Δευτέρα 30 Ιανουαρίου 2017

Νέες ναυπηγήσεις πλοίων σχεδιάζουν Attica, Μινωικές, ενώ μαίνεται ο πόλεμος για την HSW


Πριν καν οριστικοποιηθεί η short list των υποψηφίων αγοραστών του 40,4% της Πειραιώς στην Hellenic Seaways, ο ανταγωνισμός έχει ήδη λάβει θέση για την επομένη μέρα της ακτοπλοϊκής αγοράς, όχι μόνον στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς. Και αυτά τα σχέδια, που εξετάζουν τόσο η Attica όσο και οι Μινωικές Γραμμές, περιλαμβάνουν και νέες ναυπηγήσεις.

Σύμφωνα με πληροφορίες η Attica Group, μητρική εταιρεία των Superfast Ferries και Βlue Star Ferries, βρίσκεται σε διαδικασία διερεύνησης της αγοράς αναφορικά με το ενδεχόμενο να προχωρήσει στη ναυπήγηση νέων επιβατηγών οχηματαγωγών πλοίων. Μάλιστα, εφόσον τελικά αποφασιστεί να προχωρήσει σε αυτές τις νέες επενδύσεις, εξετάζεται ο εξοπλισμός τους να γίνει με μηχανές διπλού καυσίμου, που θα έχουν δηλαδή τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν και υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG).

H Attica Group που δραστηριοποιείται στο Αιγαίο και στην Αδριατική και λειτουργεί σε ορισμένες γραμμές κοινοπρακτικά με την ΑΝΕΚ (Κρήτη, Αδριατική), επεξεργάζεται σχέδια ενίσχυσης του κύκλου εργασιών της με νέους συνδυασμούς δρομολογίων και περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου. Ειδικότερα, στα άμεσα σχέδιά της είναι και η ενίσχυση της νεοσυσταθείσας εταιρείας Africa Morocco Links (AML) με σκοπό την επέκταση της δραστηριότητάς της σε νέες γραμμές, μεταξύ Μαρόκου και ηπειρωτικής Ευρώπης.

Πριν από λίγες εβδομάδες η Attica υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΠΑ για τη χρήση υγροποιημένου φυσικού αερίου από τα επιβατηγά της πλοία. Οι δύο εταιρείες μελετούν από κοινού τις παραμέτρους και τις προϋποθέσεις για τη χρησιμοποίηση του LNG σε πλοία, πριν αποφασίσουν τα επόμενα βήματά τους. Η ακτοπλοϊκή, μαζί με τη ΔΕΠΑ, συμμετέχει στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα Poseidon Med II, το οποίο αποσκοπεί στην εισαγωγή του LNG ως κύριο καύσιμο για τη ναυτιλιακή βιομηχανία και στην ανάπτυξη δικτύου υποδομών ανεφοδιασμού. Στο έργο, συντονιστής του οποίου είναι η ΔΕΠΑ, συμμετέχουν η Ελλάδα, η Ιταλία και η Κύπρος και τα λιμάνια του Πειραιά, της Πάτρας, του Ηρακλείου, της Βενετίας, της Ηγουμενίτσας και της Λεμεσού. Εχει προϋπολογισμό 53,3 εκατ. και χρηματοδοτείται κατά 50% από την Ε.Ε., ενώ το υπόλοιπο 50% χρηματοδοτούν 26 ελληνικές, ιταλικές και κυπριακές επιχειρήσεις.

Οι Μινωικές
Νέες ναυπηγήσεις όμως εξετάζουν και οι Μινωικές γραμμές που κατέχουν το 48,5% της Hellenic Seaways και παράλληλα διεκδικούν αυτές τις μέρες στον εν εξελίξει διαγωνισμό της Πειραιώς το 40,4% που κατέχει η τράπεζα. Το εάν οι παραγγελίες θα γίνουν από τις Μινωικές ή από τη μητρική του Grimaldi Group δεν έχει ακόμα αποφασιστεί. Ομως είναι εργασία σε εξέλιξη. Ο διευθύνων σύμβουλος των Μινωικών, Αντώνης Μανιαδάκης, δηλώνει πως η ακτοπλοϊκή σχεδιάζει «επέκταση σε νέες γραμμές, μικρών και μεσαίων αποστάσεων, με τη δρομολόγηση νεότευκτων πλοίων, με σκοπό την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών αντίστοιχων με εκείνες που προσφέρουμε στη γραμμή Ηράκλειο-Πειραιάς».

Είναι έτσι πιθανόν πριν εκπνεύσει η δεκαετία να επανέλθουν έπειτα από πολλά χρόνια στις ελληνικές θάλασσες νεότευκτα πλοία και μάλιστα ιδιαίτερα φιλικά προς το περιβάλλον, εφόσον προχωρήσει η ανάπτυξη του LNG στη Μεσόγειο. Κάτι το οποίο εκτιμάται ότι νομοτελειακά θα συμβεί, καθώς η νέα άνοδος των τιμών των καυσίμων απειλεί ήδη από φέτος την κερδοφορία των ακτοπλοϊκών και το ρυθμιστικό περιβάλλον έχει προσανατολιστεί στο φυσικό αέριο: Η χρήση του LNG διασφαλίζει τη συμμόρφωση προς την υφιστάμενη νομοθεσία σχετικά με την περιεκτικότητα των καυσίμων πλοίων σε θείο, καθώς και προς την απόφαση του Ιnternational Μaritime Οrganization (ΙΜΟ) για την υιοθέτηση σε ευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα του ορίου 0,5% στην περιεκτικότητα των ναυτιλιακών καυσίμων σε θείο από την 1η Ιανουαρίου 2020.

Εν τω μεταξύ, τις αμέσως επόμενες ημέρες αναμένεται να οριστικοποιηθεί η short list των υποψηφίων που θα περάσουν στη β΄ φάση του διαγωνισμού για τη συμμετοχή της τράπεζας στο μετοχικό κεφάλαιο της Hellenic Seaways, η οποία ανέρχεται στο 40,4%. Στην αγορά οι Μινωικές αντιμετωπίζονται ως φαβορί. Ομως κανείς, ασφαλώς, δεν μπορεί να προδικάσει το αποτέλεσμα, αφού στον διαγωνισμό εμφανίστηκαν και άλλοι υποψήφιοι.

Πηγή: kathimerini

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2017

29/01/2014 - Πρώτη αναχώρηση του Blue Star Ithaki απο το λιμάνι Καρλοβάσου

Απο το αρχειο του New port Karlovassi δείτε φωτογραφικό υλικο αλλα και ενα video απο την πρώτη αναχώρηση του Blue Star Ithaki απο το λιμανι μας.


