Σας καλωσορίζουμε στην ομάδα New Port Karlovassi.
Στην ομάδα μας το θέμα είναι τα βαπόρια, που προσεγγιζουν ή που προσέγγιζαν το λιμανι Καρλοβάσου οι άνθρωποί, τα εργα και οτι νεο υπαρχει για αυτο.
Επισεις μπορειτε να διαβασετε ενδιαφεροντα νεα σχετικα και με αλλες προσεγγισεις πλοιων στα υπολοιπα λιμανια του Νομου Σαμου καθως, και αλλες ενδιαφερουσες ειδησεις
Τελευταιες πληροφοριες-φημες αναφερουν οτι το πλοιο Παναγια Θεοτοκος της (Paros-Antiparos Shipping Co)πουληθηκε. Παντος το ονομα που εχει ακουστει(και που ακουγεται και τωρα) για το πλοιο που θα το αντικαταστησει ειναι το "ΜΕΓΑΛΟΧΑΡΗ" που ειχαμε ανεφερει στην ομαδα μας στο facebook.
Το πλοιο επισκευαζεται, και δεν εχει ενεργοποιησει το AIS του.
Για οτι νεωτερο θα επανελθουμε...
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Το πλοιο συμφωνα με τα ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ πωληθηκε στο ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ
Συμφωνα με τα τελευταια νεα αναχωρει εντος της ημερας το πλοιο Nissos Chios για την μακρυνη Ισπανια με πλοιαρχους τον Cpt. Στελιο Καρβελη και Cpt. Γιαννη Φυτρουλακη
Η Οδύσσεια για 262 επιβάτες και 75 μέλη του προσωπικού της Cruise Ausonia της Grimaldi Lines έφυγε από το λιμάνι του Παλέρμο λίγο μετά τα μεσάνυχτα και έφθασε στο Λιβόρνο .
Σύμφωνα με μια πρώτη ανακατασκευή γύρω στις 3:30 μια πυρκαγιά ξέσπασε στο μηχανοστάσιο και περιείχε συλλέκτες. Έτσι, το πλοίο παρέμεινε με μόνο έναν κινητήρα που τρέχει σε τρία ενώ ήταν 18 μίλια από Ustica.
Το σκάφος δεν έχει φθάσει ακόμα στο λιμάνι της Ustica, όπου το προσωπικό της ακτοφυλακής μπορεί να εκτελεί τεχνικές εκτιμήσεις. Θα πρέπει να καταλάβουμε αν ένας από τους δύο κινητήρες που έχουν σταματήσει για την έναρξη της πυρκαγιάς μπορεί να ξεκινήσει ξανά ή αν το πλοίο θα πρέπει να επιστρέψει με τη βοήθεια του ρυμουλκού, το οποίο ξεκίνησε λίγες ώρες από το Παλέρμο. Το πλοίο, λόγω του μεγέθους του, πρέπει αναγκαστικά να επιστρέψει στο Παλέρμο για να αγκυροβολήσει με απόλυτη ασφάλεια.
Εν τω μεταξύ, για να ελεγχθούν οι συνθήκες ασφάλειας των χώρων και των επιβατών, ένα μηχανοκίνητο σκάφος της πυροσβεστικής μονάδας της επαρχιακής διοίκησης του Παλέρμο και ένα λεωφορείο από το γραφείο του λιμενικού πλοίου έφτασαν στο κατεστραμμένο πλοίο.
Πηγή: gds.it Μεταφραση: google
Ενημερωση 28/10/2018 Ωρα: 13:17
Η λειτουργία μιας από τις δύο μηχανές που είχαν σταματήσει μετά την έναρξη της πυρκαγιάς της νύχτας στο πλοίο της Cruise Ausonia του Grimaldi έχει αποκατασταθεί. Η άφιξη του πλοίου στο λιμάνι του Παλέρμο είναι προγραμματισμένη για τις 14.30.
Εν τω μεταξύ, η Λιμενική Αρχή του Παλέρμο αποφάσισε να εκτρέψει την πλοήγηση του πλοίου Majestic του Grandi Navi Veloci κατευθείαν στο Civitavecchia με 188 επιβάτες επί του σκάφους για να βοηθήσει στην επιστροφή στο λιμάνι του Παλέρμο της Cruise Ausonia. Στην υποστήριξη υπάρχουν επίσης τρία πλοία της λιμενικής αρχής του Παλέρμο και ένα από τα Τράπανι, ένα ρυμουλκό και το σκάφος της πυροσβεστικής.
"Έχει αποφασισθεί μια μεγάλη ανάπτυξη των οχημάτων για την υποστήριξη του κατεστραμμένου κινητήρα επειδή αρχικά δεν ήξερα αν η βοήθεια του ρυμουλκού θα ήταν αρκετή - εξηγούν από τον καπετάνιο του Poto του Παλέρμο - Επομένως σε περίπτωση που ο μόνος λειτουργικός κινητήρας της κρουαζιέρας της Ausonia δεν κατάφεραν να φέρουν το πλοίο στον προορισμό αποφασίσαμε να πειραματιστούμε το Majestic να μεταφορτώσει σε περίπτωση που οι επιβάτες επί του σκάφους. Το ρυμουλκό θα εξυπηρετούταν μόνο αν δεν είχε αποχωρήσει ο δεύτερος κινητήρας του πλοίου. Μόλις το πλοίο Ausonia Criuse θα είναι κοντά στο λιμάνι του Παλέρμο θα επιστρέψει το Majestic στη διαδρομή Civitavecchia ".
Στο Cruise υπάρχουν 262 επιβάτες και 85 πλήρωμα και προσωπικό που είναι ωραία και σήμερα το πρωί είχαν πρωινό.
Εν τω μεταξύ, λόγω του ανέμου scirocco, οι συνθήκες στη θάλασσα καθιστούν την επιστροφή στο λιμάνι του Παλέρμο αρκετά περίπλοκη. Θα είναι απαραίτητο να εξακριβωθούν τα αίτια της πυρκαγιάς που θα αποτελέσουν το επίκεντρο μιας έρευνας από την Λιμενική Αρχή, η οποία θα ξεκινήσει, μόλις το πλοίο αποβιβαστεί στο λιμάνι του Παλέρμο.
Πηγή: gds.it Μεταφραση: google
Ενημερωση 28/10/2018 Ωρα: 19:50
Δείτε το video απο την επιστροφή του πλοίου στο λιμάνι του Παλέρμο της Σικελίας.
Η ταχύτητα του video είναι 8X
H Celestyal Cruises προσφέρει και φέτος στους επιβάτες της μοναδικές βραδιές αυθεντικής ελληνικής ψυχαγωγίας εν πλω, φιλοξενώντας τους αγαπημένους μουσικούς καλλιτέχνες Θανάση Πολυκανδριώτη και Γιάννη Σαββιδάκη στο κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia, για τις δύο τελευταίες κρουαζιέρες του 2018.
Πιο συγκεκριμένα, στις 2 και στις 9 Νοεμβρίου αντίστοιχα, οι αγαπημένοι καλλιτέχνες θα «ταξιδέψουν» με τις μελωδίες τους τους επιβάτες στην 3ήμερη κρουαζιέρα «Εικόνες του Αιγαίου», με προορισμούς τη Μύκονο, την Αρχαία Έφεσο (Κουσάντασι), την Πάτμο, το Ηράκλειο και τη Σαντορίνη. Η εταιρεία, πιστή στη φιλοσοφία της να προσφέρει ολοκληρωμένες εμπειρίες διακοπών σε ανθρώπους από όλο τον κόσμο, επιμήκυνε φέτος την τουριστική περίοδο έως τον Νοέμβριο, προσφέροντας σε ακόμη περισσότερους ταξιδιώτες την ευκαιρία να γνωρίσουν τις ομορφιές της χώρας μας μέσα από μία κρουαζιέρα. Στις 2 Νοεμβρίου, οι επιβάτες που θα ταξιδέψουν με την 3ήμερη κρουαζιέρα «Εικόνες του Αιγαίου», θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τον διεθνούς φήμης Έλληνα μουσικοσυνθέτη και σολίστ του μπουζουκιού Θανάση Πολυκανδριώτη, που μετρά σχεδόν 60 χρόνια στην ελληνική και διεθνή μουσική σκηνή, έχοντας συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα ονόματα του χώρου. Ο βραβευμένος μουσικός θα πραγματοποιήσει μια ξεχωριστή συναυλία στo κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia, χαρίζοντας την πιο αυθεντική ελληνική μουσική εμπειρία σε όσους θα τον απολαύσουν.
