Δευτέρα 30 Δεκεμβρίου 2019

Θερμή υποδοχή του νέου έτους με το τελευταίο πλοίο του 2019

Θερμό καλοσώρισμα με δώρα, μουσικές και βεγγαλικά επιφυλάσσουν οι κάτοικοι του Αγίου Κηρύκου στα μέλη του πληρώματος του Nissos Chios , του τελευταίου πλοίου του 2019 που σύμφωνα με το πρόγραμμα πρόκειται να προσεγγίσει και να μείνει στο λιμάνι λίγα λεπτά πριν την έλευση του νέου έτους.

Όπως όλα δείχνουν το πλοίο θα εκτελέσει κανονικά το προγραμματισμένο δρομολόγιο της Τρίτης το οποίο πρόκειται να βρίσκεται στο λιμάνι του Αγίου Κηρύκου στις 23:40 και θα παραμείνει για την αλλαγή του χρόνου.
Θα προσφερθούν τιμητικά δώρα και τοπικά προϊόντα στον πλοίαρχο και το πλήρωμα, θα ευχηθούμε καλή χρονιά και καλά ταξίδια και να συνεχίσουν να εξυπηρετούν τα νησιά με τον πιο καλό τρόπο. Η έλευση του νέου έτους θα μας βρει να χορεύουμε υπό τους ήχους του βιολιού του Γιάννη Ρούσσου και να τραγουδάμε τα παραδοσιακά κάλαντα της Ικαρίας.

Τις προετοιμασίες για την ξεχωριστή αυτή υποδοχή του νέου έτους έχουν αναλάβει από κοινού δημότες, επαγγελματίες και βιοτέχνες του νησιού, ο Δήμος Ικαρίας, ο Εμπορικός Σύλλογος Αγίου Κηρύκου και ο Πολιτιστικός Σύλλογος Ιωάννης Μελάς.

Πηγή: Ραδιο Ικαρια 87,6

Τρίτη 24 Δεκεμβρίου 2019

Ευχές απο τον πλοίαρχο τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του Posidon Hellas


O πλοίαρχος Βασιλης Παχωπος, οι αξιωματικοί και το πλήρωμα του  Ε/Γ-Ο/Γ Ποσειδών Ελλάς σας ε΄θχονται Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το Νέο έτος

Δευτέρα 23 Δεκεμβρίου 2019

Δρομολόγια Τρίτης 24 -Τετάρτης 25 Δεκεμβρίου του Nissos Chios. Μέσα και το δρομολόγιο της επιστροφής 26 Δεκεμβρίου απο Καβάλα

Λόγο του χθεσινού απαγορευτικού που κράτησε μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, τα επόμενα δρομολόγια του  Nissos Chios διαμορφώνονται  ως ακολούθως...

24/12   ΠΕΙΡΑΙΑΣ 02:00 - 24/12 ΒΑΘΥ 12:00
24/12/19 ΤΡΙΤΗ: από Πειραιά 02:00 για Σύρο (05:45-06:00), Μύκονο (06:50-07:05), Εύδηλο (Ικαρία) (09:20-09:45), Καρλόβασι (Σάμο) (11:00-11:20), Βαθύ (Σάμο) (12:00)


24/12   ΒΑΘΥ 12:30 - 24/12 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 22:30
 Βαθύ (Σάμο) (12:30), Καρλόβασι (Σάμο) (13:10-13:30), Εύδηλο (Ικαρία) (14:45-15:05), Μύκονο (17:15-17:25), Σύρο (18:15-18:45), Πειραιά 22:30.



25/12   ΠΕΙΡΑΙΑΣ 01:00 - 26/12 ΚΑΒΑΛΑ 01:15
 25/12/19 ΤΕΤΑΡΤΗ: από Πειραιά 01:00 για Σύρο (04:45-04:55), Μύκονο (05:45-05:55), Άγιο Κήρυκο (Ικαρία) (08:10-08:30), Φούρνους (09:00-09:10), Καρλόβασι (Σάμο) (10:00-10:20), Βαθύ (Σάμο) (11:00-11:30), Χίο (14:15-14:30), Μυτιλήνη (17:05-17:30), Άγιο Ευστράτιο (21:30-21:40), Λήμνο (22:35-22:50), Καβάλα 01:15 (επομένης).
  


26/12   ΚΑΒΑΛΑ 07:00 - 27/12 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 09:25
 26/12/19 ΠΕΜΠΤΗ: απο Kαβάλα 07:00 για Λήμνο (10:30-10:50), Άγιο Ευστράτιο (11:45-11:55), Μυτιλήνη (15:55-16:30), Χίο (19:00-19:20), Βαθύ (Σάμο) (22:00-22:30), Καρλόβασι (Σάμο) (23:15-23:45), Φούρνους (00:35-00:45), Άγιο Κήρυκο (Ικαρία) (01:15-01:35), Μύκονο (03:55-04:15), Σύρο (05:05-05:25), Πειραιά 09:25 (επομένης)

Αρση απαγορευτικου. Εφυγε στις 06:00 το Nissos Chios απο το λιμανι της Μυτιληνης (πληρες προγραμμα)


Μετα την αρση του απαγορευτικου που κρατουσε το Nissos Chios στο λιμανι της Μυτιληνης αναχωρησε κανονικα στις 06:00 με τελικο προορισμο το λιμανι του Πειραια.