Video

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2017

Ξανά στους Ωκεανούς το θρυλικό "Καλυψώ" του Ζακ Υβ Κουστό

Το Καλυψώ, το θρυλικό ωκεανογραφικό σκάφος του Ζακ-Υβ Κουστώ που σάπιζε εγκαταλειμμένο από το 2007 σε ένα γαλλικό λιμάνι, θα ξεκινήσει και πάλι τα ταξίδια του στις ανοιχτές θάλασσες, ανακοίνωσε σήμερα το Ίδρυμα Κουστώ, η εταιρεία στο οποίο ανήκει.
"Εργαζόμαστε ώστε να βγάλουμε το πλοίο από το Κονκαρνό (της Βρετάνης) σε τρεις μήνες. Ο στόχος μας είναι να το αποκαταστήσουμε πλήρως και να αρμενίζει ξανά για να γίνει ο πρεσβευτής των ωκεανών, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης του", ανέφερε το Ίδρυμα στο Γαλλικό Πρακτορείο.
"Εκτιμούμε ότι θα χρειαστούν 12-18 μήνες μέχρι να γίνει αξιόπλοο το Καλυψώ", συνέχισε, διευκρινίζοντας ότι έχει έρθει σε επαφή με εταιρείες που θα μπορούσαν να αναλάβουν το έργο.
Στο πηδάλιο του Καλυψώ - που κατασκευάστηκε στις ΗΠΑ για να χρησιμοποιηθεί ως ναρκαλιευτικό -  ο Γάλλος εξερευνητής, ωκεανογράφος και συγγραφέας όργωνε τις θάλασσες από το 1950 και για περισσότερα από 40 χρόνια. Ο πιστός του σύντροφος ήταν επίσης η βάση του, από την οποία γύριζε ταινίες για τα βάθη των ωκεανών. Το γνωστότερο από τα ντοκιμαντέρ αυτά είναι ο Σιωπηλός κόσμος που κέρδισε τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες το 1956.

Το ναυάγιο στην Σιγκαπούρη και η δικαστική περιπέτεια

 Τον Ιανουάριο του 1996, ένα χρόνο πριν από τον θάνατο του Κουστώ, το πλοίο του βυθίστηκε στο λιμάνι της Σιγκαπούρης. Ανασύρθηκε από τη θάλασσα και μεταφέρθηκε αρχικά στη Μασσαλία και κατόπιν, το 2007, στο Κονκαρνό, προκειμένου να συντηρηθεί. Η αποκατάστασή του ωκεανογραφικού ωστόσο καθυστέρησε λόγω της διαμάχης μεταξύ του ναυπηγείου Πιριού —που είχε αναλάβει το έργο— και του Ιδρύματος Κουστώ.
Τον Δεκέμβριο του 2014 γαλλικό δικαστήριο διέταξε το Ίδρυμα να πάρει το πλοίο από το ναυπηγείο πριν από τις 12 Μαρτίου 2015 και να καταβάλει στο Πιριού το ποσό των 300.000 ευρώ. Το Ίδρυμα Κουστώ άφησε τότε να εννοηθεί ότι σχεδίαζε να εκθέσει το Καλυψώ στο Μονακό ενώ το ναυπηγείο απειλούσε ότι θα το πουλούσε σε δημοπρασία.
"Τελικά, το Ίδρυμα Κουστώ κατάφερε να φέρει στο ίδιο τραπέζι γενναιόδωρους μαικήνες", αναφέρει στον ιστότοπό του.
"Όταν επιστρέψει το Καλυψώ στη Μεσόγειο θα πλέει με τις δικές του μηχανές, όπως το επιθυμούσε ο κυβερνήτης Κουστώ", πρόσθεσε η Φρανσίν Κουστώ, η δεύτερη σύζυγος του εξερευνητή και πρόεδρος σήμερα του Ιδρύματος.
Το ναυπηγείο Πιριού διαβεβαίωσε ότι "θα κάνει ότι είναι δυνατόν" για να απομακρυνθεί το πλοίο από τις δεξαμενές του. Σημείωσε ότι δεν είχε ενημερωθεί εκ των προτέρων για το σχέδιο του Ιδρύματος, το οποίο πάντως του κατέβαλε τα οφειλόμενα ποσά τον Δεκέμβριο.

Πηγή: thetoc

Το φιλί της ζωής στο Sardinia Vera την τελευταια στιγμη απο την από την Ισπανική Balearia


Και εκεί που όλοι πιστεύαμε βαση των δημοσιευμάτων σε πολλές ιστοσελίδες οτι έφτασαν οι τίτλοι τέλους για το γνωστό σε μας Sardinia Vera έρχεται νεο δημοσίευμα απο το nautilia.gr που τα ανατρέπει ολα.
Σύμφωνα με αυτό η Ισπανική η Ισπανική Balearia έρχεται να του δώσει το "φιλί της ζωής" και να το αξιοποιήσει στη νέα διεθνή γραμμή Valencia (Ισπανία) - Mostaganem (Αλγερία) που εγκαινίασε το περασμένο καλοκαίρι. Μετά από τις εξαιρετικές επιδόσεις που πέτυχε στην ανωτέρω γραμμή, ο ισπανικός κολοσσός δείχνει πλέον έτοιμος να επιβάλλει την παρουσία του σε όλες τις γραμμές της δυτικής Μεσογείου.
Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή άνοιξε στις 14 Ιουνίου 2016 με τη δρομολόγηση του Νήσος Χίος, "αδελφάκι" του δικου μας Νήσος Μυκονος το οποίο επιλέχθηκε ως το ιδανικό πλοίο, λόγω μεγέθους, υψηλής ταχύτητας και ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών.

Προσοχή σε όσους έχουν τρέιλερ στο αλιευτικό καταφύγιο Καρλοβάσου

Απο Σταμάτη Ανδριανόπουλο

Θα ήθελα να ευχαριστήσω μερικούς αήθης συμπολίτες μου για την αγάπη τους προς εμένα βγάζοντας τα μπουλόνια από το τρέιλερ της βάρκας μου και ανταλλάσσοντας την ρόδα μου με δικιά τους ξεχνώντας να βάλουν πάλι τα μπουλόνια προφανώς για να πάθω μεγαλλιτερη ζημιά.

Θα ήθελα δε να ρωτήσω τη Δημοτική Ενότητα Καρλοβασίου προς τι ο υποτιθέμενος φύλακας χωρίς βεβαίως να ζητήσω περαιτέρω ευθύνες για την έγκατάληψη της μαρίνας που σε λίγο ούτε βαρκάκι δεν θα βγαίνει έξω.

Κυριοι που έχετε βάρκες η τρέιλερ προσέξτε γιατί πολύ κλέψιμο πέφτει στην περιοχή.
Ευχαριστω για την προσοχή σας.

28/01/2014 - 28/01/2017. Eνα αστερι στο λιμανι μας πριν 3 χρονια

Aφιξη υπο βροχη στο λιμανι μας
Ας δουμε τι ειχε γραφτει....

Η Blue Star Ferries δίνει προσωρινή λύση στο ακτοπλοϊκό της Σάμου και της Ικαρίας

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρία Blue Star Ferries είναι αυτή που αναλαμβάνει να καλύψει τη γραμμή της Σάμου μέχρι τις 3 Φεβρουαρίου, όταν και θα επανεξεταστεί το θέμα που έχει προκύψει με την αδυναμία της ΝΕΛ να καλύψει τις συμβατικές της υποχρεώσεις εξυπηρετώντας τους κατοίκους των νησιών μας.

Το πλοίο Blue Star Ithaki θα  προεκτήνει το δρομολόγιο του μέχρι την Ικαρία (Εύδηλο) και τη Σάμο (Καρλόβασι) δίνοντας προσωρινή λύση στο πρόβλημα.

Tα δυο δρομολόγια θα γίνουν Τρίτη και Σάββατο.

Αναλυτικά τα δρομολόγια θα έχουν ως εξής:
Αναχώρηση από Πειραιά 07:30 άφιξη στον Εύδηλο 15:50 και Καρλόβασι 17:30.
Διανυκτέρευση στο Καρλόβασι.
Η επιστροφή θα γίνει Τετάρτη και Κυριακή από Καρλόβασι 09:45, από Εύδηλο 11:30 και άφιξη στο λιμάνι του Πειραιά στις 20:00

Δειτε φωτογραφιες απο την πρωτη αφιξη του πλοιου στο λιμανι μας αλλα και ενα video 15" που πρωτη φορα το ανεβαζουμε στο διαδικτιο.