Τέλος, η Celestyal Cruises, για να αποχαιρετήσει «μελωδικά» την τουριστική περίοδο του 2018, θα υποδεχθεί στην τελευταία κρουαζιέρα της χρονιάς, στις 9 Νοεμβρίου, τον γνωστό και πολυτάλαντο τραγουδιστή, μουσικοσυνθέτη και ηθοποιό, Γιάννη Σαββιδάκη, διοργανώνοντας ένα μοναδικό 90’s party. Στους χώρους του Celestyal Olympia θα αντηχήσουν αγαπημένες μουσικές και τραγούδια, παρασύροντας τους επιβάτες σε ένα αξέχαστο μουσικό ταξίδι.
Η εταιρεία προσφέρει αυτό το φθινόπωρο τις μοναδικές 3ήμερες και 4ήμερες κρουαζιέρες της σε εξαιρετικά προνομιακές τιμές, δίνοντας έτσι σε περισσότερους ταξιδιώτες την ευκαιρία να επισκεφθούν τους εντυπωσιακούς προορισμούς του Αιγαίου και να γνωρίσουν τον Celestyal Τρόπο Διακοπών, που συμπεριλαμβάνει όλα τα γεύματα στο πλοίο, πακέτα απεριόριστης κατανάλωσης ποτών, πλήρη ψυχαγωγία, άνετη διαμονή αλλά και εκδρομές στους προορισμούς των κρουαζιέρων.
- - - - - - - - - - - -
ΣΑΒΒΑΤΟ 03 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Celestyal Olympia ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ απο ΜΥΚΟΝΟ 05:00-15:30 για ΠΑΤΜΟ
ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Celestyal Olympia ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ απο ΜΥΚΟΝΟ 05:00-15:30 για ΠΑΤΜΟ
Την αναγκαιότητα για συνέχιση του αγώνα στα οξυμένα προβλήματα που είναι αποτέλεσμα της αντιλαϊκής πολιτικής, που συνεχίζει και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ σε βάρος του συνόλου των δικαιωμάτων των ναυτεργατών και συνολικά των εργαζομένων ανέδειξαν κατά τη συνεδρίασή της Εκτελεστικής Επιτροπής της ΠΝΟ, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία πρότειναν τη συμμετοχή στην 24ωρη πανελλαδική απεργία στις 14 Νοέμβρη, απόφαση που έχουν πανελλαδικά πάρει Σωματεία, Ομοσπονδίες, Εργατικά Κέντρα. Πρόταση που οι δυνάμεις του εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού απέρριψαν. Καλούν τα ΔΣ των Σωματείων να συνεδριάσουν άμεσα και να αποφασίσουν για συμμετοχή στην απεργία στις 14 Νοέμβρη.
Τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία σημειώνουν:
«Αυτές οι δυνάμεις υπονομεύουν τον αγώνα για την ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ για όλους τους ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, της Κοινωνικής Ασφάλισης, τις οργανικές συνθέσεις, την προστασία των ανέργων, τη φορολογία, την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.
Οι ναυτεργάτες, οι εργαζόμενοι επιβάλλεται με αγωνιστική συμμετοχή στα σωματεία να δυναμώσουμε την ταξική πάλη, ενάντια στην πολιτική του κεφαλαίου, της κυβέρνησης, να απομονώσουμε τους εκπροσώπους τους στο συνδικαλιστικό κίνημα.
Καλούμε τα ΔΣ των σωματείων να συνεδριάσουν άμεσα και να αποφασίσουν για συμμετοχή στην απεργία στις 14 Νοέμβρη, να γίνει υπόθεση του κάθε ναυτεργάτη, σε κάθε καράβι, καμιά υποταγή στο "λιγότερο κακό", βάζουμε μπροστά τις δικές μας ανάγκες και όχι τα κέρδη των μονοπωλίων».
Αυτές θα ειναι οι αναμενόμενες αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στον νομό μας για τον μήνα Νοέμβριο
ΣΑΒΒΑΤΟ 03 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Celestyal Olympia ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ απο ΜΥΚΟΝΟ 05:00-15:30 για ΠΑΤΜΟ
ΤΡΙΤΗ 06 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Celestyal Olympia ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ απο ΜΥΚΟΝΟ 05:00-15:30 για ΠΑΤΜΟ ΣΑΒΒΑΤΟ 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Celestyal Olympia ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ απο ΜΥΚΟΝΟ 05:00-15:30 για ΠΑΤΜΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ Golden Iris ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ απο ΡΟΔΟ 08:00-15:00 για ΧΑΙΦΑ - ΙΣΡΑΗΛ
Σημερα σας παρουσιαζουμε τον πινακα των δρομολογιων του πλοιου Nissos Myconos απο 1 Νοεμβριου μεχρι και 31 Μαρτιου 2019
Θα πραγματοποιουντε παλι 3 αναχωρησεις απο Πειραια καθε εβδομαδα (Δευτερα - Τριτη) στις 16:00 και Παρασκευη στις 17:00
Δειτε αναλυτικα τις ωρες ΑφιξωανΑχωρησεων και τα λιμανια που θα πιανει το πλοιο
Πατηστε πανω στην φωτογραφια για ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΓΕΘΟΣ
01/11/18 εως 31/03/19 - ΝISSOS MYCONOS ΠΥΛΗ Ε7
Πατηστε πανω στην φωτογραφια για ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΜΕΓΕΘΟΣ
ΠΡΟΣΟΧΗ - ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ & ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΜΕΝΟ
– 24/12/2018 & 31/12/2018 ΑΠΌ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ 25/12/18 & 01/01/19 ΑΠΌ ΒΑΘΥ, ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΑ
– 09/03/2019 & 23/03/2019: ΑΝΕΚΤΕΛΕΣΤΗ Η ΑΝΑΧΩΡΗΣΗ ΑΠΟ ΚΑΒΑΛΑ
Βαση αυτων που βλεπουμε απο το συστημα κρατησεων, το πλοιο Nissos Rodos θα εκτελει δρομολογια για Ροδο μεχρι και την Παρασκευη 9 Νοεμβριου (επιστροφη απο Ροδο για Πειραια).
Για το μετα εχει ακουστει οτι θα παει προς Κρητη (αντικατασταση πλοιου της ΒSF στην γραμμη του Ηρακλειου), μετα εχει ακουστει οτι θα παει προς Ιταλια (αντικατασταση των πλοιων SuperFast Ι & ΙΙ) θα κανει και την ετησια ακινησια του ......και στο τελος θα μπει στην γνωστη γραμμη Πειραιας-Χιος-Μυτιληνη.
Το τελευταιο του δρομολογιο εκτελει αυτη την ωρα το πλοιο Παναγια Θεοτοκος το οποιο μας ηρθε πριν απο λιγο με αρκετη καθυστεριση λογο καιρου (απαγορευτικο για μικρα πλοια).
Συμφωνα με πληροφοριες μας το πλοιο τις πρωτες πρωινες ωρες αυριο Παρασκευη 26 Οκτωβριου θα αναχωρησει για Περαμα για να εκτελεσει τις προγραματισμενες εργασιες συντηρησης του, και μετα οπως σας εχουμε ενημερωσει ΕΔΩ θα μπει σε αλλη γραμμη.
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 25/10 ΩΡΑ: 21:30
Δειτε το video με την τελευταιο καταπλου του πλοιου
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ 26/10 ΩΡΑ: 10:00
Το πλοιο αναχωρησε τις πρωτες πρωινες ωρες για Περαμα και αναμενεται να φτασει σε περιπου 23 ωρες.
Εκδηλωση ενδιαφεροντος Το Aegean Club είναι μία πρωτοβουλία του Πανεπιστημίου Αιγαίου για την καλύτερη συνεργασία με τις τοπικές επιχειρήσεις των νησιών του Αιγαίου, την αύξηση της τοπικής κατανάλωσης αλλά και τη δημιουργία ανταποδοτικών σχέσεων ανάμεσα στο Πανεπιστήμιο και τις τοπικές κοινωνίες. Το YUMMY είναι η εφαρμογή για κινητά, προσβάσιμη από τους φοιτητές, καθηγητές, απόφοιτους, διοικητικούς υπαλλήλους και συνεργαζόμενους του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος απευθύνεται σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στο νησί της Σάμου και θέλουν να αυξήσουν τη συνεργασία τους με την Πανεπιστημιακή Κοινότητα.