Ακολουθει το πληρες προγραμμα τον αφιξοαναχωρησεων του δρομολογιου



Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019

Τροποποίηση δρομολογίων Δευτέρας 23-Τρίτης 24-Τετάρτης 25 Δεκεμβρίου του Nissos Chios. Μέσα και το δρομολόγιο της επιστροφής 26 Δεκεμβρίου απο Καβάλα

Λόγο του σημερινού απαγορευτικού και του καθηστεριμένου κατάπλου του Nissos Chios αύριο Δευτέρα στο λιμάνι του Πειραιά το πρόγραμμα τροποποιείται ως εξείς...

23/12   ΠΕΙΡΑΙΑΣ 20:00 - 24/12 ΒΑΘΥ 06:00

24/12   ΒΑΘΥ 06:30 - 24/12 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 16:30

24/12   ΠΕΙΡΑΙΑΣ 19:00 - 25/12 ΚΑΒΑΛΑ 20:45
 

26/12   ΚΑΒΑΛΑ 07:00 - 27/12 ΠΕΙΡΑΙΑΣ 09:25

Τροποποίηση δρομολογίου 22 Δεκεμβρίου Nissos Chios (πληρες προγραμμα)

Tο Nissos Chios θα παραμεινει στο λιμάνι της Μυτιλήνης μέχρι της 23:58 (λόγο του απαγορευτικού που ειναι σε ισχύ).
Η αναχωρηση του θα γινει 23:59 και το δρομολόγιο του θα διαμορφωθεί ως ακολούθως:


Ευχές απο τον πλοίαρχο τους αξιωματικούς και το πλήρωμα του Νissos Μykonos

Ευχες απο τον πλοιαρχο τους αξιωματικους και το πληρωμα του Νissos Mykonos

O πλοίαρχος οι αξιωματικοί και το πλήρωμα του 
Ε/Γ - Ο/Γ Νήσος Μύκονος σας
εύχονται χαρούμενα Χριστούγεννα & μια νέα χρονιά γεμάτη υγεία
αισιοδοξία, αγάπη και δημιουργία

Απαγορευτικο σε ισχυ (22-12-2019 / 0600 ΤΟΠΙΚΗ)

FPGR21 LGAT 220400
ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ

ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΚΑΙΡΟΥ ΕΛΛΑΔΑΣ ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΕ
ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 22-12-2019 / 0600 ΤΟΠΙΚΗ

ΜΕΡΟΣ 1
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΥΡΙΑΚΗ 22-12-2019
ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ - ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙΣ

Nεφώσεις με τοπικές βροχές και αρχικά στα δυτικά και βαθμιαία και στην υπόλοιπη χώρα, σποραδικές καταιγίδες που θα συνοδεύονται από χαλαζοπτώσεις. Τα φαινόμενα θα είναι κατά τόπους ισχυρά αρχικά στα δυτικά, από τις απογευματινές ώρες στην ανατολική και πρόσκαιρα στην κεντρική Μακεδονία, βαθμιαία στη Θράκη και τα νησιά του ανατολικού Αιγαίου και κατά τη διάρκεια της νύχτας στις Κυκλάδες.
Οι άνεμοι θα πνέουν από νότιες διευθύνσεις 6 με 8 και στα πελάγη τοπικά 9 μποφόρ.
Η θερμοκρασία δεν θα σημειώσει αξιόλογη μεταβολή.

ΝΗΣΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ, ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
Καιρός: Νεφώσεις παροδικά αυξημένες με τοπικές βροχές που από το απόγευμα βαθμιαία θα ενταθούν και θα εκδηλωθούν σποραδικές καταιγίδες κατά τόπους ισχυρές στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου.
Ανεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 6 με 7 και στα βόρεια τοπικά 8 μποφόρ. Γρήγορα θα ενισχυθούν και θα φτάσουν τοπικά στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου τα 9 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Από 14 έως 20 βαθμούς Κελσίου.



ΜΕΡΟΣ 2
ΠΡΟΓΝΩΣΗ ΓΙΑ ΑΥΡΙΟ ΔΕΥΤΕΡΑ 23-12-2019

Καιρός: Νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες οι οποίες θα είναι κατά τόπους ισχυρές κατά διαστήματα στο Ιόνιο, στην Ήπειρο, στη δυτική Στερεά και στη δυτική Πελοπόννησο, τις πρωινές ώρες στην Θράκη και μέχρι τις βραδινές ώρες στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου, στα Δωδεκάνησα, στις Κυκλάδες και από το απόγευμα στην Κρήτη. Παροδικές χιονοπτώσεις θα σημειωθούν στα ηπειρωτικά ορεινά και από το απόγευμα στα ημιορεινά της Ηπείρου και της δυτικής Μακεδονίας. Σταδιακή ύφεση των φαινομένων από τις απογευματινές ώρες και από τα βόρεια.
Ανεμοι: Οι άνεμοι θα πνέουν από δυτικές διευθύνσεις 6 με 8 και στα δυτικά και πιθανώς τα νότια πελάγη τοπικά 9 μποφόρ.
Θερμοκρασία: Η θερμοκρασία θα σημειώσει πτώση, ιδιαίτερα αισθητή στα βόρεια.