Θα ηθελα να ευχαριστησω τον πλοιαρχο και το πληρωμα του Παναγια Θεοτοκος για την φιλοξενια στο πλοιο τους μιας και εκεινη την ωρα που εφτασε το Blue Star Ithaki στο λιμανι μας εβρεχε αρκετα δυνατα.

Το τελευταιο ταξιδι με τα χρωματα της Blue Star Ferries το εκανε 25/10/2014
To πλοιο πουληθηκε στην Καναδικη BFL και ονομαστηκε Fundy Rose και αρχισε να εκτελει δρομολογια στην γραμμη Saint John - Digdy.

Διαβαστε επισεις ΕΔΩ ενα αφιερωμα που εκανε η Εlliniki Aktoploia στις 24 Φεβρουαριου 2014 μιας και ειχαν ταξιδεψει μεχρι το Καρλοβασι με το δρομολογιο του πλοιου το Σαββατο 1 Φεβρουαριου.

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2017

Πίνακας αποτελέσματος Γνωμοδότησης για το θέμα 11 της από 25.01.2017 συνεδρίασης του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ.)

Θεμα 11

ΑΙΤΗΜΑ
Α) Διακοπη δρομολογιων Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Μυκονος" για εκτελεση εργασιων ετησιας επιθεωρησης απο 15/02/2017 εως 29/03/2017
Β) Τροποποιηση δρομολογιων Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Μυκονος" απο 30/03/2017 εως 116/06/2017
Γ) Τροποποιηση δρομολογιων Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Ροδος" απο 14/02/2017 εως 11/06/2017

ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗ
1. Για το χρονικο διαστημα απο 14/02/2017 εως και 18/04/2017 ομοφωνα θετικα το αιτημα της εταιρεια με προσεγγιση του Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Ροδος" και σε λιμενα Καρλοβασιου Σαμου συμφωνα με δηλωση εκπροσωπου της
2. Για το χρονικο διαστημα απο 19/04/2017 εως 31/10/2017 συμφωνα με το απο 24/01/2017 νεοτερο αιτημα της ενδιαφερομενης εταιρειας:
Α) Ομοφωνα θετικα στην τροποποιηση δρομολογιων Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Μυκονος"
Β) Κατα πλειοψηφια θετικα στην ανακληση ανακοινωσης δηλωσης δρομολογισης Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Ροδος".
Γ) Ομοφωνα θετικα στην δρομολογιση Ε/Γ-Ο/Γ "Νησος Ροδος" απο 12/06/2017 εως 31/10/2017 συμφωνα με προγραμμα δρομολογιων ανωτερω ανακοινωσης.

Πέμπτη 26 Ιανουαρίου 2017

Ο Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών Σάμου θα τιμήσει τα πληρώματα των σκαφών του λιμενικού Σώματος, τους άνδρες του κλιμακίου ειδικών αποστολών καθώς και το προσωπικό του λιμεναρχείου Σάμου

Ο Σύνδεσμος Εφέδρων Αξιωματικών Σάμου κατα την κοπή της Πρωτοχρονιάτικης πίτας που θα γίνει την ερχόμενη Κυριακή, 29 Ιανουαρίου στις 18:00 στη Λέσχη Αξιωματικών Σάμου, θα απονείμει τιμητικές πλακέτες στα πληρώματα των σκαφών του λιμενικού Σώματος, στους άνδρες του κλιμακίου ειδικών αποστολών καθώς και στο προσωπικό του λιμεναρχείου Σάμου.

Το πείραμα «Πρωτέας» και τα μυστικά της Σαντορίνης

Είκοσι έξι ημέρες, 40 επιστήμονες, ένα ωκεανογραφικό από τη Νέα Υόρκη, 92 υποθαλάσσιοι σεισμογράφοι.

Το πείραμα «Πρωτέας» που έλαβε χώρα στον βυθό της Σαντορίνης ήταν κάτι πρωτόγνωρο για τα δεδομένα του νησιού. Με επικεφαλής τη δρα Εμιλι Χουφτ από το Πανεπιστήμιο του Ορεγκον, συμμετοχές από το Imperial College του Λονδίνου και με την καθοριστική συμβολή Ελλήνων επιστημόνων πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά λεπτομερής χαρτογράφηση του υποθαλάσσιου χώρου της Σαντορίνης, ενός «γεωλογικoύ μουσείου» με πλούσια εκθέματα: κατάλοιπα από κατακρημνίσεις, ηφαιστειακούς κώνους και σεισμικά ρήγματα.

Τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας που έλαβε χώρα τον Δεκέμβριο του 2015 ήρθαν στο φως πριν από λίγες ημέρες: Μεταξύ άλλων ανακαλύφθηκαν έξι νέοι ηφαιστειακοί κώνοι, εντοπίστηκαν ενεργά -ανεξερεύνητα μέχρι σήμερα- σεισμικά ρήγματα ανάμεσα στο οποία και εκείνο που πιστεύεται ότι προκάλεσε τον φονικό σεισμό του 1956 στην Αμοργό, ενώ βρέθηκε ένα υποθαλάσσιο όρος ύψους 300 μέτρων. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων συνεχίζεται και αναμένεται να παράσχει ιδιαίτερα σημαντικά στοιχεία, όπως την τρισδιάστατη απεικόνιση -σε βάθος 12 χιλιομέτρων- των μαγματικών θαλάμων του ηφαιστείου της Σαντορίνης και του γειτονικού υποθαλάσσιου ηφαιστείου Κολούμπος, κάτι που γίνεται για πρώτη φορά παγκοσμίως σε ένα ενεργό υποθαλάσσιο ηφαίστειο. Βάσει των ερευνητικών δεδομένων θα εκτιμηθεί και η επικινδυνότητα του Κολούμπου, το οποίο θεωρείται επτά φορές πιο ενεργό από το ηφαίστειο της Σαντορίνης. Το ηφαίστειο είχε απασχολήσει τη δημοσιότητα την περίοδο 2011-2012 όταν εμφάνισε σεισμική έξαρση.

«Η Σαντορίνη επελέγη επειδή συνιστά μια πρόκληση για τους επιστήμονες διεθνώς. Ας μην ξεχνάμε ότι η ηφαιστειακή έκρηξη που προκλήθηκε στο νησί πριν από 3.600 χρόνια, δηλαδή το 1615-1620 π.Χ., θεωρείται η μεγαλύτερη των τελευταίων 10.000 ετών», εξηγεί η κ. Παρασκευή Νομικού, επίκουρος καθηγήτρια στο Τμήμα Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και μία εκ των αρχηγών της αποστολής.

ΟΙ ΠΡΟΣΔΟΚΙΕΣ Δαπανηρή και σύνθετη η έρευνα

«Οταν γνωρίζεις τη γεωμετρία και τις διαστάσεις του μαγματικού θαλάμου ενός ηφαιστείου, είσαι σε θέση να γνωρίζεις την ποσότητα του μάγματος που έχει συσσωρεύσει το ηφαίστειο, άρα και την ποσότητα που δύναται να εκλυθεί σε περίπτωση έκρηξης, την ένταση που θα έχει και σε γενικές γραμμές τον χρόνο εκδήλωσής της», εξηγεί η κ. Νομικού περιγράφοντας τις προσδοκίες της επιστημονικής κοινότητας από το πείραμα στη Σαντορίνη. Προσδοκίες που εν μέρει εξηγούν και τα διόλου ευκαταφρόνητα χρηματικά ποσά που δαπανήθηκαν για την εκτέλεσή του: Μόνο για τη χρήση του ωκεανογραφικού πλοίου Marcus Langseth, το οποίο ταξίδευε έναν μήνα για να φτάσει στη Σαντορίνη από την Αμερική, χρειάστηκαν 150.000 δολάρια.