Παρακαλούμε όπως συμπληρώσετε την παρακάτω φόρμα μέχρι τις 12 Νοεμβρίου 2018.
Eπιστρεφει απο την ερχομενη Παρασκευη 26 Οκτωβριου το πλοιο Nissos Mykonos στα νησια του νομου μας. Συμφωνα με αυτα που ακουγονται η αιτια της γρηγορης επιστροφης του ειναι η ναυλωση αλλου πλοιου για το εξωτερικο και συγκεκρμενα για Ισπανια (δεν ηταν τυχαιο που 2 μερες σας εβαζα ισπανοφωνα τραγουδια στην ομαδα μας στο facebook). Δυο ονοματα πλοιων εχουν ακουστει μεχρι στιγμης, και κατα πασα πιθανοτητα ενα απο τα δυο θα μπει. Του Διαγορα και του Nissos Chios.
Συμφωνα με τις τελευταιες πληροφοριες που μας ερχονται, παρελθον θα αποτελεσει το πλοιο Παναγια Θεοτοκος μετα την ετησια επισκευη-ακινησια του. Στη θεση του θα μπει αλλο πλοιο, μεγαλυτερο απο αυτο.
Το Παναγια Θεοτοκος θα συνεχισει τα δρομολογια του σε αλλη γραμμη.
Μαθαινουμε οτι το νεο πλοιο ετοιμαζεται... και ελπιζουμε να ειναι ετοιμο για ταξιδια μεσα στις ημερομηνιες
Στο 6ο Διαμεσογειακό Συνέδριο για τις Θαλάσσιες Χελώνες που ολοκληρώθηκε την προηγούμενη εβδομάδα στο Porec της Κροατίας παρουσιάστηκαν σημαντικές δράσεις για την προστασία αυτών των χαρισματικών ζώων.
Το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος παρουσίασε στοιχεία για σημαντικές περιοχές φωλεοποίησης και διατροφής της Καρέτα και της Πράσινης Χελώνας στα νησιά του Αιγαίου, τονίζοντας την ανάγκη προστασίας αυτών των σημαντικών θαλάσσιων οικοτόπων.
Η ομάδα εργασίας με θέμα «Επιπτώσεις των Επιπλεόντων Απορριμμάτων στις Θαλάσσιες Χελώνες: Ανάπτυξη Διαμεσογειακών Συνεργειών για την Παρακολούθηση των Εμπλοκών» που συντόνισε Dr. Guido Pietroluongo, ο Υπεύθυνος Έρευνας Θαλάσσιων Θηλαστικών και Χελωνών, είχε πολύ μεγάλη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων. Τονίστηκε η ανάγκη καθορισμού κοινών πρωτοκόλλων και λύσεων αποτελεσματικής διαχείρισης, ενώ κατέληξε σε μία παραγωγική συζήτηση με στόχο να μεταφερθεί η εστίαση των επιστημόνων από τη συλλογή δεδομένων, στους τρόπους με τους οποίους η έρευνα μπορεί να φέρει πραγματικό αποτέλεσμα για την επίλυση των προβλημάτων που θέτουν σε κίνδυνο την επιβίωση των θαλάσσιων χελωνών, αλλά και γενικότερα της ζωής στις θάλασσές μας.
Το Πολεμικό Ναυτικό, στο πλαίσιο των εκδηλώσεων για τον Προστάτη του Άγιο Νικόλαο και μετά την επιτυχημένη δράση του 2017 όπου 12 μαθητές βίωσαν την εμπειρία πλου με υποβρύχιο, προσκαλεί για το έτος 2018 μαθητές της Γ’ Λυκείου να γίνουν ένα με τα στελέχη του ΠΝ, συμμετέχοντας σε έναν πλου με φρεγάτα του στόλου, καθώς και πτήση με ελικόπτερο ΠΝ (S70B AEGEAN HAWK).
H κλήρωση για την επιλογή των εικοσιπέντε (25) «τυχερών» μαθητών /μαθητριών θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2018, στο Θέατρο PIERCE Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος, κατά τη διάρκεια συναυλίας που διοργανώνει το Πολεμικό Ναυτικό προς τιμήν των οικογενειών του προσωπικού του.
Ο πλους της Φρεγάτας και η πτήση Ε/Π θα πραγματοποιηθεί κατά την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων – Νέου Έτους, προκειμένου να μη συμπέσει με το πρόγραμμα των σχολικών μαθημάτων. Για τη συμμετοχή στην κλήρωση απαιτείται η συμπλήρωση αίτησης και Υπεύθυνης Δήλωσης έως την Πέμπτη 29 Νοεμβρίου 2018 (ΕΔΩ).
Όσοι κληρωθούν και διαμένουν σε απόσταση άνω των 200χλμ από την Αθήνα, θα φιλοξενηθούν την παραμονή του απόπλου με μέριμνα του Πολεμικού Ναυτικού.
Οι αρχαιολόγοι έχουν ανακαλύψει αυτό το οποίο θεωρείται πως είναι το αρχαιότερο άθικτο ναυάγιο που έχει βρεθεί στον κόσμο ενώ όπως ανακοίνωσαν είναι αρχαιοελληνικό! Τα ναυάγιο βρέθηκε στο βυθό της Μαύρης Θάλασσας και φαίνεται να βρίσκεται εκεί για πάνω από 2.400 χρόνια. Το πλοίο, του οποίου το σκαρί έχει μήκος 23 μέτρων, θεωρείται αρχαίο ελληνικό και ανακαλύφθηκε με το κατάρτι, τα πηδάλια και τα κουπιά του να είναι σχεδόν ανέπαφα σε βάθος περίπου 2000 μέτρων κάτω από την επιφάνεια. Η έλλειψη οξυγόνου σε αυτό το βάθος το διατήρησε σε τόσο καλή κατάσταση, με βάση τους τους ερευνητές.
«Ένα πλοίο που επιβιώνει άθικτο από τον κλασικό κόσμο και βρίσκεται σε βάθος δύο χιλιομέτρων είναι κάτι που ποτέ δεν θα πίστευα ότι είναι εφικτό να βρούμε», τόνισε ο καθηγητής Jon Adams, ο επικεφαλής ερευνητής της ομάδας θαλάσσιας αρχαιολογίας της Μαύρης Θάλασσας (MAP). «Αυτό θα αλλάξει όσα γνωρίζουμε για τη ναυπηγική και τη ναυτιλία στον αρχαίο κόσμο», συμπλήρωσε. Το πλοίο θεωρείται πως ήταν εμπορικό και ο τύπος του θυμίζει μόνο αντίστοιχα που έχουμε δει σε κεραμικά αγγεία, όπως αυτό που είναι διάσημο ως το «Βάζο των Σειρήνων» που βρίσκεται στο Βρετανικό Μουσείο.
Το συγκεκριμένο αγγείο, που χρονολογείται από περίπου την ίδια περίοδο, απεικονίζει ένα παρόμοιο πλοίο και απεικονίζει τον Οδυσσέα δεμένο στο κατάρτι να αντιστέκεται στα τραγούδια των Σειρήνων.
Με βάση τις πληροφορίες, οι ερευνητές ανέφεραν πως σκόπευαν να εγκαταλείψουν το σκάφος στο σημείο όπου βρέθηκε, ωστόσο ένα μικρό τμήμα του είχε χρονολογηθεί με τη μέθοδο του άνθρακα από το Πανεπιστήμιο του Σαουθάμπτον και τα αποτελέσματα «επιβεβαίωσαν πως είναι το παλαιότερο άθικτο ναυάγιο». Η ομάδα τόνισε πως αναλυτικά τα στοιχεία θα δημοσιευθούν στη διάσκεψη MAP της Μαύρης Θάλασσας στο Λονδίνο αργότερα αυτή την εβδομάδα.
Κοντά στο σημείο, εντοπίστηκαν πάνω από 60 ναυάγια από τη διεθνή ομάδα αρχαιολόγων και επιστημόνων μετά από τριετή αποστολή εξερεύνησης της Μαύρης Θάλασσας. Οι ερευνητές δήλωσαν πως τα ευρήματα ποικίλουν σε ηλικία ενώ ένα ντοκιμαντέρ για το ναυάγιο πρόκειται να προβληθεί στο Βρετανικό Μουσείο την Τρίτη.