Τρίτη 17 Δεκεμβρίου 2019

Ευχες απο τον πλοιαρχο τους αξιωματικους και το πληρωμα του Νissos Samos

Ευχες απο τον πλοιαρχο τους αξιωματικους και το πληρωμα του Νissos Samos

Σάββατο 14 Δεκεμβρίου 2019

Τροποποίηση δρομολογιων 14 & 15 Δεκεμβριου Nissos Chios (πληρες προγραμμα)


Tο Nissos Chios εμεινε στο λιμάνι της Μυτιλήνης μέχρι της 13:59 (λόγο του απαγορευτικού που ηταν σε ισχή) και τα δρομολόγια του θα διαμορφωθούν ως ακολούθως:

 ΜΥΤΙΛΗΝΗ - ΚΑΒΑΛΑ

 ΚΑΒΑΛΑ - ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Ενημερωση 18:35

Απαγορευτικό σε ισχύ


ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΘΥΕΛΛΑΣ ΓΙΑ ΤΗ METAREA 3
ΕΘΝΙΚΗ ΜΕΤΕΩΡΟΛΟΓΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ
ΑΝΑΓΓΕΛΙΑ ΑΡ 506 - ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019/0400 UTC


ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΨΗ 14-12-19/03 UTC
ΒΑΘΥ ΧΑΜΗΛΟ 981 ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΕΥΟΜΕΝΟ ΑΠΟ ΜΕΤΩΠΟ
ΚΙΝΕΙΤΑΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ 14/09 UTC ΜΕ ΚΕΝΤΡΑ 995
ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ ΚΑΙ 991 ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ. ΣΧΕΤΙΚΑ ΥΨΗΛΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ 1015
ΕΩΣ 1017 ΣΤΙΣ ΑΚΤΕΣ ΤΗΣ ΤΥΝΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΙΒΥΗΣ


ΒΟΡΕΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΧΡΙ 14/07 UTC
ΒΟΡΕΙΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΧΡΙ 14/13 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 9 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/07 UTC ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8

ΝΟΤΙΑ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΧΡΙ 14/13 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/07 UTC ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8

ΜΠΟΥΤ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 Η 9 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/10 UTC ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ

ΜΕΛΙΤΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 9 Η 10 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/13 9 UTC

ΓΚΑΜΠΕΣ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 H 9 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/13 UTC ΑΠΟ ΤΑ ΔΥΤΙΚΑ 7 Η 8

ΣΙΔΡΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ 9 Η 10, ΑΠΟ 14/10 UTC ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟ 14/16 UTC 8 Η 9


ΒΟΡΕΙΟ ΙΟΝΙΟ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8

ΠΑΤΡΑΙΚΟΣ
ΑΠΟ 14/10 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8

ΝΟΤΙΟ ΙΟΝΙΟ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 Η 9 ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ 36.30

ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ 22.00
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΔΥΤΙΚΟΙ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 9 Η 10 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/13 ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 Η 9

ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 22.00
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 Η 9 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/13 UTC ΔΥΤΙΚΟΙ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΟΙ

ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/10 UTC ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ 28.00 9

ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΥΘΗΡΩΝ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 H 9 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/10 UTC ΔΥΤΙΚΟΙ

ΔΥΤΙΚΟ ΚΡΗΤΙΚΟ, ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ, ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΙΚΑΡΙΟ
ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ 24.50
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 Η 9

ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ, ΣΤΕΝΟ ΚΑΦΗΡΕΑ, ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ ΙΚΑΡΙΟ
ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ 24.50

ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/07 UTC ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ ΕΩΣ
9

ΝΟΤΙΟΣ ΕΥΒΟΙΚΟΣ
ΑΠΟ 14/07 UTC ΜΕΧΡΙ 14/13 UTC
ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ 7 Η 8

ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/07 UTC ΕΩΣ 9

ΘΡΑΚΙΚΟ
ΑΠΟ 14/07 UTC ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ 7 Η 8

ΚΑΡΠΑΘΙΟ
ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΟΙ 7 Η 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/10 UTC 8 Η 9

ΘΑΛΑΣΣΑ ΡΟΔΟΥ, ΘΑΛΑΣΣΑ ΣΑΜΟΥ
ΑΠΟ 14/07 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ 7 Η 8 ΚΑΙ ΑΠΟ 14/10 UTC 8 Η 9

ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΥ
ΑΠΟ 14/10 ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΜΕΧΡΙ 14/16 UTC
ΝΟΤΙΟΙ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΟΙ 7 Η 8

Παρασκευή 13 Δεκεμβρίου 2019

Εγκρίθηκαν από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.) δέκα οκτώ νέοι απομακρυσμένοι προορισμοί

Δέκα οκτώ (18) νέους απομακρυσμένους προορισμούς οι οποίοι βρίσκονται κυρίως στην ακριτική γραμμή του Βόρειου-Ανατολικού και Νοτιο-Ανατολικού Αιγαίου και οι οποίοι εντάχθηκαν στο νέο πλάνο των άγονων γραμμών μετά την χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (Π.Δ.Ε.) ανακοίνωσε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης

Συγκεκριμένα οι νέοι προορισμοί είναι οι εξής:
Αλεξανδρούπολη, Σαμοθράκη, Λήμνος.
Κως, Νίσυρος, Τήλος, Χάλκη, Σύμη, Ρόδος.
Ρόδος, Μεγίστη (Καστελόριζο)
Σητεία, Κάσος, Κάρπαθος, Ρόδος.
Πάτμος, Ικαρία (Αγ. Κήρυκος), Φούρνοι.
Ένα δρομολόγιο σύνδεσης νησιών του Β.Α. Αιγαίου με την Θεσσαλονίκη, αντί της Καβάλας

Οι παραπάνω προορισμοί αποτελούν την Α’ Φάση κάλυψης επιπλέον άγονων γραμμών, ενώ θα ακολουθήσει και Β’ Φάση.