«Συνολικά χαρτογραφήθηκε η υποθαλάσσια περιοχή από την Αμοργό μέχρι και την ευρύτερη περιοχή της Σαντορίνης. Βρέθηκαν νέοι ηφαιστειακοί κώνοι δυτικά της Σαντορίνης, με τον μεγαλύτερο να έχει διάμετρο 300 μέτρων ενώ επίσης εντοπίστηκαν κάποιοι ακόμη στα βορειοανατολικά του νησιού στην περιοχή του Κολούμπου ανεβάζοντας συνολικά τον αριθμό των γνωστών ηφαιστειακών κώνων σε 25», συνεχίζει η κ. Νομικού. «Βρήκαμε επίσης κατολισθήσεις γύρω από το νησί της Σαντορίνης και χαρτογραφήσαμε τα πιθανά ρήγματα που έδωσαν τον σεισμό του 1956, ρήγματα δυναμικότητας τουλάχιστον 7,5 Ρίχτερ. Χρησιμοποιήθηκε ένα δίκτυο χερσαίων και θαλάσσιων σεισμογράφων ενώ σε μία από τις φάσεις του πειράματος 36 αεροβόλα εξέπεμπαν ηχητικά κύματα κάθε 7-8 δευτερόλεπτα προκαλώντας ελεγχόμενες σεισμικές δονήσεις ώστε να χαρτογραφηθούν τα στρώματα του πυθμένα και να παρατηρηθούν οι αντιδράσεις του ηφαιστείου. Τα νέα δεδομένα απεικονίζονται στους καινούργιους βαθυμετρικούς χάρτες που καταρτίστηκαν».
Ηταν μία πολύπλοκη διαδικασία κατά την οποία οι υψηλές τεχνολογίες κατάφεραν να υπερκεράσουν τις δυσκολίες που έχει μια υποθαλάσσια γεωλογική έρευνα. Τα πρώτα αποτελέσματα ανακοινώθηκαν ήδη στο διεθνές συνέδριο της Αμερικανικής Γεωφυσικής Ενωσης (AGU) στο Σαν Φρανσίσκο, ενώ τους επόμενους μήνες αναμένονται αναλυτικότερα στοιχεία.
Στο πείραμα από την πλευρά της Ελλάδας συμμετείχαν επίσης δύο ακόμη ερευνήτριες του ΕΚΠΑ και ο καθηγητής Σεισμολογίας στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και γενικός γραμματέας του Ινστιτούτου Μελέτης και Παρακολούθησης του Ηφαιστείου Σαντορίνης, Κώστας Παπαζάχος.

Κατερίνα Ροββά

Πηγή: ethnos

Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2017

Μια ειδηση που δεν βγαλαμε ...

Hταν μια πληροφορια που μου ηρθε και να πω την μαυρη αληθεια με χαροποιησε αφανταστα.
Φυσικα και δεν την δημοσιοποιησα γιατι φοβομουνα μην τυχον κατι παει στραβα στο τελος.
Τελικα εκει γυρω στις 19:00 δεχτηκα τηλεφωνηματα και μηνηματα που την επιβεβαιωναν.
Το Νησος Ροδος και στο λιμανι Καρλοβασου.

Το μονο που περιμενουμε τωρα ειναι να δουμε τα νεα τροποποιημενα δρομολογια (αναχωροαφιξεων) απο την HSW.

Εξετάσεις υποψηφίων εκπαιδευτών χειριστών ταχυπλόων σκαφών έτους 2017


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ                                                       Πειραιάς, 24-01-2017
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ –
ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΦΥΛΑΚΗΣ
ΚΛΑΔΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΕΥΣΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
ΤΜΗΜΑ A’
Ταχ. Δ/νση: Ακτή Βασιλειάδη, Πύλες Ε1-Ε2
Ταχ. Κώδικας: 18510, Πειραιάς
Πληροφορίες: Υποπλοίαρχος Λ.Σ. ΑΛΙΚΑΚΟΣ Πέτρος.
Τηλέφωνο: 213 1371217
Fax: 213 1371505
E-mail: dla@hcg.gr
                                                                     ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ ΧΕΙΡΙΣΤΩΝ ΤΑΧΥΠΛΟΩΝ ΣΚΑΦΩΝ
ΕΤΟΥΣ 2017

Ανακοινώνεται ότι, την 30-03-2017 ημέρα Πέμπτη και ώρα 09:00, στις κτιριακές εγκαταστάσεις  του Γρ. Νηολογίων του Κεντρικού Λιμεναρχείου Πειραιά (Ακτή Μιαούλη 50, Τ.Κ. 18510), θα διεξαχθούν οι θεωρητικές (γραπτές) εξετάσεις των υποψηφίων για την απόκτηση πιστοποιητικού εκπαιδευτή χειριστών ταχυπλόων σκαφών και την 31-03-2017 ημέρα Παρασκευή και ώρα 09:00, στο χώρο της Μαρίνα Ζέας, (Πειραιάς – Φρεαττύδα), θα διεξαχθούν οι  πρακτικές εξετάσεις, αντίστοιχα. Η εξέταση των υποψηφίων θα γίνει σύμφωνα με τη διαδικασία και επί των θεματικών αντικειμένων που προβλέπονται στο άρθρο 6 του αριθμ. 50 Γενικού Κανονισμού Λιμένων (Β' 1151/2013), όπως ισχύει.
Αιτήσεις   για  τη   συμμετοχή   στις   εξετάσεις,   θα  υποβληθούν   από   τους   ενδιαφερόμενους   στo ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ & ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ, Ακτή Βασιλειάδη, Πύλες Ε1-Ε2, στη Διεύθυνση Λιμενικής Αστυνομίας , 4ος όροφος, γραφείο 448, μέχρι και την 22-03-2017, είτε αυτοπροσώπως είτε από νόμιμα εξουσιοδοτημένο από αυτούς   πρόσωπο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 4 του άρθρου 3 του προαναφερόμενου κανονισμού, ήτοι, όταν η αίτηση δεν υποβάλλεται αυτοπροσώπως, πρέπει να συνοδεύεται από ευκρινές φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας ή των   αντίστοιχων νόμιμων δικαιολογητικών. Το πρόσωπο που υποβάλλει την αίτηση, εκ μέρους του  ενδιαφερομένου, προσκομίζει τη νόμιμη για αυτό εξουσιοδότηση, η οποία πρέπει να φέρει και τη βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής του εξουσιοδοτούντος.

Πηγή: hcg

Προοδος εργασιων ανελκυσης του Παναγια Τηνου μεσω Web Cameras

Την Κυριακη που μας περασε 22 Ιανουαριου ειχαμε αναφερθει ΕΔΩ στο θεμα εναρξης των εργασιων για την ανελκυση του Παναγια Τηνου που βρισκεται απο την Μεγαλη Τριτη 26 Απριλιου 2016 μισοβυθισμενο στο λιμανι του Πειραια (πυλη Ε3).

Μπoρειτε να βλεπετε την προοδο των εργασιων μεσω της Web Cameras που βρισκεται στο λιμανι του Πειραια, απεναντι απο την πυλη Ε7.