Και τα δύο ταχύπλοα καταμαράν, «Δωδεκάνησος Εξπρές» και «Δωδεκάνησος Πράιντ» διέθεσε η Dodekanisos Seaways για την επιτυχή διοργάνωση της μεγαλύτερης αθλητικής γιορτής του αιαγαιοπελαγίτικου χώρου, όπως είναι οι «Αιγαιοπελαγίτικοι Αγώνες Στίβου», που αποτελούν πλέον, επί τρεις δεκαετίες, το σημαντικότερο αθλητικό γεγονός για τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Συγκεκριμένα, μετά από έγκριση του αρμόδιου υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η ναυτιλιακή μας εταιρεία τροποποίησε τα δρομολόγια των δύο ταχύπλοων μεταφέροντας τους αθλητές και τους αθλητικούς παράγοντες στην Κω, που, φέτος, φιλοξενεί τους αγώνες.
Το «Δωδεκάνησος Εξπρές» αναχώρησε το πρωί της περασμένης Πέμπτης από τη Ρόδο με προορισμό τη Μυτιλήνη μεταφέροντας με την ευκαιρία και επισκέπτες στο πανέμορφο νησί του Βορείου Αιγαίου. Το πρωί της Παρασκευής αναχώρησε από τη Μυτιλήνη, με προορισμούς τη Χίο, Σάμο, και Κω μεταφέροντας 330 αθλητές, αθλητικούς παράγοντες και συνοδούς.
Την ίδια μέρα το ταχύπλοο καταμαράν «Δωδεκάνησος Πράιντ» μετέφερε τους συμμετέχοντες στους «Αιγαιοπελαγίτικους Αγώνες», στην Κω, από τη Ρόδο και τα νησιά του βορείου συγκροτήματος Πάτμο, Λειψούς, Λέρο και Κάλυμνο.
Κατ' αυτόν τον τρόπο δόθηκε η καλύτερη λύση σχετικά με τη διακίνηση των αθλητών, των προπονητών, και γενικότερα των αθλητικών παραγόντων, λαμβάνοντας υπ' όψη ότι σε προηγούμενα χρόνια έπρεπε να μεταβούν στην Αθήνα και από 'κει, με πλοία και αεροπλάνα, να μεταβούν στο νησί που φιλοξενούσε τους αγώνες, γεγονός που απαιτούσε περισσότερο χρόνο και υψηλό οικονομικό κόστος.
Να σημειωθεί ότι οι 30οι Αιγαιοπελαγίτικοι Αγώνες άρχισαν χθες και ολοκληρώνονται σήμερα, με ιδιαίτερη επιτυχία, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, στο νησί του Ιπποκράτη.
Στους αγώνες συμμετέχουν περισσότεροι από 400 αθλητές.
Η ανακοίνωση που έγινε για την τμηματική επέκταση της αιγιαλίτιδας ζώνης από τα 6 στα 12 ναυτικά μίλια, αποτελεί μια εξέλιξη η οποία αλλάζει την πάγια στάση της εξωτερικής πολιτικής στο συγκεκριμένο ζήτημα για 80 χρόνια.
Τα 6 ναυτικά μίλια ισχύουν από το 1936 και έκτοτε υπάρχει μια διαρκής συζήτηση περί του αν η Ελλάδα θα πρέπει να τα επεκτείνει στα 12, βάσει του εθιμικού δικαιώματος που ορίζεται από την ίδια τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας. Από τον Ιούνιο του 1996 και έπειτα, το συγκεκριμένο ζήτημα κατέστη κεντρικό για τις ελληνοτουρκικές σχέσεις, καθώς η Εθνοσυνέλευση της Τουρκίας εξουσιοδότησε το κράτος να κηρύξει πόλεμο εναντίον της Ελλάδας σε περίπτωση επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν.μ.
Τα χωρικά ύδατα αποτελούν επέκταση στη θάλασσα της εθνικής κυριαρχίας μιας χώρας πέρα από τις ακτές της. Θεωρούνται μέρος του εθνικού εδάφους και επ' αυτών ασκείται πλήρης εξουσία από την παράκτια χώρα. Πρόκειται δηλαδή για μια ζώνη συνέχεια των ακτών, που καλύπτει ένα τέτοιο πλάτος, απόσταση από την ακτογραμμή, η οποία καθορίζεται από τους ισχύοντες κάθε φορά κανόνες του Διεθνούς Δικαίου.
Τα χωρικά ύδατα της Ελλάδας εκτείνονται στα 6 ναυτικά μίλια από τη φυσική ακτογραμμή, δηλαδή από την παραλία. Σε ορισμένες περιπτώσεις, το πλάτος λόγω γεωγραφικών περιορισμών, μπορεί να είναι μικρότερο από 6 ν. μίλια. Εάν, π.χ., η απόσταση της ελληνικής ακτής από την απέναντι τουρκική ακτή είναι μικρότερη των 12 ν. μιλίων (το άθροισμα των χωρικών υδάτων των απέναντι ακτών), τότε εφαρμόζεται ο κανόνας της μέσης γραμμής, δηλαδή η μέση απόσταση των ακτών των δύο χωρών, εκτός εάν υπάρχουν άλλες σχετικές συμβατικές ρυθμίσεις.
Αυτή είναι η περίπτωση των ανατολικών ακτών των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου και της Δωδεκανήσου. Ειδικά για την οριοθέτηση στην περιοχή των Δωδεκανήσων ισχύει η Συμφωνία της 4ης Γενάρη 1932 και το Πρωτόκολλο της 28ης Δεκέμβρη 1932 μεταξύ Ιταλίας και Τουρκίας. Η συμφωνία αυτή ορίζει επακριβώς τα θαλάσσια σύνορα των Δωδεκανήσων και συνοδεύεται και από σχετικούς χάρτες. Η Ελλάδα θεωρείται διάδοχο κράτος της Ιταλίας στη συμφωνία αυτή με βάση τη Συνθήκη Ειρήνης των Παρισίων της 10ης Φλεβάρη 1947, που εκχωρεί την κυριαρχία των Δωδεκανήσων στην Ελλάδα. Δύο είναι τα νομοθετήματα τα σχετικά με την αιγιαλίτιδα ζώνη της Ελλάδας. Συγκεκριμένα, ο Α.Ν. 230/1936 «περί καθορισμού αιγιαλίτιδος ζώνης της Ελλάδος». Η πρόβλεψη αυτή επαναλαμβάνεται και στον ΚΔΝΔ (Ν.Δ. 187/1973», που ορίζει ότι «τα χωρικά ύδατα περιλαμβάνουν θαλάσσια ζώνη, της οποίας το πλάτος ορίζεται εις εξ ναυτικά μίλια, δυνάμενον να ορισθή και διαφόρως διά Π. Διαταγμάτων εκδιδομένων προτάσει του Υπουργικού Συμβουλίου».