Υπενθυμίζεται ότι μετά από εισήγηση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη η ετήσια αποζημίωση για την κάλυψη άγονων γραμμών αυξήθηκε κατά 40 εκατομμύρια ευρώ, ήτοι από τα 90 στα 130 εκατ. Ευρώ, συμπεριλαμβανομένης και της κάλυψης του αυξημένου κόστους των νέων καυσίμων κίνησης των πλοίων η οποία με απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων χρηματοδοτείται από το Π.Δ.Ε.

Aνεβαίνουν τα bofor αύριο Σάββατο. Σταδιακή εξασθένηση από το βράδυ. Απαγορευτικό στον ορίζοντα

Αναλυτικά: Νεφώσεις με βροχές και καταιγίδες, οι οποίες από το απόγευμα θα είναι τοπικά ισχυρές. Τη νύχτα στα βόρεια τα φαινόμενα θα εξασθενήσουν.

Ανεμοι: Νότιοι νοτιοδυτικοί 3 με 5, στα νότια μέχρι 6 μποφόρ, που γρήγορα θα γίνουν νότιοι 7 με 8 και τοπικά έως 9 μποφόρ. Σταδιακή εξασθένηση από το βράδυ.

Θερμοκρασία: Από 12 έως 18 βαθμούς Κελσίου. Στα βόρεια η μέγιστη 3 με 4 βαθμούς χαμηλότερη.

Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

Πινακας δρομολογιων Ε/Γ Ο/Γ ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ Ν.Π 12577 απο 11/12/2019 εως 29/02/2020

Εβδομαδιαίο πρόγραμμα δρομολογίων του πλοίου Μεγαλόχαρη το οποίο ισχύει απο σημερα 11/12/2019 εως και της 29/02/2020

Επεστρεψε στην γραμμη της ΦουρνοΙκαροΣαμιας το Μεγαλοχαρη

Επεστρεψε σημερα μετα απο διαστημα 25 μερων στην γραμμη της ΦουρνοΙκαροΣαμιας το πλοιο Μεγαλοχαρη.
Μετα την ετησια ακινησια-επισκευη στο Περαμα, ειχε αντικαταστησει το Psara Glory στη γραμμη Χιος - Ψαρα.

Nέα πρωτοποριακή υπηρεσία με τα Seasmiles Kiosks

Η Attica Group αξιοποιώντας την ψηφιακή τεχνολογία τόσο στον επικοινωνιακό σχεδιασμό όσο και στην εμπειρία επίσκεψης του καταναλωτή εν πλω, έχει θέσει σε λειτουργία ειδικά Kiosks εξυπηρέτησης σε βασικές υπηρεσίες του προγράμματος Seasmiles, στα πλοία των εταιρειών SUPERFAST FERRIES, BLUE STAR FERRIES και HELLENIC SEAWAYS.

Πρόκειται για ένα σύστημα πρωτοποριακής τεχνολογίας το οποίο επιτρέπει την ταχύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού για την αυτόματη έκδοση κάρτας μέλους βελτιώνοντας την συνολική ταξιδιωτική εμπειρία των επιβατών ενώ παράλληλα, δημιουργεί σχέσεις εμπιστοσύνης με τα brands και το πρόγραμμα πιστότητας του Ομίλου.

Τα Seasmiles Kiosks συντομεύουν την διαδικασία συλλογής δεδομένων για εγγραφή νέων μελών στο πρόγραμμα Seasmiles. Οι επιβάτες καλούνται να καταχωρήσουν σε οθόνη αφής τα απαιτούμενα στοιχεία ώστε να εκδώσουν την κάρτα μέλους και να την παραλάβουν άμεσα ενόσω βρίσκονται επί του πλοίου, τηρώντας όλες τις διαδικασίες προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Επιπλέον, τα ήδη εγγεγραμμένα μέλη όλων των βαθμίδων (Blue, Silver, Gold) μπορούν να ενημερώνονται για τους πόντους που έχουν συλλέξει καθώς επίσης τα μέλη της Blue βαθμίδας μπορούν να εκτυπώνουν τη φυσική κάρτα και να την παραλαμβάνουν από τo Seasmiles Kiosk.

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Μήνυμα Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για την εορτή του Αγίου Νικολάου

Με την ευκαιρία της σημερινής εορτής του Αγίου Νικολάου, εύχομαι σε όλα τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. χρόνια πολλά με υγεία.

Η Χάρη του Αγίου να προστατεύει  Κυβερνήτες και πληρώματα των σκαφών μας."