Τρίτη 24 Ιανουαρίου 2017

Επιστολή του Βουλευτή Σαμού στον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Θεοτοκά για το θέμα μη προσέγγισης πλοίου στους λιμένες Ευδήλου και Καρλοβάσου για ενα μήνα σχεδόν

Κύριε Γραμματέα
Από τις 15 Φεβρουαρίου 2017 και σχεδόν για ένα μήνα ξεκινάει η ετήσια συντήρηση του πλοίου «Νήσος Μύκονος». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα λιμάνια του Ευδήλου Ικαρίας και Καρλοβασίου Σάμου να μείνουν χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση και επομένως να μην εξυπηρετούνται ευρείες περιοχές των δύο νησιών. Να σημειώσουμε ότι τόσο η εμπορική όσο και η επιβατική κίνηση προς Καρλόβασι Σάμου και Εύδηλο Ικαρίας είναι αυξημένη και κρίσιμη τόσο για την οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα της Σάμου και Ικαρίας, όσο και για τη διατήρηση του μεταφορικού κόστους των προϊόντων σε λογικά επίπεδα.

Επιπρόσθετα, το Καρλόβασι είναι πόλη που φιλοξενεί τμήματα του Πανεπιστημίου Αιγαίου και επομένως χρειάζεται να ληφθεί υπόψη στον προγραμματισμό των ακτοπλοϊκών δρομολογίων και αυτή η τόσο σημαντική παράμετρος, που αφορά στη μετακίνηση των φοιτητών και τη διευκόλυνση του εκπαιδευτικού έργου του Πανεπιστημίου, χωρίς επιπλέον οικονομική επιβάρυνση.

Σας καλώ, ώστε με επείγουσα παρέμβασή σας και ενόψει της συνεδρίασης του ΣΑΣ την Τετάρτη 25-1-2017, να καλυφθεί από την υπεύθυνη, για την εκτέλεση των δρομολογίων, εταιρεία, η απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση του Καρλοβασίου Σάμου και του Ευδήλου Ικαρίας, με τους υπόλοιπους προγραμματισμένους προορισμούς, τόσο για την περίοδο που το Νήσος Μύκονος θα βρίσκεται σε συντήρηση όσο και για το χρονικό διάστημα που θα ισχύσουν οι νέες τροποποιήσεις δρομολογίων.

Δευτέρα 23 Ιανουαρίου 2017

Δοκιμαστικη Λειτουργια Web Cameras απο το New Port Karlovassi - Δευτερο Link


Oπως σας ειχαμε αναφερει ΕΔΩ απο την περασμενη Πεμπτη 19 Ιανουαριου εχουμε ξεκινησει καποιες ΔΟΚΙΜΕΣ ΟΝ LINE απο την καμερα του Νew port Karlovassi.

Συμφωνα με τα στατιστηκα που εχουμε στην διαθεση μας αρκετα μεγαλη ηταν η ανταποκριση σε αυτη την προσπαθεια μας.
Μεχρι 180 χρηστες την ιδια στιγμη συνδεμενοι !!!!
Σας Ευχαριστουμε πολυ γ' αυτο.

Εκτος απο το πρωτο LINK-1 (που ηδη γνωριζετε), ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ 23 Ιανουαριου υπαρχει και ΝΕΟ LINK-2

Το LINK-1 το βλεπεται με Web browser  Μozila & Google Crome
To LINK-2 το βλεπεται ΜΟΝΟ με Web browser Μozila
Οι δοκιμες συνεχιζονται.......

Για οτι νεωτερο ή για τυχον ΝΕΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ  θα σας ενημερωσουμε ΑΜΕΣΑ.

Νew port Karlovassi

 16. Μπορώ να τοποθετήσω διαδικτυακές (web) κάμερες, για προβολή εικόνας σε διάφορες ιστοσελίδες για διαφημιστικούς σκοπούς;Για τη διαφημιστική προβολή ενός τόπου ή μιας επιχείρησης δεν είναι αναγκαία η χρήση εικόνων όπου τα πρόσωπα είναι αναγνωρίσιμα.
Θα πρέπει να φροντίσετε:
α) είτε οι κάμερες να είναι τοποθετημένες κατά τρόπο τέτοιο ώστε να μην είναι εφικτή η αναγνώριση προσώπων ή αριθμών πινακίδων αυτοκινήτων (οπότε και δεν υφίσταται επεξεργασία προσωπικών δεδομένων) 
β) είτε να λαμβάνετε κατάλληλα μέτρα, όπως τεχνικές θόλωσης, αν στη λαμβανόμενη εικόνα περιλαμβάνονται πάντα πρόσωπα, ώστε αυτά να μην είναι αναγνωρίσιμα. Στην περίπτωση αυτή υφίσταται επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και πρέπει να υποβάλλετε γνωστοποίηση Πρέπει να είστε πολύ προσεχτικοί ώστε στην προβαλλόμενη εικόνα να μην αναγνωρίζονται πρόσωπα ή/και πινακίδες αυτοκινήτων, καθώς τότε συντελείται μη νόμιμη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων (εκτός κι αν έχετε τη ρητή συγκατάθεση όλων όσων τα δεδομένα επεξεργάζεστε, πράγμα ανέφικτο στις περισσότερες περιπτώσεις).

Προσκληση συνεδριασης Συμβουλιου Ακτοπλοικων Συγκοινωνιων (Σ.Α.Σ.) 25/01/2017

                                     1. Παρακαλεισθε οπως την 25η Ιανουαριου 2017, ημερα Τεταρτη και ωρα 12:30 π.μ, προσελθεται στο κτηριο του Υπουργειου Ναυτιλιας & Νησιωτικης Πολιτικης (Αρχηγειο Λιμενικου Σωματος - Ελληνικης Ακτοφυλακης), Ακτη Βασιλειαδη, Πυλες Ε1-Ε2, αιθουσα 577, προκειμενου να συμετασχετε στην συνεδριαση του Συμβουλιου Ακτοπλόικων Συγκοινωνιων (Σ.Α.Σ.) που συγκροτηθηκε με τη (β) σχετικη. Σε περιπτωση κωληματος, παρακαλεισθε οπως ενημερωσετε τον αναπληρωτη σας.
                                     2. Τα θεματα της ημηρεσιας διαταξης που θα συζητηθουν στη συνεδριαση, επισυναπτονται.
                                     3.  Η σχετικη με τα θεματα αλληλογραφια θα σας αποσταλει με ηλεκτρονικο ταχυδρομειο.

                                                                          Ο Προεδρος
                                                                      Ιωαννης Θεοτοκας

Το μονο θεμα που αναφερεται σε πλοιο-α του Νομου Σαμου ειναι το θεμα 11



 Ολα τα θεματα της Η.Δ. του Συμβουλιου Ακτοπλοικων Συγκοινωνιων (Σ.Α.Σ) μπορειτε να τα δειτε ΕΔΩ

Καπετάν Αγάπιος Παριανός. Ένας γνήσιος Ικαριώτης Καπετάνιος

Συναντήσαμε τον καπετάν-Αγάπιο Παριανό στο πλοίο "ΔΙΑΓΟΡΑΣ" της Blue Star Ferries τον Αύγουστο του 2013. Μας μίλησε για την διαδρομή του στη θάλασσα και στα καράβια.