Εκτοτε τα δεδομένα άλλαξαν. Σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο, εθιμικό και συμβατικό, η Ελλάδα έχει το δικαίωμα επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν. μίλια. Κατά την επικύρωση της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, η Ελλάδα προέβη σε δήλωση σύμφωνα με την οποία «ο χρόνος και ο τόπος άσκησης των εν λόγω δικαιωμάτων (...) είναι ένα ζήτημα που απορρέει από την εθνική της στρατηγική». Επιπλέον το άρθρο 2 του Ν.2321/1995, κυρωτικού της Σύμβασης του Δικαίου της Θάλασσας, προβλέπει ότι «η Ελλάδα έχει το αναφαίρετο δικαίωμα κατ' εφαρμογή του άρθρου 3 της κυρουμένης Συμβάσεως να επεκτείνει σε οποιονδήποτε χρόνο το εύρος της χωρικής θάλασσας μέχρι αποστάσεως 12 ν. μιλίων». Βέβαια, ένα δικαίωμα που δεν ασκείται, και μάλιστα υπό το βάρος της απειλής πολέμου από την Τουρκία, υποβαθμίζεται και με την πάροδο του χρόνου γίνεται ανενεργό. Η Τουρκία, με απόφαση της Εθνοσυνέλευσής της (8/6/1995), μόλις τέθηκε σε ισχύ η Σύμβαση του Δικαίου της Θάλασσας, εξέδωσε το γνωστό «casus belli». Θεωρεί ως αιτία πολέμου την επέκταση στα 12 μίλια των ελληνικών χωρικών υδάτων. Η Τουρκία έκτοτε δεν έχει ανακαλέσει την πολιτική της αυτή παρά την ...«ευρωπαϊκή» πορεία της.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το δικαίωμα επέκτασης των χωρικών υδάτων μέχρι τα 12 ν. μίλια έχει ασκηθεί ήδη από πολλά κράτη συμπεριλαμβανομένης και της Τουρκίας, η οποία από το 1964 έχει επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα στον Εύξεινο Πόντο και τη Μεσόγειο στα 12 ν. μίλια. Επίσης, από την τουρκική πλευρά προβάλλεται ο ισχυρισμός ότι με την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα νησιά του Αιγαίου στα 12 ν. μίλια θα αποκλειστούν οι τουρκικές ακτές από την πρόσβασή τους στη θάλασσα και η θαλάσσια επικοινωνία μεταξύ των τουρκικών παραλίων θα γίνεται μετά από ελληνική έγκριση. Σε καμία περίπτωση δε θα ισχύσει αυτό γιατί, σύμφωνα με τη νέα Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας, το δικαίωμα της αβλαβούς διέλευσης κατοχυρώνεται απόλυτα και διευρύνεται. Επίσης, υπάρχουν ειδικές ρυθμίσεις περί θαλασσίων στενών, που διευκολύνουν τη ναυσιπλοΐα. Κάνοντας χρήση αυτών των δικαιωμάτων ακόμα και πολεμικά πλοία άλλων χωρών μπορούν να περάσουν ανενόχλητα από τα ελληνικά χωρικά ύδατα και από τα στενά περάσματα μεταξύ των νησιών, όπως εξάλλου γίνεται και σήμερα.
Ενα άλλο επιχείρημα της τουρκικής πλευράς είναι ότι με την επέκταση των ελληνικών χωρικών υδάτων στα 12 μίλια, ανατρέπεται το «στάτους» που έφερε η Συνθήκη της Λοζάνης στο Αιγαίο. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι το πλάτος των χωρικών υδάτων δεν είναι κάτι στατικό αλλά καθορίζεται κάθε φορά με βάση το βεληνεκές των όπλων που μπορούν να προσεγγίσουν μια ακτή. Οταν υπογράφηκε, το 1923, η συγκεκριμένη συνθήκη ίσχυαν διεθνώς τα 3 ν. μίλια ως χωρικά ύδατα. Αργότερα έγιναν τα 6 ν. μίλια και σήμερα έχουν καθιερωθεί τα 12 ν. μίλια.
Πρέπει να επισημάνουμε ότι από την ελληνική πλευρά το ζήτημα της επέκτασης των χωρικών υδάτων στα 12 ν. μίλια «φυλάσσεται» περισσότερο σαν διαπραγματευτικό χαρτί σε μια επικείμενη διαδικασία συζήτησης όλου του πακέτου των τουρκικών διεκδικήσεων, καθώς τυχόν επέκταση στα 12 ν. μίλια των ελληνικών χωρικών υδάτων έχει καταλυτική επίδραση και στο ζήτημα της υφαλοκρηπίδας και του εναέριου χώρου.
Επίσης, δεν έχει γίνει χρήση ούτε του δικαιώματος που παρέχεται από το Διεθνές Δίκαιο για καθορισμό «ευθειών γραμμών βάσης». Πρόκειται για μια νοητή ευθεία γραμμή που συνδέει τις άκρες ενός κόλπου και η γραμμή αυτή ορίζεται ως βάση απ' όπου αρχίζει η μέτρηση του πλάτους της ζώνης των χωρικών υδάτων. Ούτε καν αυτό έχει γίνει. Ενα μέτρο που δε συνδέεται άμεσα με τις τουρκικές διεκδικήσεις και θα μεγέθυνε κατά πολύ τα ελληνικά χωρικά ύδατα και τον υπερκείμενο εναέριο χώρο. Σαν παράδειγμα ν' αναφέρουμε ότι κόλποι όπως οι Σαρωνικός, Θερμαϊκός, Λακωνικός, Στρυμονικός, κλπ. θα έκλειναν και θα αποτελούσαν περιοχή άσκησης ελληνικής κυριαρχίας. Η ίδια εγκατάλειψη ισχύει και για το δικαίωμα της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (ΑΟΖ) που μπορεί να ορίσει η Ελλάδα πέρα από τα χωρικά της ύδατα.
Θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά με αφορμή τους Αιγαιοπελαγίτικους Αγώνες στίβου, που θα διεξαχθούν στην Κω αυτό Σαββατοκύριακο.
Έμπρακτη στήριξη των αθλητών της νησιωτικής Ελλάδας από την Πολιτεία αποτελεί το "Μεταφορικό Ισοδύναμο" για τον αθλητισμό που τέθηκε επισήμως σε ισχύ από την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου.
Το "Μεταφορικό Ισοδύναμο" προβλέπει την κάλυψη της δαπάνης μετακίνησης των νησιωτών αθλητών ατομικών αγωνισμάτων, κατόχων Μοναδικού Αριθμού Νησιώτη (Μ.Α.Ν), για τη συμμετοχή τους σε αθλητικούς αγώνες. Σε δεύτερο χρόνο, το "Μεταφορικό Ισοδύναμο" θα επεκταθεί και σε νησιώτες αθλητές ομαδικών αθλημάτων.
Η κοινωνική παροχή του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού έχει στόχο την οικονομική στήριξη και ελάφρυνση των αθλητών που ζουν σε νησιά και όλα αυτά τα χρόνια επιβαρύνονταν με τα υψηλά έξοδα των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων προς και από τα γήπεδα/στάδια διεξαγωγής αγώνων.
Θα εφαρμοσθεί για πρώτη φορά με αφορμή τους Αιγαιοπελαγίτικους Αγώνες στίβου, που θα διεξάγονται στην Κω αυτό το Σαββατοκύριακο 20-21 Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση της Γενικής Γραμματείας Αθλητισμού (ΓΓΑ), η εφαρμογή του "Μεταφορικού Ισοδύναμου" είναι άλλη μια θετική εξέλιξη για τον ελληνικό αθλητισμό, μετά την έξοδο της χώρας από τα μνημόνια.
Για την πιστοποίηση στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής του δικαιούχου εκπαιδευτικού απαιτείται η υποβολή από πλευράς του σχετικής αίτησης στο διαδικτυακό τόπο http://metaforikoisodynamo.gr/ της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής (όπου, μεταξύ άλλων, συμπληρώνει τον αριθμό IBAN του τραπεζικού λογαριασμού, στον οποίο επιθυμεί να πιστώνονται τα σχετικά ποσά) καλούνται οι δικαιούχοι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί όπως προβούν στη σχετική ενέργεια υποβολής.
Ποιος είναι ο αριθμός των εισιτηρίων-διαδρομών που δικαιούται ο αναπληρωτής; Ο αριθμός είναι 14 έως 6 ανάλογα με το νησί (διαφέρει από νησί σε νησί κάτι που πρέπει να το δείτε πριν τη δήλωση περιοχών).
Οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ακολουθούν τη διαδικασία των μονίμων κατοίκων των νησιών
Λίγα λόγια για το πρόγραμμα... Πρίν απο ένα χρόνο περίπου (14/11/2017) αναρτήθηκε στο πρόγραμμα Διαύγεια, η πρόσκληση υποβολής αιτήσεων χρηματοδότησης σχεδίων στη Δράση «Δημιουργική Επανάχρηση Δημοτικής Ακίνητης Περιουσίας» του Ε.Π. «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)», ΕΣΠΑ 2014 – 2020.
Η νέα δράση του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία, 2014-2020» απευθύνεται στους ΟΤΑ Α βαθμού της χώρας και στοχεύει στην ανάδειξη των δημοτικών κτιρίων μέσω της λειτουργίας τους ως εστιών τουριστικής, πολιτιστικής, αλλά και επιχειρηματικής δραστηριότητας. Με την κατάλληλη διαμόρφωση των κτιρίων εσωτερικά και εξωτερικά και την εφαρμογή της νέας τους χρήσης, θα πρέπει να επιτευχθεί η επανάχρησή τους και η λειτουργική επανένταξή τους στον ιστό της πόλης, συμβάλλοντας άμεσα και έμμεσα στην οικονομική και κοινωνική αναζωογόνηση των αστικών περιοχών.