 Αντιναύαρχος Λ.Σ.
Θεόδωρος ΚΛΙΑΡΗΣ

Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019

Ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης μελών πληρώματος Φ/Γ πλοίου κατόπιν εγκατάλειψής του

Ευρεία επιχείρηση έρευνας και διάσωσης πραγματοποιήθηκε πρωινές ώρες σήμερα, από στελέχη του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής και της Πολεμικής Αεροπορίας, κατά την οποία παρελήφθησαν με ασφάλεια δέκα τέσσερις (14) αλλοδαποί επιβαίνοντες, μέλη πληρώματος Φ/Γ πλοίου.
Ειδικότερα, το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. ενημερώθηκε μέσω ΟΛΥΜΠΙΑ ΡΑΔΙΟ, πρωινές ώρες σήμερα, για  ακυβερνησία, λόγω μηχανικής βλάβης, του Φ/Γ "NEW LEO" σημαίας Λιβερίας, στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Λέσβου και Σκύρου, το οποίο λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν στην περιοχή, παρουσίασε κλίση εξαιτίας μετατόπισης του φορτίου του.
Ο Κυβερνήτης του ανωτέρω πλοίου αιτήθηκε την εγκατάλειψή του, καθότι το πλοίο είχε λάβει κλίση περίπου 30 μοιρών.
Ωρα: 18:43
Η κινητοποίηση υπήρξε άμεση και υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. πραγματοποιήθηκε, κάτω από αντίξοες καιρικές συνθήκες (βόρειοι άνεμοι εντάσεως 8-9 BF), ευρεία επιχείρηση διάσωσης μελών του πληρώματος, στην οποία συμμετείχαν πλοίο ανοιχτής θαλάσσης Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ, δύο (02) πλοία του Πολεμικού Ναυτικού, πέντε (05) παραπλέοντα πλοία καθώς και ένα (01) ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού και δύο (02) ελικόπτερα super puma της Πολεμικής Αεροπορίας, τα οποία παρέλαβαν με ασφάλεια τους δεκατέσσερις (14) αλλοδαπούς, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στην Σκύρο.

Οι ανωτέρω διεκομίσθησαν στο Κέντρο Υγείας Σκύρου, όπου διαπιστώθηκε ότι οι δύο εξ αυτών φέρουν τραύματα και χρήζουν περαιτέρω νοσηλείας.
Το εν λόγω πλοίο παραμένει στην περιοχή διατηρώντας κλίση χωρίς να έχει, μέχρι στιγμής, παρατηρηθεί ρύπανση, ενώ εξελίξεις θα γνωστοποιηθούν με νεότερο Δελτίο Τύπου

Επίσκεψη Αρχηγού Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής στη νήσο Σάμο


Τη νήσο Σάμο επισκέφθηκε ο Αρχηγός Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής Αντιναύαρχος Λ.Σ. Θεόδωρος Κλιάρης, την Τρίτη 03-12-2019, συνοδευόμενος από τον Επικεφαλής της Υπηρεσίας Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Επιτήρησης του Α.Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Γεώργιο Χριστιανό, στο πλαίσιο της παρακολούθησης του επιχειρησιακού σχεδιασμού των Λιμενικών Αρχών του Ανατολικού Αιγαίου, για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού-προσφυγικού ζητήματος.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Σάμο, επισκέφθηκε, το Λιμεναρχείο Σάμου, το Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών, τα πλωτά περιπολικά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και τον Λιμενικό Σταθμό Καρλοβασίου όπου και συνομίλησε με τα στελέχη των Λιμενικών Αρχών, τους Κυβερνήτες και τα πληρώματα των σκαφών και παράλληλα ενημερώθηκε για το έργο και τη δραστηριότητά τους.
Ο Αρχηγός, συνεχάρη τα στελέχη και τα πληρώματα για τον επαγγελματισμό, και τη φιλοτιμία που επιδεικνύουν καθημερινά στην εκτέλεση της αποστολής τους και τους προέτρεψε να συνεχίσουν με τον ίδιο ζήλο το έργο τους. 
Στο περιθώριο της επίσκεψής του, συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Ανατολικής Σάμου κ. Γεώργιο Στάντζο, τον Δήμαρχο Δυτικής Σάμου κ. Αλέξανδρο Λυμπέρη, τον Υποδιοικητή της 79 Α.Δ.Τ.Ε., καθώς και τον Αστυνομικό Διευθυντή της Διεύθυνσης Αστυνομίας Σάμου, με τους οποίους συζητήθηκαν θέματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.

Επιβολή τέλους σε αλιευτικά πλοία και ρυμουλκά με το νέο φορολογικό νομοσχέδιο

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου 57 του φορολογικού νομοσχεδίου που κατατέθηκε  στη Βουλή, καθορίζεται το πεδίο εφαρμογής του τέλους υπέρ του Δημοσίου με τα επιλέξιμα για την επιβολή αλιευτικά και ρυμουλκά πλοία (παρ. 1), οι υπόχρεοι (παρ. 2), οι αντίστοιχες κλίμακες (παρ. 3 και 4), καθώς και η διαδικασία για τη βεβαίωση και είσπραξη του τέλους (παρ. 5-11). Ειδικά για τα ρυμουλκά, γίνεται χρήση του μέτρου που εμπεριέχεται στη σχετική σύσταση SA 33828 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και τίθεται ως κριτήριο ο χρόνος δραστηριοποίησης των ρυμουλκών σε εργασίες θαλάσσιων μεταφορών.