Μια μεγάλη διαδρομή που ξεκινά από τα motor-ships το 1980, περνά από φορτηγά, γκαζάδικα, τσιμεντάδικα, επιβατηγά/οχηματαγωγά, οχηματαγωγά για να φτάσει μέχρι το "Blue Star Ithaki" και τον «Διαγόρα». Είναι ένας άνθρωπος τόσο ζεστός και τόσο φιλικός που όταν τον πρωτοσυναντάς έχεις την αίσθηση ότι τον γνωρίζεις από χρόνια. Θα μπορούσε να τον περιγράψει κανείς με πέντε λέξεις και μόνο:

«Είναι ένας γνήσιος Ικαριώτης Καπετάνιος».
Ένας ξεχωριστός άνθρωπος για τον οποίο τα λόγια είναι πραγματικά φτωχά.

Ας τον αφήσουμε να μας περιγράψει ο ίδιος ετούτο το μεγάλο θαλασσινό ταξίδι από την Ικαρία του '80 μέχρι τα Δωδεκάνησα του σήμερα

«Ο τόπος μου είναι η Ικαρία. Εκεί γεννήθηκα και μεγάλωσα.
Η καριέρα μου ξεκινά από τα motor-ships το 1980. Ξεκινά με ένα μικρό motor-ship από την Ικαρία, το «Καλή Αρχή» που ανήκε σε άνθρωπο του οικογενειακού μου περιβάλλοντος. Τότε ήταν που αποφάσισα να ακολουθήσω το ναυτικό επάγγελμα. Έμεινα πέντε μήνες σε αυτό το πλοίο και μετά μπαρκάρισα σε ένα FREEDOM του Αγγελικούση για ένα χρόνο.

Μετά ξαναγύρισα στο «Καλή Αρχή» για ταξίδια στο Αιγαίο.

Στη συνέχεια πήγα ξανά στον Αγγελικούση και μετά από αυτό το δεύτερο ταξίδι πήρα το δίπλωμα του Ανθυποπλοιάρχου. Για προετοιμασία για το δίπλωμα φοίτησα τότε για 3 μήνες στο φροντιστήριο «ΕΡΜΗΣ».
Εδώ συνάντησα για πρώτη φορά τον καπετάν-Δημήτρη Λαδά. Δώσαμε εξετάσεις και πήραμε το δίπλωμα το 1983».

Από την Ικαρία στα καράβια - «Πόθος για μανούβρα»
«Στη θάλασσα με έφερε η αγάπη μου για τη θάλασσα και ο πόθος για μανούβρα.

Θυμάμαι μικρός τα βαπόρια που έρχονταν στην Ικαρία, το «Φίλιππος» και το «Παντελής». Μετέπειτα θυμάμαι το «Μιμίκα Λ» του Κώστα του Λάτση που πήγαινε και στη Σύρα. Μετά ήρθαν το «Ιόνιον» και το «Έλλη».
Το 1975 έφτασε το «Σάμαινα».
Ακολούθησαν το «Αιγαίον», το «Ίκαρος» και το «Golden Vergina». Και στην πορεία του χρόνου, το 1989, ήρθαν και τα πλοία του Μάκη του Αγούδημου».Δημητρούλα 20

Το «Σάμος» - Μια δεκάχρονη πορεία
«Καπετάνεψα για πρώτη φορά στα 24 μου χρόνια στο motor-ship «Σάμος» με το δίπλωμα του ανθυποπλοιάρχου. Στο «Σάμος», ένα φορτηγό 45 μέτρα μήκους και 500 τόνων, έκανα την πρώτη μου πλοιαρχία.

Έμεινα εδώ από το 1984 έως το Μάιο του 1995. Το πλοίο ανήκε σε συγγενικό πρόσωπο

Στα δέκα χρόνια βγήκα έξω μόνο 3 φορές από 2 μήνες. Ταξιδεύαμε από Πειραιά για Σάμο-Ικαρία. Και όταν άρχισαν να ευδοκιμούν τα ferry-boats στο Αιγαίο και να μας παίρνουν τα φορτία κάναμε επέκταση του δρομολογίου μας προς Χίο-Μυτιλήνη. Το ταξίδι μας κρατούσε μια εβδομάδα.

Κουβαλούσαμε χύδην φορτίο. Υλικά οικοδομών σε παλέτες, σακιά τσιμέντου, σίδερα, ξυλεία, τα πάντα. Κατά διαστήματα, πηγαίναμε και σε άλλα νησιά.

Θυμάμαι από το Λευκαντί της Εύβοιας φορτώσαμε ξυλεία για την Κρήτη. Ειδικά φορτία, όπως ο δυναμίτης, είχαν πιο καλό ναύλο.

Έχω γυρίσει όλα τα νησιά του Αιγαίου με αυτό το πλοίο. Τα motor-ships αντικατέστησaν τα καΐκια και αυτά με τη σειρά τους αντικαταστάθηκαν από τα ferries".

Η σύνθεση του πληρώματος ενός motor-ship
"Το πλήρωμα του «Σάμος» το αποτελούσαν επτά άτομα. Ο πλοίαρχος, δύο στη μηχανή και τέσσερις στην κουβέρτα. Στη μηχανή ήταν ένας μηχανικός με δίπλωμα του Γ' και ένας μηχανοδηγός. Στην κουβέρτα δούλευαν τέσσερις ναύτες, από τους οποίους ο ένας ναυτολογούνταν λοστρόμος.

Ένα άτομο από το πλήρωμα αναλάμβανε το μαγείρεμα, συνήθως αυτός που ήξερε να μαγειρεύει. Σε μας αυτός που ήξερε ήταν ο μηχανικός".

Το ξάνοιγμα στην καριέρα
«Τον Απρίλιο του 1995 πουλήθηκε το «Σάμος». Τα διαθέσιμα φορτία δεν μπορούσαν, πια, να ζήσουν το πλοίο. Η μεταφορά φορτίων μειώθηκε αισθητά εξαιτίας του ανταγωνισμού των ferries.

Τότε, λοιπόν, βγαίνω στην αγορά εργασίας και αρχίζω να χτυπώ πόρτες. Είχα παραμείνει δέκα χρόνια ανθυποπλοίαρχος και έπρεπε να κάνω ξάνοιγμα στην καριέρα μου.

Το 1995 και το 1996 ταξίδεψα, ως υποπλοίαρχος, με ένα φορτηγό 4000 τόνων ικαριώτικης πλοιοκτησίας, το ΒΙΒΗ Μ.

Κάναμε μεσογειακές γραμμές.

Στο τέλος του 1996 έχω καλύψει την υπηρεσία μου για το δίπλωμα του Υποπλοιάρχου και στις αρχές του 1997 ξεκινώ στο ΚΕΣΕΝ για να πάρω το δίπλωμα. Θα πάρω το δίπλωμα του Δευτέρου με 14 χρόνια διαφορά από το δίπλωμα του Ανθυποπλοιάρχου

Στο ΚΕΣΕΝ κάναμε μαζί με τον Τάσο τον Μαθιούδη και τον Μάκη τον Σκιαδά. Φοιτήσαμε και πήραμε το δίπλωμα και κρατάμε μια απεριόριστη φιλία. Και με τους δύο δεθήκαμε με δυνατή φιλία από τότε. Με τον καπετάν-Τάσο το Μαθιούδη, ο οποίος σήμερα είναι πιλότος στη Μύκονο, βρεθήκαμε μαζί στη συνέχεια στον Αγούδημο.

Για να πάρουμε το δίπλωμα εμείς κάναμε πέντε κύκλους. Καθώς είμαστε από εξατάξιο Γυμνάσιο κάναμε ένα επιπλέον κύκλο. Τρεις κύκλοι στο ΚΕΣΕΝ για το δίπλωμα και επιπλέον ένας κύκλος για τα Ναυτιλιακά Όργανα και ένας κύκλος GO».