Μέγιστη χρηματοδότηση 2.500.000 ευρώ ανά πρόταση και έως 100%, ανάλογα με το είδος της αξιοποίησης
Η δράση συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από εθνικούς πόρους.
Έναρξη υποβολών: απο 8 Ιανουαρίου 2018 Διάστημα υποβολών: ανοικτό μέχρι εξαντλήσεως του Π/Υ Άμεση αξιολόγηση με βαθμολογούμενα κριτήρια Οι προτάσεις υποβάλλονται αποκλειστικά μέσω ΟΠΣ-ΕΣΠΑ.
Οσο αφορά τον Δήμο Σάμου...
Ο Δήμος Σάμου ενέκρινε τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα «Δημιουργική επανάχρηση Δημοτικής Ακίνητης Περιουσίας».Ειδικότερα, ο δήμος αποφάσισε την επανάχρηση των παλαιών αποθηκών του τελωνείου, οι οποίες βρίσκονται στο λιμάνι Καρλοβάσου και έχουν χαρακτηριστεί ως διατηρητέες, ώστε να αποτελέσουν «εστία πολιτισμού και τουρισμού».
Παράλληλα, ολοκληρώνονται οι σχετικές μελέτες, που αφορούν στις απαραίτητες τεχνικές εργασίες και στις απαιτούμενες προμήθειες εξοπλισμού, προκειμένου ο χώρος να λειτουργήσει ως εκθετήριο τοπικών προϊόντων, χώρος έκθεσης καλλιτεχνικών έργων, χώρος έκθεσης της ιστορίας της αλιείας , πολιτιστικός και τουριστικός πολυχώρος.
Απο αρχες Νοεμβριου μεχρι και της 25 του ιδιου μηνα, το πλοιο Παναγια Θεοτοκος που ενωνει τα 3 νησια του νομου μας (Σαμο-Ικαρια-Φουρνοι) θα πραγματοποιησει την ετησια ανικησια του - συντηρηση και θα περασει την ετησια επιθεωρηση. Το πλοιο θα επιστρεψει κανονικα στα δρομολογια του απο 26 Νοεμβριου καιρου παντα επιτρεποντος.
Σε νεωτερο ποστ θα αναρτησουμε και το εβδομαδιαιο προγραμμα των δρομολογιων του πλοιου απο 26/11/2018 εως 28/02/2019
Ελληνόκτητο είναι το πρώτο εμπορικό πλοίο που κινείται με αιολική ενέργεια. Ο λόγος για το M/V Afros, συνολικής χωρητικότητας 64.000 τόνων DW.
Το πλοίο, το οποίο διαχειρίζεται η εταιρεία Blue Planet Shipping με έδρα τον Πειραιά, αποτελεί το πρώτο παγκοσμίως φορτηγό πλοίο το οποίο ταξιδεύει χρησιμοποιώντας σύστημα πρόωσης με την χρήση αιολικής ενέργειας.
Πρόκειται για το σύστημα πρόωσης με στροφεία Flettner Rotor technology της Anemoi Marine Technologies.
Το συγκεκριμένο σύστημα υποβοηθά την πρόωση των πλοίων αυξάνοντας την αποδοτικότητα και μειώνοντας την χρήση καυσίμων, το κόστος λειτουργίας και την εκπομπή ρύπων.
Η Εύα Λίτινα, Υποψήφια Διδάκτωρας του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών του Πανεπιστημίου Αιγαίου, ήταν η νικήτρια του Διαγωνισμού καλύτερης επιστημονικής εργασίας στο πλαίσιο του Συνεδρίου του International Bar Association (ΙΒΑ) στον τομέα του Ναυτικού Δικαίου και Δικαίου Μεταφορών κατά την απερχόμενη ακαδημαϊκή χρονιά. Η επιστημονική εργασία της κ. Λίτινα με θέμα “A navigation in the uncharted waters of different legal systems: τhe case of enforcement of Foreign Arbitral Awards in the Greek territory” πραγματεύεται τα προβλήματα που ανακύπτουν κατά την εκτέλεση αλλοδαπών διαιτητικών αποφάσεων για την επίλυση ναυτικών διαφορών στην Ελλάδα. Επιλέχθηκε από τους κριτές του ΙΒΑ προς βράβευση ως η καλύτερη εργασία στον τομέα του Ναυτικού Δικαίου και Δικαίου Μεταφορών.
Ο ΙΒΑ είναι ο μεγαλύτερος διεθνής οργανισμός δικηγόρων και δικηγορικών συλλόγων παγκοσμίως. Τα μέλη του ξεπερνούν τους 180 δικηγορικούς συλλόγους και τους 80.000 δικηγόρους διεθνώς. Το Συνέδριο του ΙΒΑ διοργανώνεται κάθε χρόνο, περιλαμβάνοντας όλους τους τομείς δικαίου, με περίπου 200 συνεδρίες.
Η βράβευση της κ. Λίτινα αποτελεί μία ακόμα σημαντική διεθνή επιστημονική διάκριση των νέων επιστημόνων του Πανεπιστημίου Αιγαίου και, ειδικότερα, του Τμήματος Ναυτιλίας και Επιχειρηματικών Υπηρεσιών.
Στις 08:00 σημερα το πρωι αναχωρησε το πλοιο Dodekanisos Express απο τη Ροδο με τελικο προορισμο το λιμανι της Μυτιληνης με ενδιαμεσους σταθμους τα λιμανια της Κω-Καλυμνου-Πατμου. Το πλοιο αυριο θα αναχωρησει στις 08:00 μεταφεροντας αθλητες στα πλαισια των 30ων Αιγαιοπελαγιτικων αγωνων που θα γινουν 20 & 21 Οκτωβριου στο σταδιο Ανταγορας της Κω.
Στο αυριανο δρομολογιο θα πιασει στα λιμανια της Χιου-Σαμου-Κω
Κατα την διαρκεια της τελετης εναρξης των αγωνων θα τιμηθουν η Νικη Ξανθου (Ροδος), η Αγγελικη Τσιολακουδη (Λεσβος), η Χρυσοστομια Ιακωβου (Καλυμνος), ο Χριστοφορος Μερουσης (Χιος), ο Μιχαλης Μερτζανιδης (Λημνος) και ο Γιαννης Σμαλιος (Κως).
Το βραδυ του Σαββατου (20/10) θα γινει η "Γιορτη των αθλητων", προκειμενου να βραβευθουν οι αθλητες και αθλητριες των νησιων, που ξεχωρισαν στα φετινα Πανελληνια Πρωταθληματα και σε αγωνες με τα χρωματα των εθνικων ομαδων. Δρομολογιο επιστροφη των αθλητων (Δευτερα 22/10)
Το πλοιο θα επιστρεψει ξανα απο τη Μυτιληνη στη Ροδο την ερχομενη Τριτη 23/10 προσεγγιζοντας τα λιμανια που επιασε και σημερα
Η παράστασή του αποτελείται από άγκυρα, στο άνω αριστερό μέρος και χαρτογραφική απεικόνιση των Ιόνιων νήσων στο κάτω δεξιό
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Διαστάσεις: 57,3μ / 25,6μ / 21,9 μ Εκτόπισμα: 555 τ Αιώρηση: 2 Α/Σ ZORYA 10000 HP Πρόωση: 3 Α/Σ ZORYA 10000 HP Ταχύτητα: 60 κόμβοι Πλήρωμα: 33 Οπλισμός: 2x ΑΚ 630 εξάκαννα Gatling των 30mm, 2 x MS-227 εκτοξευτές ρουκετών των 22 σωλήνων έκαστος, διαμέτρου 140mm Μεταφορική ικανότητα: Τρία άρματα πενήντα τόνων, ή Δέκα ΤΟΜΠ, ή Οκτώ ΤΟΜΑ, ή Πεντακόσιοι στρατιώτες.
Τα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς (ΠΤΜ) τύπου ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑ (Ρωσική ονομασία ZUBR - Νατοϊκή ονομασία POMORNIK) είναι σήμερα τα μεγαλύτερα σε μέγεθος αερόστρωμνα αποβατικά σκάφη (Air - Cushion Landing Craft) στον κόσμο και αποτελούν την τέταρτη γενιά αεροστρόμνων σκαφών.
Το ΠΤΜ ΚΕΡΚΥΡΑ είναι το τέταρτο ΠΤΜ που παρελήφθηκε από το ΠΝ.