Άρθρο 57
Προσδιορισμός και καταβολή τέλους ρυμουλκών και αλιευτικών πλοίων


1. Επιβάλλεται τέλος υπέρ του Δημοσίου σε όλα τα υπό ελληνική σημαία αλιευτικά πλοία και πλοιάρια, καθώς και στα ρυμουλκά των οποίων ο χρόνος δραστηριοποίησης σε υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών δεν υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνολικού χρόνου δραστηριοποίησής τους. Από την υποχρέωση καταβολής του τέλους εξαιρούνται τα αμιγώς ναυαγοσωστικά πλοία που εκτελούν αποκλειστικά εργασίες διάσωσης και θαλάσσιας αρωγής.

2. Υπόχρεοι σε καταβολή του τέλους είναι:
α) οι πλοιοκτήτες ή πλοιοκτήτριες εταιρείες των πλοίων της παρ. 1 που είναι εγγεγραμμένοι στο οικείο νηολόγιο ή λεμβολόγιο, ανεξάρτητα από την κατοικία ή τη διαμονή ή την έδρα αυτών στην ημεδαπή ή αλλοδαπή, ή ο νόμιμος εκπρόσωπός τους που έχει αποδεχθεί εγγράφως τον διορισμό του,
β) κάθε πρόσωπο που κατ’ εντολή του πλοιοκτήτη ή οποιοσδήποτε αρχής ή από οποιαδήποτε άλλη αιτία, διαχειρίζεται το πλοίο και εισπράττει ναύλους.
Οι ως άνω ευθύνονται αλληλεγγύως και εις ολόκληρον έκαστος για την πληρωμή του τέλους.

3. Το τέλος για τα ρυμουλκά της παρ. 1 υπολογίζεται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα, με βάση τη συνολική ιπποδύναμη αυτών:
4. Το τέλος για τα αλιευτικά πλοία και πλοιάρια υπολογίζεται σύμφωνα με την ακόλουθη κλίμακα, με βάση το ολικό μήκος αυτών:
5. Η επιβολή του τέλους έχει εφαρμογή από τη νηολόγηση των πλοίων της παρ. 1 σε ελληνικό λιμένα και μέχρι τον χρόνο κατά τον οποίο λαμβάνει χώρα το γεγονός που επιβάλλει τη διαγραφή τους από το νηολόγιο. Ειδικά για τα ρυμουλκά, ο χρόνος αναμονής αυτών μέσα στο έτος εξομοιώνεται με το είδος των υπηρεσιών που παρασχέθηκαν μέχρι να τεθούν σε αναμονή, οι οποίες μπορεί να συνιστούσαν ή όχι θαλάσσιες μεταφορές. Οι υπηρεσίες ρυμούλκησης που εκτελούνται σε λιμένες, καθώς και αυτές που αφορούν στην παροχή βοήθειας σε αυτοκινούμενο σκάφος για να προσλιμενιστεί ή να διέλθει διώρυγα δεν συνιστούν θαλάσσιες μεταφορές.

6. Για τα έτη έναρξης ή διακοπής της εκμετάλλευσης των πλοίων της παρ. 1, το τέλος υπολογίζεται ανάλογα με τις ημέρες εκμετάλλευσης αυτών μέσα στο έτος. Σε περίπτωση πλήρως αποδεδειγμένης αργίας λόγω επισκευών ή ελλείψεως εργασιών των πλοίων αυτών για χρονικό διάστημα που υπερβαίνει τις είκοσι (20) συνεχείς ημέρες ανά έτος εκμετάλλευσης, το τέλος μειώνεται ανάλογα με τις ημέρες αργίας. Για τη μείωση του τέλους λόγω αργίας του πλοίου, απαιτείται η υποβολή από τον φορολογούμενο σχετικής αίτησης συνοδευόμενης από τα απαραίτητα δικαιολογητικά στην αρμόδια για το πλοίο φορολογική αρχή και η έγκριση από αυτή, πριν την υποβολή της αρχικής εμπρόθεσμης δήλωσης απόδοσης του τέλους για το έτος που έλαβε χώρα η αργία.

7. Για την απόδοση του τέλους, οι υπόχρεοι που είναι εγγεγραμμένοι στο νηολόγιο ή λεμβολόγιο την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους, υποβάλλουν μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Μαρτίου του επόμενου έτους, δήλωση στην αρμόδια για το πλοίο φορολογική αρχή με την οποία γίνεται άμεσος προσδιορισμός αυτού. Η καταβολή του τέλους γίνεται σε δύο (2) δόσεις στο έτος υποβολής της δήλωσης και ειδικότερα, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα των μηνών Ιουνίου και Οκτωβρίου αντίστοιχα.

8. Σε περίπτωση μεταβίβασης της κυριότητας του πλοίου, η δήλωση του αναλογούντος τέλους από το πρόσωπο που μεταβιβάζει το πλοίο, υποβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου από τη μεταβίβαση μήνα και η καταβολή γίνεται εφάπαξ μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μεθεπόμενου από τη μεταβίβαση μήνα. Ο αποκτών είναι εξ ολοκλήρου υπόχρεος σε καταβολή του τέλους που βαρύνει το πλοίο από τον χρόνο της μεταβίβασης και μετά.

