομές των νησιών. Επειδή θεωρούμε πολύ σημαντική την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης των νησιών μας, συζητάμε διερευνητικά προτάσεις ιδιωτικών φορέων όπου μέσω ΣΔΙΤ θα εκσυγχρονιστούν και θα ενισχυθούν οι νησιωτικές υποδομές με έργα μακροπρόθεσμης απόδοσης».
Πηγή: emprosnet
«Το ζήτημα των προγραμματικών συμβάσεων άγονων γραμμών μέσω της τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ρύθμιση που προωθείται μέσω του Νομοσχεδίου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και το οποίο σε σύντομο διάστημα θα κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση. Αυτό που σχεδιάζουμε είναι να δίνεται η δυνατότητα σε δήμους που έχουν στην επικράτειά τους άγονες γραμμές και αυτήν τη στιγμή υπάρχει δυσλειτουργία στην εξυπηρέτηση κατά τη μεταφορά των νησιωτών, σε συνεργασία με ναυτιλιακές εταιρείες και με την εποπτεία του ΥΝΑΝΠ, να γίνεται η διαχείριση αυτών των γραμμών σε τοπικό επίπεδο, με σκοπό να βελτιωθεί ο τρόπος που διασυνδέονται τα μικρά νησιά -ή συστάδες μικρών νησιών- μεταξύ τους και με την πρωτεύουσα του νομού στο οποίο ανήκουν», τόνισε ο κ. Σαντορινιός και πρόσθεσε: «Οι μικροί δήμοι θα εμπλακούν στον προγραμματισμό των δρομολογίων. Η χρηματοδότηση, όπως και σήμερα, των άγονων γραμμών θα συνεχίσει να είναι καθήκον του Υπουργείου Ναυτιλίας. Τέλος, η ναυτιλιακή εταιρεία, σε συνεργασία με τους δήμους και το ΥΝΑΝΠ, θα εντάσσει τα δρομολόγια στο πρόγραμμά της».
Ανασχεδιασμός των δρομολογίων
Ο υφυπουργός παράλληλα ανέφερε ότι πρόθεσή του είναι να αλλάξει συνολικά ο δρομολογιακός νόμος (2932/2001), ο οποίος συμπληρώνει φέτος 16 χρόνια εν ισχύ. Στον ανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού χάρτη θα υπάρξει συνεργασία με την Ένωση Περιφερειών, την ΚΕΔΕ και τους φορείς της ακτοπλοΐας. Για το σκοπό αυτό έχει συγκροτηθεί επιτροπή η οποία θα ξεκινήσει άμεσα τη λειτουργία της. Ταυτόχρονα, στο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ υπάρχει ρύθμιση που προβλέπει τη συγκρότηση μιας επιπλέον επιτροπής που θα εξετάζει τις συνδυασμένες μεταφορές των νησιών - ακτοπλοΐα, αεροπορία και χρήση νέων μέσων όπως των υδροπλάνων.
Σε ό,τι αφορά τα ακτινωτά ακτοπλοϊκά δρομολόγια, ο κ. Σαντορινιός ανέφερε: «Το δίκτυο ακτινωτών μεταφορών είναι ιδανικό για την αύξηση της τουριστικής κίνησης στα νησιά. Όμως δεν είναι εύκολο να σχεδιαστεί, ούτε αρκεί μόνο η πολιτική βούληση. Χρειάζεται τη βοήθεια ειδικών επιστημόνων στη μελέτη του αλλά και σοβαρές υποδομές στα λιμάνια των νησιών προορισμού. Εμείς σκοπό έχουμε να εμπλέξουμε σε αυτήν τη διαδικασία και τα μέλη της επιστημονικής επιτροπής του Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής -του οποίου σχεδιάζουμε άμεσα την επαναλειτουργία του σε νέα βάση- αλλά και της σχολής Ναυπηγών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και, πιθανότατα, επιστήμονες του Πανεπιστημίου Αιγαίου που έχουν κάνει σοβαρές μελέτες για το μεταφορικό ισοδύναμο».
Και νομιμοποίηση λιμανιών
Μια τελευταία ευκαιρία για τη νομιμοποίηση των λιμανιών της χώρας θα δοθεί με το νομοσχέδιο του Υπουργείου τόνισε ο υφυπουργός και σημείωσε: «Το ζήτημα της μη νομιμοποίησης, ακόμη, πολλών λιμανιών της χώρας είναι πολύ σοβαρό. Υπάρχουν ευθύνες τόσο της κεντρικής Διοίκησης όσο και των Τοπικών Δημοτικών Αρχών. Στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας, που σε λίγο καιρό θα προωθηθεί για συζήτηση στη Βουλή, δίνεται μια τελευταία ευκαιρία στα δημοτικά λιμενικά ταμεία να νομιμοποιήσουν τις λιμενικές τους υποδομές ώστε να μπορέσουν να επεκταθούν και να αποτελέσουν άξονες ανάπτυξης».
«Ο σχεδιασμός των συναρμόδιων υπουργείων είναι να ενταχθούν στα προγράμματα της κρουαζιέρας όσα περισσότερα νησιά είναι δυνατόν. Η επέκταση των προορισμών της κρουαζιέρας γνωρίζουμε πολύ καλά πως έχει άμεση σχέση με τις λιμενικές υποδομές των νησιών. Επειδή θεωρούμε πολύ σημαντική την ενίσχυση της τουριστικής κίνησης των νησιών μας, συζητάμε διερευνητικά προτάσεις ιδιωτικών φορέων όπου μέσω ΣΔΙΤ θα εκσυγχρονιστούν και θα ενισχυθούν οι νησιωτικές υποδομές με έργα μακροπρόθεσμης απόδοσης».
Πηγή: emprosnet