Ταξίδια με γκαζάδικα και τσιμεντάδικα
«Κατά διαστήματα έκανα σε μικρά γκαζαδικάκια. Πέρασα για λίγο από το «Μαρία» του Μιχάλη του Σπανού και από τον Μελισσανίδη.

Έφυγα και βρέθηκα στα τσιμεντάδικα του ΜΠΟΥΚΟΥ στη Χαλκίδα το 1998. Ταξίδεψα με το «Sea Cement», το «Τσιμεντάς» (δεν υπάρχει πια) και το «Εύβοια ΙΙ». Αυτά ήταν τα πιο μικρά πλοία του Μπούκου και μπορούσα να ταξιδέψω ως καπετάνιος με το δίπλωμα του Υποπλοιάρχου.

Εδώ έμεινα από το 1998 μέχρι το 2000.

Έχω κυβερνήσει σε πολλούς τύπους πλοίων. Μόνο στα ταχύπλοα δεν έχω κάνει. Το 2000 έπρεπε να πάρω το επόμενο δίπλωμα. Τότε πήγα στα γκαζάδικα του Μαμιδάκη και ταξίδεψα με το «ΑΤΤΑΛΟΣ», 8000 τόνων».

Με το δίπλωμα του πλοιάρχου
«Στο τέλος του 2002 πήρα το δίπλωμα του καπετάνιου. Μου είπαν να πάω στο «ΑΤΛΑΣ» σαν υποπλοίαρχος και να πιάσω στην πορεία καπετάνιος. Πήγα, αλλά δεν κάθισα πολύ.

Βρέθηκα και πάλι στο Μπούκο (Cement Ναυτιλιακή) τον Μάρτιο του 2003. Από τις αρχές του 2003 μέχρι και το 2004 έκανα στο «Εvia Cement III" και το «Εvia Cement IV"

Όμως, από κάποια στιγμή τα ταξίδια με τα πλοία αυτά άρχισαν να ξεμακραίνουν από την Ελλάδα. Ήθελα να είμαι κοντά στην οικογένειά μου. Για το λόγο αυτό, το Μάιο του 2004 ήρθα και έκανα μια αίτηση στον Αγούδημο για να μπω στη Ακτοπλοΐα».


Στον Μάκη τον Αγούδημο
«Έτσι ευτύχησα να βρεθώ εκπαιδευόμενο πλοίαρχος στο «Μιλένα» με πλοίαρχο τον καπετάν-Φώτη Γκέκα. Μπήκα σαν υποπλοίαρχος. Τους είπα να με δουν και να με κρίνουν.

Έμεινα 3,5 μήνες στο «Μιλένα» με τον καπετάν-Φώτη το Γκέκα. Κάναμε δρομολόγια από Πειραιά για Σάμο-Ικαρία και πάνω μέχρι Καβάλα.

Το δεύτερο τρίμηνο του 2004 πήγα στο «Νταλιάνα» με τον καπετάν-Λευτέρη τον Καρυστινό και μένω μέχρι τα τέλη του 2004.
Στο διάστημα αυτό ήρθε στο πλοίο και ο καπετάν-Τάσος ο Μαθιούδης και με βοήθησε να προχωρήσω».

Για τον καπετάν-Τάσο Μαθιούδη
«Αν βρίσκομαι σήμερα στην ακτοπλοΐα το οφείλω στο Τάσο το Μαθιούδη. Ο καπετάν-Τάσος σήμερα είναι πλοηγός στη Μύκονο. Τα δύο χρόνια που έκανα στο "Blue Star Ithaki" τον συνaντoύσα στη Μύκονο».

Καπετάνιος στο «Μιλένα»
«Στις 14 Ιουνίου του 2005 ναυτολογούμαι σαν επιθεωρητής πλοίαρχος στο «Μιλένα» για 15 μέρες στο ξεκίνημα της Ιταλίας. Το «Μιλένα» είναι το πρώτο πλοίο που μου δίνει ο Αγούδημος να πλοιαρχήσω. Στην πορεία ήρθε και ανέλαβε ο καπετάν-Φώτης ο Γκέκας και εγώ πήγα στο «Νικόλας Α» για ενάμισι μήνα. Κάναμε τη γραμμή Πειραιάς–Ρόδος μέχρι τον Αύγουστο που το πλοίο έδεσε.

Στις 21 Νοεμβρίου 2005 θα βρεθώ ξανά στο «Νικόλας Α» μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου 2006.

Σε δρομολόγια στη γραμμή Πειραιά-Κως-Ρόδος. Δεν δυσκολεύτηκα να προσαρμοστώ. Έχω την εκτίμηση ότι η δεκάχρονη υπηρεσία μου στο «Σάμος» με βοήθησε να αποκτήσω την ναυτοσύνη που χρειαζόταν για να ανταπεξέλθω στα νέα μου καθήκοντα.

Στη συνέχεια θα πάω πλοίαρχος στο «Νταλιάνα» στις 9 Ιανουαρίου 2007 και μένω 4 μήνες μέχρι τις 29 Απριλίου 2007. Ταξιδεύαμε στη γραμμή από Θεσσαλονίκη για Κρήτη».

Στο «Δημητρούλα»
«Στη συνέχεια πήγα στο «Δημητρούλα» που επρόκειτο να πάει στη Safaga, αλλά τελικά δεν πήγε.  Το 2007 κάναμε δρομολόγια με το «Δημητρούλα» από Θεσσαλονίκη για Ηράκλειο από τις 20 Απριλίου μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου 2007.

Στις 20 Σεπτεμβρίου πηγαίνω πάλι στο «Νταλιάνα» όταν έφυγε ο καπετάν-Λευτέρης Βεκρής. Μένω στο «Νταλιάνα» μέχρι την 1η Νοεμβρίου του 2007 στη γραμμή της Θεσσαλονίκης».

Στο «Μαρίνα»
«Τον Νοέμβριο του 2007 θα πάω στο «Μαρίνα», από τις 9 Νοεμβρίου 2007 μέχρι τον Απρίλιο του 2008. Επιστρέφω για λίγο στο «Νταλιάνα» με τον καπετάν-Αντώνη το Δόβα. Επιστρέφω τον Μάιο του 2008 στο «Μαρίνα» και μένω μέχρι τις 7 Σεπτεμβρίου 2008 οπότε το καράβι δένει. Κάναμε Ικαρία-Σάμο και ένα δρομολόγιο για Δυτικές Κυκλάδες και Σαντορίνη.

Με προτρέπουν τότε να πάω για δύο μήνες στο «Μιλένα». Μέχρι 19 Νοεμβρίου 2008 μένω στο «Μιλένα» που έκανε την Κασοκαρπαθία.

Στις 19 Νοεμβρίου 2008 έρχεται η ώρα να δέσω το δεύτερο πλοίο του Αγούδημου. Τότε κατάλαβα ότι έπρεπε να αναζητήσω εργασία κάπου αλλού. Τα νέα ήταν δυσοίωνα».

Για την εταιρεία του Μάκη του Αγούδημου
«Για την εταιρεία του Μάκη του Αγούδημου έχω να πω τα καλύτερα λόγια Ήταν μια εταιρεία σαν οικογένεια. Ένας ήταν ο Αγούδημος και κάθε πλοίαρχος μιλούσε απευθείας με εκείνον. Απευθυνόμασταν στον ίδιο.

Το τέλος της ήταν έμοιαζε με φυσικό πεπρωμένο. Μια εταιρεία έχει ακμή και παρακμή. Ήρθε, ήκμασε και παρήκμασε».