9. Σε περίπτωση διακοπής εργασιών της εκμετάλλευσης του πλοίου και διαγραφής αυτού από το νηολόγιο ή λεμβολόγιο, ο πλοιοκτήτης υποβάλλει δήλωση του τέλους για το ποσό που αναλογεί μέχρι τον χρόνο κατά τον οποίο λαμβάνει χώρα το επιβάλλον τη διαγραφή του από το νηολόγιο γεγονός. Οι προθεσμίες υποβολής της δήλωσης και της καταβολής είναι οι ίδιες με εκείνες της μεταβίβασης του πλοίου κατά τα οριζόμενα στην προηγούμενη παράγραφο.

10. Ειδικά οι πλοιοκτήτες ρυμουλκών που είναι εγγεγραμμένοι στο νηολόγιο την 31η Δεκεμβρίου κάθε έτους, υποχρεούνται μέχρι το τέλος του μηνός Φεβρουάριου του επόμενου έτους αντίστοιχα και πριν την υποβολή των δηλώσεων του τέλους, να υποβάλλουν υπεύθυνη δήλωση μαζί με κατάσταση με τα στοιχεία όλων των ρυμουλκών κυριότητάς τους, διαχωρίζοντας αυτά σε υπαγόμενα και μη στο τέλος, στην αρμόδια για το πλοίο φορολογική αρχή.

11. Σε περίπτωση παράλειψης υποβολής δήλωσης από τον υπόχρεο του τέλους ή υποβολής από αυτόν εκπρόθεσμης ή ανακριβούς δήλωσης εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν. 4174/2013 (Α’170).

12. Με την καταβολή του τέλους εξαντλείται κάθε άλλη φορολογική υποχρέωση των ως άνω φυσικών ή/και νομικών προσώπων από κάθε φόρο, εισφορά, τέλος, κράτηση ή οποιαδήποτε άλλη φορολογικής φύσης επιβάρυνση, εκτός από την επιβολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για το εισόδημα από την εκμετάλλευση των πλοίων αυτών. Ως εισόδημα απαλλασσόμενο νοείται και η υπεραξία πραγματοποιούμενη από εκποίηση πλοίου, είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης ή είσπραξη από οποιαδήποτε άλλη αιτία.

13. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών, Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων καθορίζεται ο τύπος και το περιεχόμενο της δήλωσης, ο αριθμός των δόσεων και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια, η διαδικασία για την βεβαίωση και είσπραξη του τέλους, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, οι προϋποθέσεις αναγνώρισης της αργίας και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αυτή, καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα για την εφαρμογή των διατάξεων του παρόντος άρθρου.

Οι διατάξεις του άρθρου 57 εφαρμόζονται για την εκμετάλλευση πλοίων από 1.1.2020 και μετά.

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2019

Αυξάνονται τα "έξυπνα" ενεργειακά νησιά στην Ελλάδα

Το ένα μετά το άλλο τα ελληνικά νησιά μπαίνουν στη λίστα των ενεργειακά έξυπνων που θα χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο ανανεώσιμες πηγές ενέργειας για την τροφοδοσία των ηλεκτρικών δικτύων, τις μεταφορές, τη θέρμανση και λοιπά.

Kαθώς προχωρούν οι διασυνδέσεις στο Αιγαίο που επιτρέπουν την μεγαλύτερη διείσδυση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας ο δρόμος για την «πράσινη ανάπτυξη» των νησιών διευκολύνεται, ενώ και στα νησιά που θα παραμείνουν μη διασυνδεδεμένα προκρίνονται λύσεις αξιοποίησης της «πράσινης» ενέργειας σε συνδυασμό με αποθήκευση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από το συνέδριο που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στην Κροατία, μετά την Τήλο όπου ήδη λειτουργεί υβριδικό σύστημα (αιολικό, φωτοβολταϊκό και μπαταρία) που καλύπτει από πέρυσι μεγάλο μέρος των αναγκών του νησιού και την Ικαρία όπου η ΔΕΗ εγκατέστησε το σύστημα ΝΑΕΡΑΣ, συνδυάζοντας αιολική και υδροηλεκτρική ενέργεια, έρχεται η σειρά άλλων δέκα νησιών (Σίφνος, Κύθηρα, Σπέτσες, Κάσος, Σάμος, Σύμη, Πάτμος, Αμοργός, Ζάκυνθος αλλά και Κρήτη) που έχουν ενταχθεί σε αρχικό ή προχωρημένο στάδιο στην πρωτοβουλία "Clean Energy for EU Islands" (Καθαρή ενέργεια για τα νησιά της Ευρώπης, https://www.euislands.eu) που υποστηρίζει τη μετάβαση των νησιωτικών περιοχών σε χαμηλότερες εκπομπές άνθρακα. Παράλληλα υλοποιούνται τα έργα του ΚΑΠΕ ου ΚΑΠΕ για τη μετατροπή του 'Αη Στράτη σε «Πράσινο Νησί», καθώς και το έργο του ΔΕΔΔΗΕ για τα «Έξυπνα Νησιά» (Καστελόριζο, Αστυπάλαια, Σύμη).