Είναι Ρωσικής προελεύσεως και σχεδιάσεως σύμφωνα με το πρόγραμμα 12322 . Η ναυπήγησή του ξεκίνησε το 2003 στο ναυπηγείο της εταιρίας ALMAZ της Αγίας Πετρούπολης και καθελκύστηκε 25-6-2004. Η άφιξη του στην Ελλάδα πραγματοποιήθηκε στις 22-12-2004. Η ένταξη του στο ΠΝ καθώς και η ύψωση Σημαίας πραγματοποιήθηκε στις 4-1-2005 με Κυβερνήτη τον Υποπλοίαρχο Η. ΚΟΥΠΛΑΚΗ ΠΝ.
Με την άφιξη του Μπαρμπαρός να ανοίγει τον πρώτο κύκλο ανησυχίας στην Κυπριακή ΑΟΖ, η Άγκυρα επιχειρεί με νέα Navtex να στήσει ακόμη ένα σκηνικό έντασης, στο Αιγαίο αυτή τη φορά.
Σύμφωνα με την ναυτική οδηγία που εξέπεμψε ο υδρογραφικός σταθμός της Σμύρνης , δεσμεύεται παράνομα περιοχή νότια της Ικαρίας, από μεθαύριο Παρασκευή έως την ερχόμενη Τετάρτη, προκειμένου τουρκικό πολεμικό πλοίο να ρυμουλκήσει υποβρύχια συσκευή. Δείτε τον χάρτη της Navtex
URNHOS N/W : 1028/18
AEGEAN SEA
TURKISH WARSHIP TOW UNDERWATER DEVICE, ON 19 OCT 18 1900Z TO 2300Z IN AREA BOUNDED BY;
37 08.29 N - 026 27.29 E
37 05.00 N - 026 08.59 E
37 23.59 N - 026 00.00 E
37 23.59 N - 026 03.59 E
37 27.00 N - 026 17.00 E
CAUTION ADVISED.
CLICK TO SEE ON THE MAP
Στον εντοπισμό και τη διάσωση εξήντα δύο (62) αλλοδαπών προέβη, βραδινές ώρες χθες, πλωτό σκάφος δύναμης FRONTEX, το οποίο βρισκόταν σε περιπολία στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής επιχείρησης ''ΠΟΣΕΙΔΩΝ 2018''. Συγκεκριμένα, το ανωτέρω πλωτό εντόπισε στη θαλάσσια περιοχή βόρεια ν. Σάμου, πνευστή μηχανοκίνητη λέμβο, με ικανό αριθμό αλλοδαπών επιβαινόντων. Υπό το συντονισμό του Ενιαίου Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, το πλήρωμα του σκάφους FRONTEX, προέβη στην ασφαλή περισυλλογή και διάσωση των ανωτέρω, οι οποίοι μεταφέρθηκαν στο λιμένα Καρλοβασίου. Προανάκριση διενεργείται από το Λιμενικό Σταθμό Καρλοβασίου.
Ήταν 7 Ιανουαρίου του 1977.
Το πλοίο «Γκλόρια» φορτωμένο με έντεκα τόνους (χασίσι μυρωδάτο, που λέει και το τραγούδι του Β.Τσιτσάνη) κατεργασμένου χασίς, αξίας 4 δισ. δραχμών, ερχόμενο από τη Βηρυτό και με προορισμό την Αμβέρσα ή το Άμστερνταμ «πιάστηκε» στον Ισθμό της Κορίνθου.
Το «Βαπόρι απ΄την Περσία» στηρίχθηκε στο πραγματικό γεγονός, έγινε τραγούδι και ερμηνεύτηκε για πρώτη φορά από τον Βασίλη Τσιτσάνη και τη Λιζέττα Νικολάου το 1977.
Μία από τις μεγαλύτερες ποσότητες χασίς που κατασχέθηκαν.
Τα ρεπορτάζ των εφημερίδων της εποχής ανέφεραν ότι το «Γκλόρια» ήταν πλευρισμένο στα Ίσθμια και περίμενε εντολές για την πορεία του, όταν βρέθηκαν πάνω του έντεκα τόνοι χασίς σκεπασμένοι με λινάτσες.
Συνελήφθησαν ο πλοίαρχος και οι ναυτικοί του πλοίου, μεταξύ αυτών και δύο Τούρκοι υπήκοοι, οι οποίοι είχαν κρυφτεί τις καμπίνες. Οι άντρες του λιμενικού τους έριξαν καπνογόνα, αναγκάζοντας τους να ανέβουν στο κατάστρωμα. Βρέθηκαν ακόμη δυο πιστόλια τύπου μπράουνιγνκ και πεντακόσιες σφαίρες. Παραλήπτες του φορτίου, σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν Λιβανέζοι υπήκοοι στην Αμβέρσα ή το Άμστερνταμ.
Ο πλοίαρχος του πλοίου ήταν ο Νίκος Ξανθόπουλος, ο «Κάπτεν Νικ» όπως τον αποκαλούσαν. Ήταν άνθρωπος της αμερικανικής Υπηρεσίας Δίωξης Ναρκωτικών DEA. Ο «Κάπτεν Νικ» με τα καράβια που είχε στην κατοχή του είχε γυρίσει όλες τις θάλασσες του κόσμου και είχε γνωρίσει τους πάντες γύρω από τα κυκλώματα του εμπορίου ναρκωτικών, από τις χώρες παραγωγής μέχρι και τον τελευταίο παραλήπτη χοντρέμπορο. Λαθρέμπορος τσιγάρων στην αρχή και ο ίδιος, διαφοροποιήθηκε στην πορεία, εξαιτίας του θανάτου ενός αδελφικού του φίλου από υπερβολική δόση μορφίνης. Από τότε ορκίστηκε στην καταπολέμηση των ναρκωτικών.
Αποδέχτηκε την πρόταση της DEA το 1964 και από τότε εισχωρούσε στα κανάλια των ναρκωτικών κι έδινε πληροφορίες σχετικά με τη διακίνηση. Μερικές φορές, όπως στην περίπτωση του «Γκλόρια», παραλάμβανε ο ίδιος το εμπόρευμα με το καράβι του ως μεταφορέας και το παρέδιδε στις λιμενικές αρχές. Το σκηνικό που στηνόταν, σε συνεργασία με τα ανώτερα κλιμάκια του υπουργείου της εκάστοτε χώρας, έπρεπε να είναι αληθοφανές, ώστε να μην εκτεθεί ο ίδιος και αποκαλυφθεί η ιδιότητά του στους ανθρώπους των ναρκωτικών, γεγονός που θα έθετε σε κίνδυνο τη ζωή του.
Έτσι, οι υποτιθέμενες συλλήψεις γίνονταν με τυμπανοκρουσίες και οι εφημερίδες βούιζαν για μέρες. Το Χριστουγεννιάτικο «δώρο». Στην περίπτωση της «Γκλόρια» συνέβη το εξής: Ο «Κάπτεν Νικ» βρισκόταν με το καράβι στη Λάρνακα, όταν τον πλησίασε ένας ναυτικός πράκτορας και του πρότεινε μια μεγάλη δουλεία. Ένα φορτίο από τη Βηρυτό με προορισμό το Ρότερνταμ. Ο «Κάπτεν Νικ» δέχτηκε και τράβηξε με το πλοίο του για τη Βηρυτό, στο λιμάνι Τζουνίχ. Εκεί συνάντησε δύο Λιβανέζους εμπόρους και συμφώνησαν για τη μεταφορά του εμπορεύματος, το οποίο ήταν 300 σακιά χασίς, 40 κιλά το καθένα.
Το ποσό για τη μεταφορά καθορίστηκε στο 300.000 δολάρια, τα μισά για τη φόρτωση και τα άλλα μισά με την παράδοση στο Ρότερνταμ. Η παραλαβή του εμπορεύματος έγινε έξω από το παραθαλάσσιο χωριό Ιμπέϊλ, όπου με βάρκες μεταφέρθηκαν τα τσουβάλια με το χασίς.