Στην KALLISTI FERRIES
«Μετά τον Αγούδημο βρέθηκα στην KALLISTI FERRIES. Ο Γιώργος ο Σπανός, διαχειριστής της KALLISTI FERRIES, με ζήτησε να πάω στην εταιρεία. Θα πάω στο γραφείο, αρχικά, και στο "Sardinia Vera" στην πορεία.
Θα παραμείνω μέχρι τις 24 Ιουλίου 2009 στο "Sardinia Vera", οπότε το πλοίο έδεσε. Ήμασταν και εδώ μαζί με τον καπετάν-Τάσο το Μαθιούδη».

Στο «Κεφαλονιά»
«Μετά τις 24 Ιουλίου 2009 αναζητώ πάλι πλοίο. Κάποια στιγμή μαθαίνω ότι ζητούσαν πλοίαρχο στο «Κεφαλονιά». Στις 6 Νοεμβρίου 2009 πηγαίνω στο «Κεφαλονιά» και παραλαμβάνω από τον Μάκη το Κατσαΐτη. Θα μείνω στο «Κεφαλονιά» μέχρι τις 8 Νοεμβρίου 2010 μαζί με τον καπετάν-Παναγή το Νεόφυτο. Φεύγοντας ανέλαβε ο καπετάν-Παναγής ο Νεόφυτος, με τον οποίο έχουμε κρατήσει από τότε καλή φιλία».

Στην Blue Star Ferries
«Στις 8 Νοεμβρίου 2010 απολύομαι από το «Κεφαλονιά». Ήταν πολύ καλή εταιρεία, καλή υπηρεσία έκανα, αλλά ήμουν μακριά από το σπίτι μου. Με ζήτησαν από την Blue Star και φυσικά αποδέχθηκα με χαρά την πρόταση αυτή.

Στο "Superferry II"
"Στις 15 Δεκεμβρίου 2010 πήγα στο "Superferry II" μετά το ατύχημα του στην Τήνο και την επισκευή του. Το παρέδωσα στους αδελφούς Στεφάνου την 1η Μαρτίου 2011 στο λιμάνι της Ραφήνας.
Το βαπόρι αυτό είναι πολύ καλό βαπόρι και μακάρι να υπήρχε ακόμα για την εταιρεία. Παλικαρίσιο πλοίο και στη θάλασσα και στη μανούβρα. Κάναμε Σύρο-Τήνο-Μύκονο».

"Blue Star Ithaki"
«Την 1η Μάη του 2011 παρέλαβα το «Ιθάκη» και με κάποια διαλείμματα έμεινα στο πλοίο αυτό σχεδόν δύο χρόνια με κάποια διαλείμματα. Το καλοκαίρι του 2011 κάναμε τη γραμμή της Συροτηνομυκονίας και τα βραδινά της Πάρου.

Το καλοκαίρι του 2012 ταξίδεψα με το «Ιθάκη» στη γραμμή από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο. Στο «Ιθάκη» έμεινα μέχρι την 1η Απριλίου του 2013.

Το "Blue Star Ithaki" είναι από τα αγαπημένα μου βαπόρια. Οι εντυπώσεις μου ήταν εξαιρετικές.


Ο αποχαιρετισμός στη Ραφήνα
«Τον Ιούνιο του 2012 ξεκινήσαμε δρομολόγια από το λιμάνι της Ραφήνας για Άνδρο, Τήνο και Μύκονο με το "Blue Star Ithaki". Εδώ είχα τη χαρά να συναντώ τον καπετάν-Τάσο το Μαθιούδη στη Μύκονο και τον καπετάν-Μάκη το Σκιαδά στο «Θεολόγος Π».

Αλλά και με όλους τους πλοιάρχους της γραμμής οι σχέσεις ήταν πολύ καλές. Στις 23 Σεπτεμβρίου 2012 κάναμε το τελευταίο δρομολόγιο από Μύκονο για Ραφήνα».

Το απόγευμα εκείνης της ημέρας ο καπετάν-Αγάπιος Παριανός αποχαιρέτησε το λιμάνι της Ραφήνας με ένα τρόπο που έμεινε στην ιστορία. Επί ένα τέταρτο το πλοίο σφύριζε και έκανε κύκλους γύρω από τον εαυτό του.

Ο αποχαιρετισμός αυτός ήταν αυθόρμητος.

"Εγώ στη Ραφήνα πέρασα τότε πολύ καλά. Έκανα παρέα με τον Μάκη το Σκιαδά, τον Τάσο τον Τρέσσο, το Γιώργη τον Κολίτσα, τον Κώστα το Βελαλόπουλο. Είχαμε με όλους μια άριστη συνεργασία. Ήταν κάτι που δεν το περίμενα.

Η σχέση των συναδέλφων ήταν πιο στενή σε σχέση με τον Πειραιά. Ήθελα, λοιπόν, ο αποχαιρετισμός να είναι ξεχωριστός σαν ανταπόδοση των όμορφων στιγμών που έζησα εδώ. Συγκινητικός αποχαιρετισμός στο λιμάνι και τους ανθρώπους του».

Στο «Διαγόρας»
«Στις 2 Μαΐου 2013 ήρθα στο «Διαγόρας». Το κλίμα εδώ είναι εξαιρετικό και η ομάδα είναι πολύ καλά δεμένη. Θα μείνω μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2013 οπότε θα πάρω την άδεια μου να ξεκουραστώ».

Τα πλοία
«Στο «Διαγόρας» είμαι πολύ ευχαριστημένος, αλλά το ίδιο ευχαριστημένος ήμουν και στο «Ιθάκη», όπως και στο "Superferry II". Από τα παλιά θεωρώ ότι το «Δημητρούλα» ήταν από τα πιο αξιοκρατικά βαπόρια, τόσο στο πέλαγος όσο και στη μανούβρα.

Το «Δημητρούλα» σε έβγαζε ασπροπρόσωπο και στο πέλαγος και στη μανούβρα. Το «Νταλιάνα» ήταν δύσκολο βαπόρι και στο πέλαγος και στη μανούβρα».

Στην ερώτηση σε ποια γραμμή θα ήθελε να κλείσει την καριέρα του, η απάντηση είναι προφανής. Σε δρομολόγιο της γραμμής για Ικαρία-Σάμο.

Ευχαριστούμε πολύ τον καπετάν-Αγάπιο Παριανό.

Πηγή: theseanation 2013

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2017

Τις επομενες μερες ξεκιναει η ανελκυση του Παναγια Τηνου



Συμφωνα με δημοσιευματα τις επομενες μερες θα ξεκινησει επιτελους η ανελκυση του Παναγια Τηνου που βρισκεται στο λιμανι του Πειραια (ακτη Κονδυλη) μισοβυθισμενο απο την Μεγαλη Τριτη 26 Απριλιου 2016 .
Πληροφοριες  αναφερουν οτι δυτες εχουν σφραγισει τα ρηγματα του πλοιου.

Πληρες φωτογραφικο ρεπορταζ για το θεμα της μισοβυθυσης του Παναγια Τηνου  ΕΔΩ

Πρώτη κατάδυση αναψυχής του Συλλόγου Αυτοδυτών Σάμου για το 2017

Η πρώτη κατάδυση αναψυχής του Συλλόγου Αυτοδυτών Σάμου για το 2017 πραγματοποιηθηκε σημερα 22 Ιανουαριου.

Περισσοτερες φωτογραφιες στην ομαδα του Συλλογου Αυτοδυτων Σαμου στο Facebook