Οι εξελίξεις σε σχέση με τα «πράσινα» νησιά παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα στο φόρουμ που διοργάνωσε η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία στο Split της Κροατίας όπου συμμετείχε ο ελληνικός ενεργειακός Όμιλος EUNICE ENERGY GROUP (EEG), που ανέπτυξε το υβριδικό σύστημα της Τήλου.

Ο κ. Ζήσιμος Μαντάς, Chief Business Development Officer (CBDO) του Ομίλου EUNICE και μέλος του Δ.Σ. της ΕΛΕΤΑΕΝ, διηύθυνε το πάνελ "Supporting Organizations at our Service" όπου νησιωτικοί φορείς απηυθύναν ερωτήσεις και έλαβαν απαντήσεις σε θέματα καθαρών τεχνολογιών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, decarbonisation των νησιών αλλά και σχετικών πολιτικών ώστε αυτές να αποτελέσουν το μέσο για τη διάδοση και εφαρμογή τους.

Η Σίφνος είναι ένα από τα έξι νησιά της Ευρώπης που παρουσίασαν στην εκδήλωση της Κροατίας τα σχέδια για πλήρη ενεργειακή αυτονομία που θα στηρίζεται σε ανανεώσιμες πηγές, αποθήκευση ενέργειας αλλά και καινοτομικές τεχνολογικές λύσεις για τις θαλάσσιες μεταφορές από και προς το νησί, που είναι ο τομέας που καταναλώνει με διαφορά την περισσότερη ενέργεια. Τα άλλα πέντε ευρωπαϊκά νησιά που παρουσίασαν το σχεδιασμό για την απανθρακοποίηση είναι τα Cres-Lošinj (Κροατία), Culatra (Πορτογαλία), Aran Islands (Ιρλανδία), Salina (Ιταλία) και La Palma (Ισπανία).

Πέραν των έξι νησιών που βρίσκονται σε πιο προχωρημένο στάδιο, το "Clean Energy for EU Islands" ανακοίνωσε το Σεπτέμβριο τεχνική υποστήριξη άλλων 25 νησιών για την κατάστρωση των σχεδίων τους, στα οποία περιλαμβάνονται και τρία ελληνικά (Κύθηρα, Σπέτσες και Κάσος). Στην ιστοσελίδα της πρωτοβουλίας (https://www.euislands.eu/clean-energy-islands) εμφανίζονται εξάλλου άλλα έξι νησιά (Σάμος, Σύμη, Πάτμος, Αμοργός, Ζάκυνθος, Κρήτη) που θα προχωρήσουν προς την ίδια κατεύθυνση.

Τα νησιά αποτελούν ξεχωριστό κεφάλαιο και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα που εγκρίθηκε την Πέμπτη από το Υπουργικό Συμβούλιο και τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Όπως τονίζεται στο ΕΣΕΚ:

«Για τα νησιά που προβλέπεται να παραμείνουν μη διασυνδεδεμένα, τουλάχιστον για αρκετό διάστημα, προωθείται μεγάλη μείωση της χρήσης του πετρελαίου για ηλεκτροπαραγωγή με την εγκατάσταση σύγχρονων μονάδων ΑΠΕ σε συνδυασμό με τεχνολογίες αποθήκευσης. Η μείωση της ενεργειακής εξάρτησης στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ.

Για να καταστεί αυτό δυνατό, μέτρο πολιτικής αποτελεί η υιοθέτηση κατάλληλου θεσμικού πλαισίου για την προώθηση συστημάτων αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας, είτε στο πλαίσιο των υβριδικών σταθμών, είτε στο πλαίσιο μίας ανεξάρτητης κεντρικής αποθήκης που θα άρει τον κορεσμό του δικτύου και θα επιτρέψει την εγκατάσταση νέων μη ελεγχόμενων σταθμών ΑΠΕ, είτε στο πλαίσιο εγκατάστασης συστημάτων αποθήκευσης μικρής χωρητικότητας σε συνδυασμό με κάθε νέο σταθμό ΑΠΕ.

Στην κατεύθυνση αυτή προωθείται η εγκατάσταση Υβριδικών Σταθμών ΑΠΕ, είτε μέσω ιδιωτικών έργων, είτε μέσω πιλοτικών έργων, όπως το έργο του ΚΑΠΕ για τη μετατροπή του 'Αη Στράτη σε «Πράσινο Νησί», καθώς και το έργο του ΔΕΔΔΗΕ για τα «Έξυπνα Νησιά» (Καστελόριζο, Αστυπάλαια, Σύμη), έχουν τεθεί σε λειτουργία δύο Υβριδικοί Σταθμοί ΑΠΕ στο νησί της Τήλου (με μπαταρία) και στην Ικαρία (με αντλησιοταμίευση)».

Πηγή: dikaiologitika

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2019

Για 1 μηνα στην γραμμη της ΣυροΤηνοΜυκονιας το Nissos Mykonos

Απο την Δευτερα 9 Δεκεμβριου το Nissos Mykonos ξαναμπαινει στην ενεργο δραση διακοπτοντας ετσι την ετησια ακινησια του, στην γραμμη της ΣυροΤηνοΜυκονιας.
Στην γραμμη θα παραμεινει για 1 μηνα, δηλαδη μεχρι τις 8 Ιανουαριου συμφωνα με το συστημα κρατησεων.


Πληρες προγραμμα αφιξοαναχωρησεων δρομολογιου