Με την τελευταία βάρκα μπήκαν στο «Γκλόρια» και ι δυο Τούρκοι συνοδοί του εμπορεύματος. Στο μεταξύ, πριν από την παραλαβή, στις 23 Δεκεμβρίου του 1976, ο «Κάπτεν Νικ» είχε καλέσει από το ραδιοτηλέφωνο του «Γκλόρια» το Υ.Ε.Ν. στην Ελλάδα και είχε ειδοποιήσει συνθηματικά ότι θα τους φέρει πολλούς τόνους «σοκολάτα» δώρο για Χριστούγεννα. Η εντολή ήταν να προχωρήσει, ενώ συμφωνήθηκε ο τρόπος και ο τόπος προσέγγισης. Για να μην εκτεθεί στους λαθρεμπόρους, ενημέρωσε ακόμη το Υ.Ε.Ν. ότι θα πλεύσει δέκα μίλια νότια της Πύλου και ζήτησε το ελληνικό καταδιωκτικό του λιμενικού να τους προσεγγίσει στο συγκεκριμένο σημείο για έναν τυπικό «έλεγχο».
Μετά τη φόρτωση του εμπορεύματος, ο «Κάπτεν Νικ» έβαλε πλώρη για την Πύλο, έχοντας πλήρωμα δύο ναύτες, μαζί τους βεβαίως και οι δύο Τούρκοι συνοδοί ο Arif Polak και ο ανιψιός του, Rezik Polak. Κατευθυνόμενος προς την Πύλο συνάντησε 11-12 μποφόρ που τον ανάγκασαν να αλλάξει πορεία. Τράβηξε προς τη Σίφνο όπου αγκυροβόλησε προσωρινά. Ειδοποίησε εκ νέου το Υ.Ε.Ν. και πήρε εντολές για νέο τόπο συνάντησης, τα Ίσθμια Κορίνθου. Το «Γκλόρια» έφτασε στις 6 Ιανουαρίου 1977 στα Ίσθμια, όπου το περίμενε σχεδόν όλο το λιμενικό σώμα.
Οι δύο Τούρκοι οδηγήθηκαν στις φυλακές του Ναυπλίου, ενώ ο «Κάπτεν Νικ» και το πλήρωμά του, μετά τις αρχικές υποτιθέμενες συλλήψεις, δέχτηκαν τα συγχαρητήρια του αρχηγού Υ.Ε.Ν, Αλέξανδρου Παπαδόγγονα. Το υπουργείο Οικονομικών όρισε ως αμοιβή για τη μεγάλη επιτυχία 7.800.000 δραχμές. Ο Νίκος Ξανθόπουλος από αυτά πήρε ενάμιση εκατομμύριο δραχμές ενώ τα υπόλοιπα μοιράστηκαν μεταξύ των αξιωματικών.
Σπάνιο video του British Pathé για την γνωστή υπόθεση
Η Hellenic Seaways ανακοινώνει ότι μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας εξαγοράς πλειοψηφικού πακέτου μετοχών της εταιρίας «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΙΣ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» από τον Όμιλο Attica Group, το πρόγραμμα πιστών πελατών Βonus Miles την 31η Οκτωβρίου 2018 αναστέλλει την λειτουργία του, σύμφωνα με τους όρους του προγράμματος.
Ο Όμιλος Attica Group μέσω των εταιρειών του Blue Star Ferries, Superfast Ferries και Hellenic Seaways, σας παρέχει τη δυνατότητα να εγγραφείτε στο πρόγραμμα επιβράβευσης Seasmiles, προσφέροντάς σας δώρο 100 πόντους καλωσορίσματος. Η κάρτα μέλους Seasmiles αναγνωρίζεται σε όλο το διευρυμένο δίκτυο δρομολογίων του Ομίλου, ανταμείβοντάς σας για την αγορά των εισιτηρίων σας και για τις καταναλώσεις ή αγορές σας στα πλοία του Ομίλου, σε οποιαδήποτε προορισμό επιλέξετε να ταξιδέψετε στις Γραμμές Εσωτερικού για Κυκλάδες, Σποράδες, Αργοσαρωνικό, Δωδεκάνησα, Β.Α. Αιγαίο, Κρήτη αλλά και στις γραμμές Ελλάδας-Ιταλίας.
Στο πλαίσιο λειτουργίας του προγράμματος, ο Όμιλος Attica Group δημιουργεί και επενδύει σε επιτυχημένες συνεργασίες, με σκοπό να παρέχει αποκλειστικά στα μέλη Seasmiles περισσότερα προνόμια, προσφορές και ειδικές εκπτώσεις, σε ένα δυναμικά αναπτυσσόμενο δίκτυο επιλεγμένων Συνεργατών.
Η δημιουργία νέου λογαριασμού Seasmiles για τα μέλη του προγράμματος Bonus Miles,θα είναι διαθέσιμη online από 01/11/2018 έως 31/01/2019 στο www.seasmiles.com .
Επιπρόσθετα, ο Όμιλος Attica Group παρέχει στα Bonus Miles μέλη που θα έχουν υπόλοιπο χρημάτων 100 ευρώ και άνω στο ηλεκτρονικό τους πορτοφόλι στις 31/10/2018, το πλεονέκτημα αναγνώρισης και μετατροπής του υπολοίπου τους σε πόντους, με αντιστοιχία 1€=1πόντος, ανεξαρτήτως βαθμίδας.
Η ένταξη των παραπάνω μελών Bonus Miles στο πρόγραμμα Seasmiles, θα είναι διαθέσιμη online από 01/11/2018 έως 31/01/2019 στο www.seasmiles.comμε τις εξής διευκρινίσεις:
Αν είστε ήδη μέλος στο Seasmiles και στο Bonus Miles, θα ισχύσει το άθροισμα των πόντων το οποίο θα προκύψει από τα 2 προγράμματα στον Seasmiles λογαριασμό σας και θα διατηρηθεί η υψηλότερη βαθμίδα κάρτας.
Aν είστε μέλος μόνο στο Bonus Miles, θα δημιουργηθεί νέος λογαριασμός Seasmiles στον οποίο θα ενταχτεί αυτόματα το υπόλοιπο του ηλεκτρονικού σας πορτοφολιού. Η νέα κάρτα σας θα διατηρήσει την ίδια βαθμίδα με την παλιά Bonus Miles. Για την παρούσα περίπτωση δεν θα ισχύσει το δώρο 100 πόντων καλωσορίσματος.
Για την ολοκλήρωση των παραπάνω, θα πρέπει να εισέλθετε στην επίσημη ιστοσελίδα του προγράμματος Seasmiles στοwww.seasmiles.comαπό 01/11/2018 έως 31/01/2019.
Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για την υποστήριξή σας και είμαστε βέβαιοι ότι θα παραμείνετε κοντά μας ώστε να σας προσφέρουμε ακόμα περισσότερα προνόμια και υπηρεσίες για μοναδικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.
Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2018 κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) του Υπ. Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα συζητηθούν: το Master Plan Πυθαγορείου (Σχέδιο όρων δόμησης-χρήσεων γης λιμένα Πυθαγορείου) και οι τεχνικές μελέτες έργων επέκτασης αλιευτικού καταφυγίου Μπάλου Ν. Σάμου (και η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων).
Μοναδική στιγμή… Μητέρα φυσητήρας θηλάζει το μικρό της στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στη Μύκονο και την Ικαρία, ενώ στην επιφάνεια διακρίνεται λίγο γάλα! … Απίστευτο; Κι όμως η εικόνα αυτή μεταφέρθηκε σε όλους μας μέσω αεροφωτογραφίας από τη συνεργασία του Wings for Science με το Ινστιτούτο Αρχιπέλαγος…. Κάτι που δεν είχαμε δει έως τώρα, καθότι οι μοναδικές φωτογραφίες που έγιναν viral από φυσητήρες ήταν αρνητικού περιεχομένου…
Είναι γνωστό άλλωστε ότι αρκετές εκατοντάδες φυσητήρες ζουν στο Αιγαίο, κινούνται σε μεγάλη βάθη αναζητώντας τη τροφή τους (καλαμάρια κυρίως), θεωρούνται οι καλύτεροι δύτες με δυνατότητα κατάδυσης ακόμη και στα 1000 μέτρα ενώ σε κάθε εμφάνισή τους στην επιφάνεια προσφέρουν μοναδικής ομορφιές στιγμιότυπα…
Όπως αναφέρεται στην σχετική ανάρτηση της ιστοσελίδας του Archipelagos - Institute of Marine Conservation «Μας περιβάλλουν θάλασσες, που τελικά ελάχιστα τις γνωρίζουμε. Εάν δεν γνωρίσουμε το μοναδικό τους φυσικό πλούτο, είναι αδύνατον να τον προστατεύσουμε … Ας βοηθήσουμε όλοι στη διάδοση της γνώσης αναφορικά με τη ζωή στις θάλασσές μας».